Mercedes si je za leto 2050 zadal posebno, na prvi pogled skorajda »nemogočo« misijo

Mercedesova vozila veljajo za ena najbolj varnih v cestnem prometu, a nemški avtomobilski velikan ne namerava zaspati na lovorikah. 

Mercedes si je za leto 2050 zadal posebno, na prvi pogled skorajda »nemogočo« misijo (foto: Profimedia) Profimedia
20. 12. 2022

Morda se na prvi pogled sliši zelo ambiciozno in težko dosegljivo, a nemški avtomobilski velikan Mercedes-Benz se je zavezal, da do leta 2050 izpopolni tehnologijo trkov do popolnosti.

Znamka, ki že tako velja za eno najbolj predanih varnosti, želi do 2050 oblikovati sistem, ki bo povsem onemogočil trk avtomobila.

V Mercedes-Benzu so prepričani, da lahko izboljšajo standard varnosti na cesti do te mere, da v celoti preprečijo prometne nesreče. 

Ob 20-letnici uvedbe Mercedesovih prvih aktivnih varnostnih sistemov so tako v nemškem podjetju objavili novico, da v naslednjih tridesetih letih svoje varnostne sisteme še izpopolnijo.

Prvi sistemi so vključevali preventivno zategovanje varnostnih pasov pred neizbežno nesrečo, pa tudi samodejno zapiranje oken v kritičnih okoliščinah med vožnjo.

Elektronski nadzor stabilnosti (ESC), ki je bil dolgo časa omejen le na vodilni razred S, je kmalu postal tudi standardna oprema razreda A.

Za dosego zastavljenega cilja do 2050 so si v podjetju zadali še nekaj vmesnih mejnikov. Za začetek želijo razpoloviti (v primerjavi s številkami iz leta 2020) število smrtnih žrtev v prometu in preprečiti hujše poškodbe voznikov Mercedesovih vozil. 

Preberite si še: Ta simpatična Slovenka je kar sama zavihala rokave in se lotila predelave kombija, ki ji ga zavidajo vsi športni navdušenci

Mercedes si že vrsto let prizadeva za razvoj delnih in popolnoma samovozečih sistemov, s čimer želijo preprečiti kakršnekoli trke na cesti. Na nekaterih trgih nemški proizvajalec avtomobilov že ponuja samovozeče sisteme za vožnjo po enopasovnih cestah.

Ti sistemi omogočajo voznikom, da za trenutek odmaknejo roke z volana in pogled usmerijo s ceste. Avtomobil voznika opozori, ko je treba ponovno prijeti za volan in se osredotočiti na cesto.