XC60 je bil za Volvo eden od pomembnejših avtomobilov, kot vse kaže, pa bo to še naprej.
Malokdo namreč ve, da je model XC60 eden od najbolje prodajanih Volvov na splošno, saj je trenutno zaslužen za kar 30-odstotno prodajo vseh Volvov, posledično pa je najbolje prodajan avto v segmentu.
Evolucija oblikovalske filozofije
Novi XC60 je logična evolucija nove oblikovalske filozofije, ki so jo pri Volvu predstavili z novim XC90. A kot zatrjujejo oblikovalci in kot je navsezadnje tudi mogoče opaziti s pogledom na avto, je XC60 oblikovno precej bolj kompakten. V notranjosti je skandinavski dizajn dvignjen še za dodatno stopnjo od do zdaj videnega in spoznanega. Na izbiro so novi materiali, vključno z novim lesom, ki tvori verjetno eno od lepših avtomobilskih notranjosti.
Varnostni pripomočki
Bolj kot všečen volanski obroč, odlična sredinska konzola, veliki in prijetni sedeži ali lepo obdelan prtljažnik bo marsikateremu vozniku grela srce misel, da sedi v varnem avtomobilu. Njegovi snovalci zatrjujejo, da je XC60 eden od najvarnejših avtomobilov na svetu, z njim pa so seveda na poti k uresničitvi zaveze, da do leta 2020 v njihovem avtomobilu v avtomobilski nesreči ne bo več huje poškodovanih oziroma mrtvih ljudi. Tako v XC60 premierno za znamko predstavljajo tri nove asistenčne sisteme.
'City Safe'
Sistem City Safe (zaradi katerega ugotavljajo na Švedskem kar 45-odstotno zmanjšanje nesreč z naletom od zadaj) so nadgradili s pomočjo pri krmiljenju, ki se aktivira takrat, ko sistem ugotovi, da samodejno zaviranje ne bo preprečilo trka. V takšnem primeru bo sistem pomagal z obračanjem volanskega obroča in se sam izognil oviri, ki se je nenadoma pojavila pred avtomobilom, pri čemer so to lahko druga vozila, kolesarji, pešci ali celo večje živali.
Izogibanje čelnega trka in opazovanje mrtvega kota
Drugi izmed novih sistemov je Oncoming Lane Mitigation, ki vozniku pomaga pri izogibanju trka z nasproti vozečim avtomobilom. Deluje takrat, ko voznik Volva XC60 nenamerno zapelje čez sredinsko črto, hkrati pa se mu z nasprotne smeri približuje avto. Tretji sistem je izboljšan sistem Blind Spot Information Sistem, ki nadzoruje dogajanje za nami. Ob manevru, ki bi povzročil nesrečo z avtomobilom na sosednjem pasu, sistem samodejno prepreči voznikovo namero in vrne avtomobil na sredino trenutnega voznega pasu.
Sicer pa so v novem XC60 na voljo prav vsi varnostno-asistenčni sistemi, ki so vgrajeni tudi že v večjih različicah serije 90.
Preskušena konjenica
In motorji? Pri slednjih je še najmanj novosti, ali bolje rečeno nič. Vsi motorji so namreč že znani, seveda prav vsi štirivaljni, a so bo manjši teži avtomobila bolj poskočni kot denimo v Volvu XC90. Ob doplačilnem zračnem vzmetenju so vozniku na izbiro različni načini vožnje, ki poskrbijo ali za udobno in elegantno vožnjo ali po drugi strani za odzivno in športno. Nagibanja karoserije je malo, tako tudi ovinki niso nezaželena stvar na poti z XC60.
Tako lahko rečemo, da je Volvo XC60 odličen paket, ki bi se ga razveselil še tako razvajen gospod. Za tiste manj razvajene pa bo avto predstavljal prava nebesa. Več o njem pa preberite v 10. številki Avto magazina, ki izide 8. junija.
tekst: Sebastjan Plevnjak; foto: Sebastjan Plevnjak, Volvo