Slovenski trg. Kateri so modeli, ki so povečali prodajo in kaj nas čaka v 2017?

5. 2. 2017 | Tomaž Porekar
Deli

Slovenski avtomobilski uvozniki in trgovci se že veselijo novosti v 2017. Bilanca prodaje za lani se je močno izboljšala, skupaj je pri nas nove kupce našlo kar 63.674 osebnih avtomobilov.

Že zaradi dobrih rezultatov in podobnih obetov je za skorajda vse znamke pomembno, kakšne bodo avtomobilske novosti, ko jih bodo lahko ponudili kupcem. Teh je dovolj, tako kot že nekaj zadnjih let se naše štetje ustavi pri številki nekaj čez 100, pri čemer naj poudarimo, da smo upoštevali le večje spremembe, torej povsem nove avtomobile v ponudbi, nove rodove modelov, prenove in nekatere dopolnitve z dodatnimi karoserijskimi oblikami ali pomembnimi motornimi novostmi.

Največ bo novih križancev in/ali terencev

Glede na zvrst avtomobilov oziroma uvrstitev v razrede po najavljenih novostih prednjačijo terenci in križanci, kjer smo jih našteli kar 35. Po številu je za njimi najmnožičnejši v ponudbi z 19 novostmi nižji srednji oziroma 'Golfov' razred (glede na razvoj ponudbe pri bolj modnih križancih oziroma terencih najbrž ne bo več dolgo). Višji srednji razred se bo kupcem predstavil s 13 novostmi, po osem jih bo med majhnimi in manjšimi družinskimi avtomobili ('Cliov' razred), s šestimi ali štirimi pa bodo postregli pri enoprostorcih in kombijih, velikih in prestižnih ter pri športnih avtih.

Pri predstavitvi najpomembnejših novosti smo se le delno držali abecede, a vseeno lahko začnemo z novim Alfinim terencem, prvim takšnim pri znamki sploh, torej Stelviom. Za zasnovo so uporabili številne sestavne dele iz že uveljavljene Giulie, oblika pa je seveda nov prispevek na področju glajenja športnih oblin na povišanem podstavku. Glede na uporabljeno tehniko bo najbrž za širše množice kupcev manj zanimiv. Tekmec Stelviu je Audi Q5, ki k nam prihaja že marca, torej pred majsko premiero Stelvia (ki bi se lahko morebiti, glede na izkušnje z Giulio, zakasnila še za mesec ali dva). Audijev drugi rod terenca bo najbrž nagovarjal več kupcev, sploh zaradi tega, ker mu je z dobro prodajo že utrl pot novi rod večjega Q7. Tudi A5 v dveh karoserijskih oblikah, kot tri- ali kot petvratni kupe (oziroma Sportback) bo pri nas skorajda ob istem času kot Q5.

Še prej se bo s 'petico' pri nas pojavil BMW, seveda z limuzinsko različico, ki jo pričakujemo že februarja. Terenski kupe z oznako X2 pa prihaja ob koncu leta. Skorajda sočasno bo na trg pripeljal precej bolj dostopen terenec, Dacijin Duster.

Fiat 124 Spider in Mazda MX-5 prihajata v maju mesecu

S povsem drugega konca avtomobilske ponudbe pa sta Fiatov 124 Spider ter njegov bolj zmogljivi brat Abarth 124, ki k nam prihajata maja. Tedaj bo na voljo tudi njuna sestrična – Mazda MX-5 s kupejevskim dodatkom RF (kot 'RooF'). Med 'športniki' lahko omenimo še Lexus LC in različice Mercedes-AMG GT ter Porsche 911 Carrera GTS.

Letos se bosta Oplovi ponudbi križanca Mokke (od lani še z dodatkom X) pridružili še dve novosti, ki sta pri tem nemškem izdelovalcu nastali v sodelovanju s francoskim PSA. Tokrat lahko prvič objavimo že slike novega Crossland X, ki bo premierno predstavljen v Ženevi, k nam pa bo prispel po poletnih dopustih. Temelji na Peugeotovem 2008, a bo navzven in po občutku seveda pravi Opel.

Družine, pozor!

Zdaleč najpomembnejše za množično ponudbo pa se zdijo novosti iz razreda manjših družinskih avtomobilov ter iz nižjega srednjega razreda. Citroën C3, Ford Fiesta Kia Rio, Nissan Micra, Seat Ibiza, Suzuki Swift in Volkswagen Polo prihajajo kot naslednje generacije že uveljavljenih avtov na slovenskem trgu. Enako velja za Ford Focus, Hondo Civic in Hyundai i30 v razredu više, kjer bo tudi prišlo do zamenjave rodu. Še več bo prenov ali dopolnitev ponudbe, sem spadajo Fiat Tipo 5v, Mazda3, Peugeot 308, Seat Leon, Škodi Octavia in Rapid ter Volkswagen Golf. Dodatno se bo tu pojavila še nova hibridna ponudba, Hyundai bo ponudil Ioniq, Toyota pa dodala priključnohibridno različico Priusa.

Omenim naj še zares veliko novosti brez predhodnikov med križanci in terenci, pa čeprav nekateri uporabljajo že uveljavljena imena. Citroën C4 Aircorss, Hyundaijev brezimni manjši križanec, Jeep Compass, Opel Crossland X, Opel Grandland X, Peugeot 5008, Renault Koleos, Seat Arona, Škoda Kodiaq in Škoda Yeti ter Volkswagen Golf T-Roc bodo zagotovo pustili pečat v ponudbi, ki prihaja.

Kaj in kako se je na domačem trgu prodajalo v letu 2016?

Lani je bilo na novo registriranih 63.674 osebnih avtomobilov, okoli 10 odstotkov teh je šlo sicer v nadaljnji izvoz, a številka in več kot sedemodstotna rast prodaje kažeta na boljše čase avtomobilske industrije pri nas. Nadaljnjih 9.959 lahkih gospodarskih avtov lani (plus 33,6 odstotka) dodatno dokazuje, da se avtomobilski trg kar lepo popravlja.

Pri osebnih je največ prodal Volkswagen, 9.747 osebnih avtov (plus 588 avtov), in obdržal prvo mesto, zdaj ima kar 15,3-odstotni tržni delež. Sledi Renault z 8.285 avtomobili (118 avtov manj oziroma za 1,1 odstotka manj kot 2015), sledijo pa Škoda (5.897, plus 539), Opel (4,628, plus 271), Hyundai (3.343, plus 997), Ford (3.067, minus 347), Peugeot (2.931, plus 243), Dacia (2.576, plus 107), Citroën (2.576, plus 107) in Fiat (2.479, plus 451).

besedilo: Tomaž Porekar
Foto: znamke

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja