Veliki šef

9. 9. 2019 | Peter Kavčič
Deli

BMW R 1250 GS Adventure je motocikel, ki si je prislužil sloves, kakršnega si ne premore noben. Tudi ni stroj za vsakogar. Zaseda veliki prestol svetega motorističnega popotovanja v dežele, kjer so bencinske črpalke redkost, GSM-signal šibek in poti manj uhojene.

Zakaj bi sicer s seboj vozil kar 30 litrov bencina v velikem tanku, ki hkrati služi tudi kot odlična zaščita pred dejavniki, kot so veter, mraz in dež? Sam resnično ne vidim razloga. Ko sem ga na bencinski črpalki v Kranjski Gori natočil do vrha, mi je potovalni računalnik na odlično berljivem in velikem barvnem zaslonu postregel s podatkom, da se lahko naslednjič ustavim šele čez 600 kilometrov! Okej, kateri norec prevozi 5 ali 6 ur v sedlu in vmes ne naredi postanka za gorivo? Ne poznam prav veliko motoristov, ki to počnejo, če natančno pomislim, tega ne počne nihče. In zato menim, da je to enostavno napenjanje mišic pred celim svetom. Zakaj? Ker lahko, ker BMW to zna in ker nam motoristom da jasno možnost izbire brez omejitev. To je jasno sporočilo vsakemu, ki se usede na ta motocikel: Če si 'dec' in če imaš 'jajca', te lahko peljem tudi tako daleč, ne da enkrat ustaviš, jasno?!

Iskreno povedano, navadni GS se pelje bolje po cesti, morda je za vsakodnevno uporabo popolnoma kos nalogi tudi BMW F 850 GS, zato tale XXXL-mrcina ni nujno najvišje na seznamu želja. A vseeno ima tisto nekaj več, kar te draži, vabi, da greš in se odpelješ tja, kamor se morda s kakšnim drugim motociklom ne bi. Ali je to le za to, da posnameš fantastično sliko s telefonom za na Facebook ali Instagram za preštevanje všečkov, ali pa zato, ker je to neizbrisljiv spomin in ti je pot bolj pomembna od cilja, je na koncu vseeno. Vsak počne tisto, kar mu ustreza. Z BMW R 1250 GS Adventure dobite v roke stroj, ki vsakemu, ki ima veliko izkušenj in znanja, lahko omogoči odkrivanje razsežnosti zunaj meja, ki jih razume povprečen motorist.

Na cesti se izkaže, da bokser z novo tehnologijo variabilnih ventilov dela še bolje kot predhodnik. Bokser, ki zdaj zmore 135 'konjev' in 143 njutonmetrov navora, mirno, odločno, brez lukenj v krivulji moči in z navorom, o katerem lahko drugi le sanjajo, odločno premaga vsako pot. Da gre v resnici za terenca, ga izda le vzmetenje, ki je tu prilagojeno tudi terenski uporabi. Če sanjate o rekordu na Vršič, raje sedite na navadnega GS-a ali še bolje na S 1000 XR, ki je specialka za ovinke. Bo pa potovanje zelo udobno. ESA, s katero si lahko med vožnjo nastavljaš trdoto in delovanje vzmetenja, je vrhunska dodatna oprema. Tudi sicer boste na njem našli najvišjo možno raven opreme, ki nadzira delovanje motorja, vzmetenja in zavor. Pri vsem skupaj pa je odrešujoče, da si vse to lahko s pritiskanjem na gumbe med samo vožnjo sproti nastaviš oziroma se poglobiš v preproste in uporabne menije, ko ga parkiraš. Še to, kombinacija pomočnika pri pretikanju in Akrapovičevega izpuha se oglaša tako lepo, da z besedami tega ne morem opisati.

Opremljen s stranskimi kovčki in 'top case' kovčkom z meglenkami in dodatnimi zaščitami ter ojačitvami je bil tudi testni Adventure pripravljen, da gre, kamorkoli hočem. Imam nekaj znanja in izkušenj tudi z vožnjo po terenu, zato sem ga preizkusil še na makadamskih poteh. Ker je bilo suho, je celo v cestnoterenskih gumah splezal tako daleč, da me je prepričal o svojem rodovniku. Z nekaj drznosti pa lahko s terenskimi gumami pride dlje, kot si večina sploh upa pomisliti. Poleg tega, da ga lahko za na pot okoli sveta obremenim s kar 217 kilogrami, tudi to priča o njegovem značaju.

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 21.000 €
Tehnični podatki
Motor: 1.254 cm³, dvovaljni bokser, štiritaktni, tekočinsko hlajen
Moč: 100 kW(136 KM) pri 7.750 vrt./min
Navor: 143 Nm pri 6.250 vrt/min
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga, sklopka v oljni kopeli, pomočnik pri pretikanju
Okvir: jeklen, cevni
Zavore: spredaj 1 x kolut 305 mm, zadaj 1 x 276 mm kolut, izklopljiv ABS, enduro ABS
Vzmetenje: spredaj obrnjene teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik, ESA
Gume: spredaj 120/70 R19, zadaj 170/60 R17
Višina: 890/910 mm
Posoda za gorivo: 30 litrov, 5,8/100 km
Teža: 268 kg
Napake med testom
Brez napak
Hvalimo in grajamo
edinstven videz
kakovost komponent in bogata dodatna oprema
motor, menjalnik
odlično delujoči elektronski sistemi za pomoč vozniku
udobje na zelo dolgih vožnjah (tudi v dvoje)
vetrna zaščita, prilagodljivost voznim razmeram
dobro vozen tako na cesti kot na terenu (s predznanjem terenske vožnje)
cena je šla zelo visoko v nebo
zahteva izkušnje in znanje za suvereno vožnjo
masa motocikla z vsemi tekočinami
visok sedež v standardni izvedbi
Končna ocena
  • To je motocikel presežkov. Na njem ni kosa opreme, ki ne bi deloval vrhunsko, ni vozne lastnosti, ki bi jo lahko resno pograjal, ali kančka dvoma, da motocikel zmore bistveno več, kot si upamo priznati. Ali vse to potrebujem? Ne vem, morda niti ne, ampak nekateri vsekakor.