Demonstracija trčenja, ki vas bo prepričala, da varnostni pas na zadnjem sedežu rešuje življenja

15. 8. 2017
Deli
Demonstracija trčenja, ki vas bo prepričala, da varnostni pas na zadnjem sedežu rešuje življenja (foto: IIHS)
IIHS

Varnostni pasovi na zadnjih sedežih se mnogim zdijo odvečni in jih zato pogosto ne uporabljajo. A naslednja demonstracija trka vam bo pokazala, da so še kako nujni.

Poznate tista dva trakova na straneh zadnjega sedeža, ki sta videti sumljivo podoba varnostnemu pasu? To sta tudi v resnici čisto prava varnostna pasova, namenjena pripenjanju potnikov, le da so te pasove v avtomobile uvedli nekoliko kasneje in jih zato rade volje spregledamo, češ, če jih nismo potrebovali sto let ...

Mimogrede, leta 1955 je znamka Ford prvič ponudila varnostni pas na zadnjem sedežu. Ta je pripenjal le preko naročja (kot v letalu) in bil del razširjenega Lifeguard paketa. Leta 1967 je potem Volvo pričel serijsko vključevati varnostne pasove na zadnje sedeže njihovih avtomobilov, ki so jih nato leta 1972 nadgradili v tri-točkovni pas, kot se uporablja danes. Razlog? Ugotovili so, da potniki na zadnjih sedežih, ki niso pripeti, povečajo možnost smrtnih poškodb potnikov na prednjih sedežih za kar 500%. Ja, prav ste prebrali - pripeti potnik na zadnjem sedežu vam bo rešil življenje na voznikovem. 

Da bi bolj razumeli dinamiko potnikov med trčenjem, so na inštitutu za avtocestno varnost v Ameriki (IIHS) opravili demonstracijo. IIHS je namreč izvedel anketo med mladimi in ugotovili so, da med 1172 vprašanimi sicer 91% uporablja varnostni pas, ko sedi spredaj, precej manj, 72% pa, ko sedijo zadaj. 

Pa vi? Poskrbite, da redno uporabljate varnostni pas na zadnjem sedežu, kadar se recimo vozite s taksijem ali v prijateljevem avtomobilu? 

Zakaj je uporaba varnostnih pasov na zadnjih sedežih res nujna, pa vam bo najbolje predstavil naslednji video posnetek: