Zavorni disk 'iz ogledala' je rešitev, ki smo jo dolgo čakali

18. 9. 2020 | Jure Šujica
Deli
Zavorni disk 'iz ogledala' je rešitev, ki smo jo dolgo čakali (foto: Brembo)
Brembo

V prvi vrsti je sicer namenjen prestižnim avtomobilom, na voljo pa bo tudi za povsem običajne osebne avtomobile.

Zavorni koluti velikega premera so eden izmed dodatkov, ki jih lastniki športnih avtomobilov radi izpostavijo, še posebno v primeru, ko gre za kolute, ki imajo zaradi potrebe po hitrejšem hlajenju vrezane dodatne kanale in odprtine, skozi katere se odvaja odvečna temperatura. Seveda pa je pomembno tudi to, da se na razstavnem prostoru karseda svetijo. Ti vozniki bodo tako še posebej veseli novosti, ki so jo v teh dneh pripravili pri italijanskem Brembu.

Podjetje iz Milana je namreč predstavilo novo družino zavornih kolutov poimenovanih Greenitive. Gre za skovanko besed 'green', zeleno in pa 'distinctive', prepoznavno. Omenjeni koluti so namreč prepoznavni že na daleč, saj zaradi posebne obdelave čelne plošče dajejo občutek, kakor da so izdelani iz stekla oziroma da gledamo ogledalo.

In v čem je skrivnost? Pri Brembu so disk obdelali po posebnem postopku poimenovanem High-velocity flame spraying. Gre za proces, kjer se zmešata gorivo (parafin, utekočinjen zemeljski plin ali vozik) in čisti kisik mešanica, ki nastane pri tem pa zagori s temperaturo med 2.700 in 3.100 stopinjami Celzija. Plin, ki nastane ob tem nato zapusti izgorevalno komoro in s hitrostjo med 1.500 in 2.000 metri na sekundo zadane kolut.

Omenjen proces obdelave bodo pri Brembu sicer uporabljali za različne vrste kolutov, prednosti, ki jih prinaša pa so številne. Tovrstni diski naj bi bili namreč bistveno manj občutljivi na rjavenje, hkrati pa naj bi prinašali tudi manjšo obrabo, zaradi česar naj bi med samim zaviranjem nastajalo manj zavornega prahu. To posledično pomeni daljšo življenjsko dobo kolutov in pa manjše onesnaževanje okolja ter nenazadnje manj poškodb oziroma kontaminacije avtomobilskega laka na preostalih vozilih v prometu.

Pri Brembu poudarjajo, da bo novost v prvi vrsti namenjena prestižnim avtomobilov, sektorju, od koder je prišlo tudi največ pobud za razvoj rešitve na tovrstnem področju. Hkrati pa bodo ti koluti namenjeni tudi električnim avtomobilom nove generacije, kjer vozniki pogosto namesto z zavorami zavirajo s pomočjo elektromotorjev, saj s tem pride do rekuperacije električne energije, posledično pa so diski še toliko bolj izpostavljeni površinskemu rjavenju.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel