Mokro, a toplo poletje je dober obet za vsakega gobarja. Zatišje letošnje skromne poletne avtomobilske bere pa nakazuje, da se bo celo slovenski jesenski avtomobilski trg ogrel. Najavljamo dvajseterico novih modelov in še enkrat toliko drugih novosti.
Do konca letošnjega leta bo na slovenski trg prišlo še 20 novih modelov. Avtomobilska industrija pač ne popušča in tudi slovenski kupci bodo deležni dovolj novosti, da se bo boj na trgu še naprej odvijal na visoki ravni. K temu bodo seveda prispevale tudi nove različice že znanih modelov ali pa tudi kar številne dodatne prenove.
Vsekakor se zdi najzanimivejši mesec že kar september, ko bo na voljo kar nekaj pomembnih novosti. Najpomembnejša, predvsem z 'državotvornega vidika', bo zagotovo premiera novega, v Sloveniji izdelanega Renaulta Twinga. Trg majhnih avtomobilov je pri nas sicer zelo majhen in kupci se za velikost pod 3,9 metra res stežka odločajo. Bo pri Twingu dejstvo, da je izdelan doma, pripomoglo k dobremu sprejemu? V nasprotju z nekaterimi velikimi evropskimi trgi (s primerno številnimi in velikimi velemesti – Francija, Italija) se slovenskemu Renaultu za zdaj še ne mudi, da bi že začel opozarjati na novega Twinga. A smo morda slovenski kupci tudi precej 'težavni' in bi reklamno kampanjo junija ali julija med avgustovskim dopustovanjem že pozabili. Zato se pripravite na konec avgusta in začetek septembra, takrat naj bi tudi slovenski Renault s primernim nastopom opozoril na Twinga, ki ga bodo začeli prodajati že konec prvega septembrskega tedna.
Twingov nemški brat Smart Forfour bo seveda iz istega gnezda, njegovo prodajo pa distributer najavlja za oktober. No, Smart bo sočasno predstavil kar obe svoji novosti. Na spisku novosti za letošnjo jesen pa je še en dvojec s skupnimi koreninami, to sta Citroën C1 in Toyota Aygo. Če je še ob prestavitvi teh novih malčkov iz francoskega zakulisja prišla vest, da C1 pri nas sploh ne bo v prodajnem programu, je zdaj drugače – dobiti ga bo mogoče od septembra, ko bo na voljo tudi Toyotina interpretacija iste zamisli Aygo.
Po razmeroma veliki beri novosti iz vrst majhnih družinskih avtomobilov v nekaj zadnjih letih se bo med te kot letos edini novi model šele konec leta vmešala Škodina Fabia. Skoraj sočasno se bo množični ponudbi v tem razredu pridružil še Hyundai s svojim drugim rodom i20. Ni še povsem potrjeno, ali bo do tedaj pri nas tudi Oplov novi rod Corse.
Puslar, s katerim se Nissan ponovno vrača v nižji srednji razred, pa je tu letošnja edina novost. Kar lahko rečemo tudi za Volkswagnov Passat, saj Ford na slovenski trg svoje novosti tradicionalno pošilja z nekajmesečno zamudo, kar bo storil tudi z Mondeom. No, Fordov distributer se bo moral zadovoljiti le s temeljiteje prenovljenim Focusom, kajti tudi Ecosport, njihov novi borec v najbolj rastočem segmentu v Evropi med majhnimi terenci in križanci, se bo pojavil šele leta 2015. Pa ne bo edina novost iz tega razreda, ki bo k nam prišla pozno! Enako lahko pričakujemo tudi za novi Fiat 500X.
A bo zato njegov brat, Jeep Renegade, na voljo še letos, podobno kot tudi večji novi Jeep – Cherokee. Zadnji v Evropo prihaja iz ameriške izdelave, nasprotno pa velja za Renegada. Tega naj bi za vse svet izdelovali v Fiatovi tovarni v južnoitalijanskem Melfiju. Zanj in za 500X je Fiat v prenovo vložil kar evrsko milijardo. Med novimi križanci bo letošnja jesenska ponudba novosti popestrena. Že konec avgusta je bil pri prvih kupcih Citroën C4 Cactus. Avtomobil z nenavadnim imenom je popestritev ponudbe pri kupcih, ki iščejo nekaj drugačnega, to, s čimer je nekoč Citroën navduševal. Nekoliko pozneje se bo med križanci pojavil še Oplov Adam Rocks, v drugačno smer pa se podajata Škoda Octavia Scout in Seat Leon X-perience.
S kakšnimi izhodišči se med povsem nove kupce podaja BMW s svojim 2 Active Tourerjem, pa smo tudi že pisali.
Besedilo: Tomaž Porekar, foto tovarne in arhiv AM
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del