Voznik se je osem mesecev po naših avtocestah vozil z neveljavno e-vinjeto. Je to dokaz, da sistem nadzora ne deluje?

Kazen je v njegovem nabiralniku pristala več kot pol leta po nakupu, čeprav se je ta po avtocesti vozil vsakodnevno dvakrat na dan. Kako je prišlo do navedenega incidenta in kakšen dogovor glede kazni so sklenili s pristojnimi? 

Voznik se je osem mesecev po naših avtocestah vozil z neveljavno e-vinjeto. Je to dokaz, da sistem nadzora ne deluje? (foto: Profimedia/Dars.si/fotomontaža) Profimedia/Dars.si/fotomontaža
24. 8. 2022

Eden izmed slovenskih voznikov se je osem mesecev po slovenskih avtocestah vozil z mišljenjem, da ima na vetrobranskem steklu zalepljeno veljavno vinjeto, a temu ni bilo tako. Darsove nadzorne kamere so osem mesecev po nakupu zaznale napako, voznik pa je prejel kazen s pojasnilom, da vinjete nima oziroma je ta neveljavna. 

Na fotografiji avtomobila avtocestnih kamer naj bi bilo razvidno, da na vinjeti manjka označba kraja (na primer LJ), zato ta ni bila veljavna, čeprav je voznik v nadaljevanju navedel pravilne podatke registsrske oznake. V tem pa ni bil sam, saj sta istočasno kot on vinjeto kupila še njegova družinska člana. 

Zgrožen, da je do ugotovitve prišlo šele po osmih mesecih

Voznik se sprašuje, kako je mogoče, da je kazen na njegov naslov prispela šele po osmih mesecih, saj je na avtocesto vstopal dvakrat na dan. "Očitno jim ta sistem sploh ne deluje, če me kamere niso zaznale že prej," je izpostavil. "Razumel bi, če bi kazen dobil prvi teden januarja, ampak po osmih mesecih!?" je zgroženo pojasnil za 24ur. 

Zaradi potekov dogodkov je moral voznik vključno s svojima družinskima članoma, ki sta istočasno kupila vinjeto, plačati kazen in kupiti tri nove vinjete. 

 Brezobzirno in nevarno početje voznikov: to je posnetek s slovenske avtoceste

Na Darsu pojasnjujejo, da do zaznave prekrška po vsej verjetnosti ni prišlo zaradi tega, ker nadzorne kamere, ki skrbijo za preverjanje vinjet - tako stacionarne, kot mobilne, ki jih po potrebi s pomočjo stojal nameščajo Darsovi kontrolorji - preprosto niso bile nameščene tam, kjer se je gibal ogorčeni voznik.

Vsaka vožnja na avtocesti brez vinjete, vas bo stala 300 eurov, najvišja globa prekrškov pa lahko znaša tudi 4000 evrov. 

Kot so pojasnili nadzor nad uporabo e-vinjet sicer poteka vse dni, vsak dan v letu, čez cel dan: "Nadzor se izvaja z zajemom slik in samodejnim prepoznavanjem registrskih označb," razlagajo in s tem še enkrat potrjujejo tezo, da voznika kamere izgleda zares niso zaznale.

Ste jih že opazili? RAZKRIVAMO, kdo stoji za srčnimi sporočili na Darsovih avtocestnih portalih!

Nov vstop na avtocesto, nov prekršek 

Vožnja po avtocesti brez veljavne vinjete po Zakonu o cestninjenju predstavlja cestninski prekršek, za katerega je predvidena tudi denarna kazen. 

Plačane globe so po pojasnilih na Darsu v celoti prihodek države in njenega proračuna. 

Glede na omenjen zakon se za voznike, ki med vožnjo po avtocesti ne uporabljajo predvidene e-vinjete, predpiše globa v vrednosti 300 evrov, v primeru, da se e-vinjeto prenese na drugo vozilo ali se jo uporabi na vozilo, s katerega je bila prenesena registrska tablica, globa znaša 500 evrov. 

"Vsak nov vstop na avtocesto ali hitro cesto tako predstavlja nov prekršek," opozarjajo na Darsu, kar pomeni, da se prekrški seštevajo, nanesejo pa lahko tudi na znesek 4000 evrov. V primeru pravočasnega plačila lahko kršitelj izkoristi polovično predpisane globe in za kršitve plača 2000 evrov. 

"Ob koncu želimo poudariti, da sistem e-vinjete, in sicer tako nadzora kot prodaje, deluje dobro, brez posebnih težav," še pojasnijo na Darsu.

So vozniku na Darsu povrnili krivo globo?

Voznik in njegova bližnja so na Dars podali zahtevo za sodno varstvo s pojasnitvijo, da je napaka v sistemu privedla do razvoja dogodkov in ne namerni poskus izigravanja uporabe e-vinjet. Dars jim je prav tako povrnil sorazmerni delež vrednosti napačnih vinjet. 

Ne glede na pojasnila Darsa, da naj bi sistem deloval dobro in da je šlo zgolj za veliko naključje, da prekršek v zgornjem primeru ni bil zaznan že prej pa se znova pojavlja vprašanje, ali ni zadaj kaj večjega. Kot smo pri Avto magazinu poročali že konec januarja naj bi imel namreč sistem precej lukenj in da naj dejansko ne bi omogočal  nazora nad uporbo vinjet, nizko število izdanih kazni do konca meseca aprila in napovedan fizičen nadzor nad elektronskimi vinjetami za prvomajske praznike pa trditve našega neimenovanega vira le še potrjuje. Sistem torej sedaj očitno deluje, vprašnje pa je, od kdaj.

Preberite še: Ta znani Slovenec si je kupil Ferrarija (poglejte ga + razkrivamo ceno!)