Po tem, ko ste obiskovalci spletne strani www.avto-magazin.si na interaktivnem zemljevidu označevali ceste v Sloveniji, za katere menite, da si zaslužijo naziv 'najboljša' ali 'najslabša', se je ekipa odpeljala na ogled in izbrala dve 'naj' slovenski cesti: takšno, po kateri se je resnično v užitek zapeljati in takšno, ki kliče po čimprejšnji prenovi.
V akciji iskanja najboljše in najslabše ceste v Sloveniji, ki je v sodelovanju z Zavarovalnico Triglav potekala na spletni strani www.avto-magazin.si, ste obiskovalci označevali dobre in slabe ceste ter svoje objave opremljali s fotografijami, za kar ste bili nekateri že nagrajeni s kompleti prve pomoči, en srečnež pa se bo za nagrado cel vikend vozil s prestižnim potniškim kombijem Mercedezom razreda V – prav takšnim, kot ga vidite na fotografijah. Izmed sodelujočih smo izbrali gospoda z vzdevkom 'Kafe Rejser', ki je na interaktivnemu zemljevidu označil cesto med Škofljico in Petrino ter dodal fotografijo Ribnice na Dolenjskem. O nagradi bo obveščen preko elektronske pošte.
Zdaj pa k izboru: z izborom najboljše ceste se seveda vsi ne boste strinjali, smo pa zato lahko sklepčni, da so okusi o tem, kaj je dobra cesta, pač različni. Če bi ceste ocenjevali izključno glede na njeno prvinsko nalogo, torej (hiter in varen) prevoz iz točke A v točko B, bi zmagala – avtocesta. Tako smo izmed vseh označenih na zemljevidu izbrali takšno, ki je v dobrem stanju in ki lahko ponudi nekaj dobrih ovinkov in čudovitih razgledov. In tisti, ki ste odsek med Ajdovščino in Predmejo že prevozili (in nadaljevali proti Colu, Kalcem, …), se boste z izborom verjetno strinjali. Ali pa tudi ne – morda pa izbor ponovimo prihodnje leto in boste lahko predlagali boljšo.
Lažje je bilo izbrati najslabšo (čeprav, priznamo, čisto vseh cest v Sloveniji vendarle nismo prevozili): med Polzelo in Velenjem ste označili kar štiri opozorilne znake, kar je bil dovolj dober razlog, da smo najprej povprašali lokalnega motorista in se nato še sami, opremljeni z mobilno aplikacijo Zavarovalnice Triglav - Drajv, ki uporabnikom pomaga, da postanejo boljši vozniki, zapeljali po cesti, ki si to ime le komaj zasluži. Vožnja je neprijetna, utrujajoča in tudi nevarna. Sočustvujemo z vsemi, ki morate po njej vsak dan in upamo, da čimprej dobi nov asfalt.
Zdaj pa še prošnja: v kolikor se boste sami odpravili raziskovat (najboljše) ceste, imejte v mislih, da tam živijo ljudje, ki na cesto gledajo predvsem kot varno pot do službe, trgovine, šole, in ne kot na poligon za izživljanje nepotešenih dirkaških nagnjenj. Namig: ravno ta teden smo se z motocikli premierno zapeljali po dirkališču Gaj, v istem času pa dirkališče Grobni dobiva nov asfalt. Se razumemo?
Video:
Matevž Hribar
foto: Saša Kapetanovič
video: Daniel Čančarević
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj