25 let Audija A4Uspešen od začetka

Sedanji Audi A4 je že peti rod tega modela. A4 je z več kot 7,5 milijona izdelanih avtomobilov najuspešnejši Audi sploh.

Uspešen od začetka (foto: Audi) Audi
4. 2. 2020

Luč sveta je zagledal pred 25 leti, ko je z montažnega traku v Ingolstadtu, osrednji Audijevi tovarni, zapeljal prvi Audi A4. Od tedaj je znamka s štirimi krogi izdelala že več kot 7,5 milijona primerkov. Četrt stoletja po njegovem rojstvu se povpraševanje po Audiju A4 ne zmanjšuje. S 344.586 prodanimi vozili v letu 2018 je še naprej v svetu najbolj priljubljen Audijev model. Skoraj vsak peti Audi, ki gre h kupcem, je prav A4.

Pri Audiju so leta 1994 z A4 nadomestili vozilo z oznako 80, kakršna je bila oznaka za model višjega srednjega razreda že od leta 1972.
Novi A4 je postavil veliko novih mejnikov. S svojo eleganco, športnostjo in udobjem je hitro prepričal kupce po vsem svetu. Že v svojem prvem polnem letu izdelave (1995) je postal prodajna uspešnica, takrat je z montažnega traku zapeljalo kar 272.052 primerkov. Danes nadaljuje potrjevanje svoje prvovrstnosti s številnimi asistenčnimi sistemi.

Glasnik tehnološke izvrstnosti

Najbolj je nanj ponosen Albert Mayer, direktor Audijevega obrata v Ingolstadtu. V 25 letih je A4 bolj kot kateri koli drugi model zelo dobro predstavljal znamko s štirimi krogi. Izstopa z izvrstno tehnologijo v premijskem srednjem razredu. Zaradi izvirnih rešitev pri izdelavi je tudi na najvišji ravni.
Povpraševanje je neomajano tudi od leta 2015, ko se je začela peta generacija. Kupci iz Kitajske, Nemčije in Združenih držav Amerike se med vsemi Audiji najpogosteje odločajo prav za A4. Leta 2018 je bil na nemškem trgu eden od petih Audijev prav ta model. Najbolj priljubljen Audi na Kitajskem je A4 z dolgo medosno razdaljo, ki ga izdelujejo zgolj za ta trg.
Z več kot 7,5 milijona do maja 2019 sestavljenih primerkov je A4 najuspešnejši Audi vseh časov. Od začetka četrtega rodu leta 2007 sta si izdelavo delila dva glavna Audijeva obrata, v Ingolstadtu in Neckarsulmu v Nemčiji. Audi za takšno delitev uporablja sistem, ki so ga imenovali produkcijski vrtiljak. A4 pa z montažnih trakov prihaja tudi v Čangčunu na Kitajskem in Aurangabadu v Indiji.

Prodajna uspešnica že 40 let

A4 in njegov predhodnik Audi 80 sta tehnološka inovatorja in zmagovalca več desetletij. Znamka s štirimi krogi je že leta 1972 s prvim modelom 80 postavila mejnike lahke gradnje.
Na voljo so bile kar štiri generacije predhodnika, preden je bil predstavljen A4, skupaj so jih izdelali skoraj pet milijonov.

Uspeh na cestah in dirkališčih

Najbolje prodajani modeli znamke so pri Audiju vedno pomenili veliko, ne le glede prodaje. V skoraj 50 letih so bili tudi znanilci pomembnih inovacij. Audijevo 'prednost v tehniki' (Vorsprung durch Technik) so dokazovali prav ti modeli, na primer s štirikolesnim pogonom 'quattro', samodejno delujočim centralnim sredinskim diferencialom, povsem pocinkano pločevino karoserije, menjalnikom S-tronic ali s športnim diferencialom.
A4 in njegov predhodnik sta dosegala tudi lepe uspehe v avtomobilističnem športu. V reliju sta to bila Audi Rallye Quattro in Audi Sport Quattro, v hitrostnih dirkah Audi 90 IMSA-GTO, Audi A4 Quattro Supertouring ali A4 DTM.

Audi A4 skozi čas - pomembni mejniki:

Pet generacij: prva od 1994 do 2001, druga od 2001 do 2006, tretja od 2006 do 2009, četrta od 2009 do 2015, peta od 2016 še traja.

Prvi rod:
dvoje karoserij, limuzina in Avant; bencinski motorji od 1,6 do 2,8 litra; dizelski motor 1,9 litra; prednji in štirikolesni pogon; 1998 tudi različica S4, 1999 še Audi RS4 Avant, leta 1997 tudi prvi evropski hibridni avtomobil Audi duo.

Drugi rod:
razen osnovnega bencinskega 1,6-litrskega motorja vsi drugi novi; tudi 1,9-litrski TDI; serijsko ESP, razporeditev zavorne sile (EBD) in zavorna pomoč; leta 2002 prvi motor FSI (dvolitrski); dodatna karoserijska različica kabriolet.

Tretji rod:
novi motorji; od leta 2005 motor TFSI z neposrednim vbrizgom goriva; šeststopenjski ročni menjalnik; dva samodejna menjalnika multitronic in tiptronic; RS4 tudi kot limuzina in kabriolet.

Četrti rod:
na platformi MLP (modularni); z daljšo medosno razdaljo kot prejšnji rodovi; za kitajski trg še s podaljšano medosno razdaljo kot A4L; od 2011 z žarometi LED; sistem za prilagajanje podvozja 'Drive Select System'; dodatna različica A4 Allroad Quattro.

Peti rod:
dobra aerodinamika; več prostora v potniški kabini; do 120 kg lažja karoserija; info-zabavni sistem z virtualnim kokpitom; projicirni zaslon; ob ročnem menjalniku še samodejna menjalnika S tronic in tiptronic.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri