Zimske gume 2017/18 (test AMZS)

8. 11. 2017
Deli

Letošnji AMZS test zimskih gum je pokazal, da sta med 32 gumami na vrhu Continental in Dunlop.

Zimske gume 2017/18 (test AMZS) Profimedia
Zimske gume 2017/18 (test AMZS) Profimedia
Zimske gume 2017/18 (test AMZS) Profimedia
Zimske gume 2017/18 (test AMZS) Profimedia

Topli meseci so se poslovili in prihajajo mrzli dnevi, kar pomeni, da bodo letne gume na naših avtomobilih spet prepustile svoje mesto zimskim. Po vremenu v teh dneh sodeč bo to zelo kmalu, marsikje še pred uradnim rokom 15. novembra, saj zimske razmere zahtevajo zimsko opremo.

Test zimskih gum 2016/17:

Da bo odločitev ob morebitnem nakupu novih zimskih gum lažja, objavljamo povzetek testa 32 gum dveh dimenzij 195/65 R 15 T in 215/65 R 16 H, ki so ga pri AMZS opravili v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi, nemškim ADAC, avstrijski OAMTC, švicarskim TCS in nizozemskim ANWB, ter nekaterimi potrošniškimi organizacijami. Poleg voznih lastnosti na suhi in mokri podlagi, snegu in ledu, so preskusili tudi njihove glasnost in obrabo in porabo griva, ki izhaja predvsem iz njihovega kotalnega upora.

Zimske gume 195/65 R 15 T

AMZS je preskusil 16 zimskih gum dimenzije 195/65 R 15 T različnih cenovnih razredov, ki jim je bilo skupno to, da se najpogosteje znajdejo na avtomobili spodnjega srednjega razreda. Preskusni avtomobil je bil Volkswagen Golf.

Na testu so se najbolje izkazale Continentalova nova guma Wintercontact TS 860 (njena predhodnica z oznako 850 je slavila pred dvema letoma), guma Esa+ Tecar Super Grip 9 in guma Kleber Krisalp HP3.

Continentalova guma se je izkazala za zelo uravnoteženo v vseh pogojih. Zanimivo je, da se je guma Esa+ Tecar Super Grip 9, ki jo za zvezo švicarskih avtomobilskih serviserjev izdeluje Goodyear, izkazala bolje od Goodyearove lastne gume, prav tako presenetljivo pa je tudi, da je Kleberova guma pokazala boljše lastnosti od gume Alpin 5, ki jo izdeluje njegov lastnik Michelin.

12 gum je dobilo oceno zadovoljivo. Dunlopova guma Winter Response 2 je pokazala slabše lastnosti na suhi podlagi, Goodyearova guma Ultragrip pa na snegu. Vse druge gume so slabše lastnosti pokazale na več področjih.  

Savina guma Eskimo S3+ je slabša na suhi in mokri cesti, zelo dobra pa na snegu, kjer je bila na račun oprijema na mokri podlagi dobra tudi Nokianova guma WR D4.

Presenetljivo nizko se je uvrstila Michelinova guma Alpin 5, ki je sicer blestela z nizko porabo goriva, solidno pa se je obnesla guma kitajskega proizvajalca Aeolusa, ki je med drugim tudi lastnik Pirellija.

Oceno pomanjkljiva je zaradi slabih lastnosti na suhi podlagi dobila le guma Semperit Master-Grip 2.

Zimske gume dimenzije 195/65 R 15 T z najboljšimi ocenami so:

  • Continental Winter Contact TS 860
  • Esa-Tecar Super Grip 9
  • Kleber Krisalp HP 3

Rezultati testa vseh 16 zimskih gum 195/65 R 15 T

Zimske gume 215/65 R 16 H

Tudi v tej kategoriji je bilo preskušenih 16 gum, zanje pa je značilno predvsem, da se najpogosteje znajdejo na kolesih športnih terencev, kakršen je tudi testni avtomobil Volkswagen Tiguan. V tem razredu je le ena preizkušena guma dobila oceno dobro, štirinajst je bilo zadovoljivih, ena pa je dobila slabo oceno.

Najboljša je v tem razredu z oceno dobro je bila zimska guma Dunlop Winter Sport 5, ki se je izkazala z uravnoteženimi lastnostmi na vseh področjih. Med 14 gumami z oceno zadovoljivo jih je osem pokazalo slabše lastnosti na več kot enem področju. Med njimi je bila tudi Savina guma Eskimo HP2, ki je bila slabša na mokri cesti, zelo dobra pa na ledu. S tem je bila na podobni ravni kot gumi Goodyear Ultragrip Performance Gen-1 in Fulda Kristall Cintrol HP2, ki sta bili slabši na snegu.

Continentalova guma TS 850 P SUV je bila slabša na ledu, Michelinova guma Alpin 5 na snegu, Hankookova guma I'cept R52 W452 pa na mokrem. Za slabo se je izkazala Nankangova guma Snow SW-2, ki je pokazala slabe lastnosti na mokri cesti in snegu.

Zimske gume dimenzije 215/65 R 16 H z najboljšimi ocenami so:

  • Dunlop Winter Sport 5
  • BF Goodrich g-Force Winter 2
  • Goodyear UltraGrip Performance Gen-1
  • Nokian WR D4

Rezultati testa vseh 16 zimskih gum 215/65 R 16 H

Opozoriti velja še na dejstvo, da je razlika v poraba goriva med najboljšo in najslabšo gumo znašala kar osem odstotkov, kar v praksi pomeni pol litra na sto prevoženih kilometrov. Povprečna prevožena razdalja do popolne obrabe gume je bila 44 tisoč kilometrov, a lahko posamezne gume od te vrednosti odstopajo skoraj za štirideset odstotkov.

Preberite še:

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del