Nekateri vstajajo sredi noči, da napolnijo avto, polnilnice pa so pod policijskim nadzorom

24. 11. 2023 | Nika Arsovski
Deli

Je kaj takega v kratkem pričakovati tudi pri nas!? 

Precej jasno je, število električnih avtomobilov na cestah iz dneva v dan narašča, medtem ko infrastruktura za polnjenje te rasti ne uspe dohajati.

Številne države v Evropi imajo ta problem in Slovenija ni nobena izjema. Očitno pa je daleč najslabše v Veliki Britaniji.

Britanska vlada si na vse kriplje prizadeva dvigniti število električnih vozil na britanskih cestah.

V ta namen so avtomobilskim proizvajalcem celo določili kvote, kolikšen odstotek njihove prodaje morajo predstavljati električni avtomobili.

Po tem sodeč, naj bi v letu 2024 kar 22 odstotkov prodaje vseh avtomobilov na Otoku predstavljali električni avtomobili, leto kasneje pa že 30 odstotkov.

Vse za dosego cilja 80 odstotkov v letu 2030, pet let kasneje pa prodaja drugih vrst avtomobilov kot brezemisijskih sploh več ni predvidena. 

Profimedia

A obstaja še večja težava, infrastruktura namreč že zdaj ne more zadostiti številu električnih vozil na cestah. Veliko pomanjkanje polnilnih postaj se kaže v dolgih vrstah pred polnilnicami, nekateri vozniki pa so za polnjenje primorani vstajati sredi noči, da bi se izognili čakanju v koloni.

Z Otoka tako poročajo o naraščajoči nestrpnosti lastnikov, ki želijo napolniti svoja električna vozila, o konfliktih med njimi in celo o napadih na upravljavce polnilnic.

V nekaterih primerih naj bi bili ti tako primorani celo najeti varnostne službe, v drugih primerih pomaga tudi policija. 

Eden od lastnikov električnih avtomobilov je za britanski časnik Daily Mail povedal: »Včasih vstanem ob štirih ali petih, da napolnim avto, ker vem, da bo čez dan polnilnica zasedena.«

Ob tem je 72-letnik novinarjem še zaupal, da je zaradi pomanjkanja spanja utrujen in da namerava svoje električno vozilo zamenjati za dizelskega. 

Profimedia

Eden izmed upravljavcev polnilnic pa je za The Sunday Telegraph povedal, da njegovo podjetje upravlja 59 polnilnic, tri od teh pa za zdaj varujejo varnostne službe.

Tudi sam opaža velik porast jeze in stresa med vozniki, ki se znajdejo v vrsti za polnjenje: »Ljudje se morajo voziti s svojimi električnimi avtomobili, ne da bi se obremenjevali z njihovih dosegom in da bi bili primorani čakati v dolgih vrstah za polnjenje.«

Kot je dejal, je oblasti že večkrat opozoril na situacijo, a ni zaznal pretiranega razumevanja. Po njegovih besedah so britanske oblasti prepričane, da v razvoj elektromobilnosti namenjajo dovolj denarja.

»Rekel sem jim, da omrežja za zdaj nimajo dovolj zmogljivosti za dobavo energije, ki jo potrebujemo, ko jo potrebujemo. Če ne bomo dobili zadostne količine energije, se bomo v prihodnjih letih vsak božič, vsako veliko noč, vsake poletne počitnice in ob vseh državnih praznikih soočali s povsem enakim položajem kot takrat, ko smo imeli krizo z začasnim pomanjkanjem goriva,« je dodal upravljalec ene izmed polnilnic ter zagotovil, da četudi bi želeli povečati število polnilnic, to zaradi nezadostne zmogljivosti distribucijskih omrežij ni izvedljivo. 

Profimedia

Po podatkih ZapMapa je trenutno na britanskih cestah približno 850.000 popolnoma električnih avtomobilov in 530.000 priključnih hibridov. Letos je skoraj vsak drugi prodani (novi) osebni avtomobil v Združenem kraljestvu električni.

Po uvedbi omenjenih obveznih kvot pa bi se njihovo število utegnilo povečati še hitreje kot doslej.

Na Otoku je sicer trenutno na voljo skoraj 30.000 javnih polnilnih postaj, od tega le 4800 hitrih oz. ultra hitrih (polnjenja z močjo nad 250 kW).

Britanska vlada tega ne obravnava kot problem, saj se je v zadnjem letu število polnilnic povečalo za 43 odstotkov. Do leta 2023 bi radi sicer uredili 300.000 polnilnih mest.

Preberite še: Kaj vas bo bolj udarilo po žepu: popravilo električnega ali 'klasičnega' avtomobila?

BONUS VIDEO: To so skrite slabosti (in prednosti) električnih avtomobilov!

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del