Outrun, Lotus, GTA, Colin McRae Rally ... 11 nepozabnih dirkalnih simulacij, ob katerih smo zrasli v ljubitelje hitrih avtomobilov

10. 4. 2017
Deli
Outrun, Lotus, GTA, Colin McRae Rally ... 11 nepozabnih dirkalnih simulacij, ob katerih smo zrasli v ljubitelje hitrih avtomobilov (foto: Accolade)
Accolade

Katere dirkalne igre ste igrali dve desetletji (in več) nazaj? Se še spomnite začetkov s Pole Position in eksotičnega Outrun? Kaj pa kasnejših mojstrovin Test Drive in Gran Turismo?

Dirkalne simulacije so bile svoj čas poglavitni del nabora video iger, ki so fascinirale tudi tiste, ki jih sicer svet avtomobilizma ni kaj dosti zanimal. Tovrstne igre so bile po eni strani dovolj arkadne, da so igralca nabile z adrenalinom, po drugi strani pa tako zelo predane tematiki, da so vzgojile mnoge današnje ljubitelje hitrih avtomobilov in dirkalnih športov.

Pole Position (1982)

Igra, ki je bržda začela vse. Leta 1982 je podjetje Namco predstavilo dirkalno arkado Pole Position, ki jo je kasneje prevzel Atari in jo pričel distribuirati po vsem svetu. Igra je tisti čas postavila standarde dirkalnim simulacijam - tekoča grafika, odzivne kontrole, pogled "od zadaj". Vse to, kar so kasneje adaptirale modernejše dirkalne simulacije, vključujoč odmevni Need for Speed. 

Outrun (1986)

Vsi, ki smo rasli v tranziciji od Spectrumov v Commoderje in kasneje na PC platformo, smo v neki točki naleteli na Outrun. Outrun je definicija arkadnega dirkanja. Posadi nas v športni avtomobil, na sovoznikov sedež nam prilepi 16-bitno blondinko in nas popelje na tropasovnice eksotičnih obmorskih mest, da dirkamo pod palmami in žgočim soncem. Outrun je imel naprednejši igralni motor, ki je gnal igro v norih hitrostih, ponujal pa je še različna vozila in lokacije, plus kopico različni skladb na avto radiu. 

Super Off Road (1989)

Šok terapija na prelomu desetletja. Prva dirkalna arkada, ki je omogočila, da smo prislužek na progi izkoristili za nadgradnje vozila in nitro pospeške. Igro so naenkrat lahko igrali trije igralci, na voljo pa je bilo osem, z ovirami nastlanih prog.

Test Drive III: The Passion (1990)

Za mnoge je bil šele tretji Test Drive tista prava avtomobilska izkušnja na domačih računalnikih. Ko se je zasvetil modri napis Accolade in smo le upali, da se ne pojavi kakšen nepričakovan error, smo vedeli, da je pred nami inovativna simulacija vožnje, ki je prvič osnovala popolnoma odprt teren. Če niste hoteli voziti po cesti, nič hudega, peljite kjer želite, po travnikih, čez griče in mimo kmetij. Ves čas je bilo potrebno oprezati za policijskimi radarji, na katere nas je v avtomobilu opozarjal senzor, prav tako pa je bilo potrebno biti pozoren pri prečkanju železniških tirov, da vas ni v Game Over prehitro potisnil okoli vozeči vlak. Bonus: upravljanje z avto radijem, prižiganje brisalcev in luči, na voljo pa trije avtomobili - Lamborghini Diablo, Ferrari Mythos Pininfarina Concept in Chevrolet Corvette CERV III Concept

Lotus III: The Ultimate Challenge (1993)

Tretja v seriji in z električno zelenim Lotusom na naslovnici. Dodan je bil tretji avtomobil, konceptni Lotus M200. Večina grafike je bila reciklirana iz dvojke, vendar pa je bilo dodanih mnogo novih lokacij. Igro smo pognali v DOSu in jo nažigali tudi v dvoje.

Sega Rally Championship (1995)

Na novi poligonski platformi in z izjemnimi 3D okolji je Sega Rally Championship dirkalne simulacije ponesel v novo dobo. V tem času se je močno izboljšala tudi računalniška inteligenca in s tem odzivi ostalih tekmovalcev. Ker off-road dirkanj do takrat ni bilo kaj dosti (razen mimobežnega Enduro Racer), je bil ta rally navdušujoč izbor vseh ljubiteljev peska in blata.

Destruction Derby (1995)

Včasih je zaletavanje bolj zabavno kot sama vožnja. In v video igrah je običajno tudi veliko lažje. Ta sproščujoč uničevalni derbi je omogočal nabiranje točk z zaletavanjem in uničevanjem vozil drugih.

Grand Theft Auto (1997)

Odprti svet akcijo-pustolovske igre Grand Theft Auto se je prvič predstavil leta 1997, ko je danes ena najbolj odmevnih franšiz simulacijo vožnje integrirala v igro kriminalca, ki opravlja naloge za lokalno kriminalno združbo. V prvi nastavitvi je bilo šest nivojev, razdeljenih med tri mesta, cilj pa je bil nabrati dovolj točk z opravljanjem takšnih in drugačnih nalog. Vmes smo kradli avtomobile, jih v garaži prebarvali, da smo se ognili policiji in nasploh hodili na meji kaosa in reda. Tretji del (Grand Theft Auto III) je potem prešel iz ptičje perspektive v tretje-osebni pogled, trenutno zadnji, peti del, pa smo na PS4 igrali leta 2013.

Gran Turismo (1998)

Ena od ključnih komponent kasnejših dirkalnih simulacij je bilo izpopolnjevanje in kostumiziranje lastne dirkalne izkušnje. Gran Turismo je poligonsko dirkanje združil z mehanikami in fizikalnimi zakoni "realnega sveta", s čimer so avtorji igre razširili horizont pričakovanj v tovrstnih igrah. Proge, četudi še vedno v krožnem slogu, so bile podrobno izrisane in vizualno atraktivne, kontrolni odziv avtomobila pa naravnost izjemen. Na voljo so bili avtomobili mnogih obstoječih znamk, prilagojeni igralčevim sposobnostim in preteklim uspehom.

Colin McRae Rally (1998)

Pionir realističnih rally dirk, ki je začel franšizo, danes živečo pod imenom Dirt Rally. Colin McRae, rally voznik, po katerem je serija dobila ime, je pri projektu sodeloval s tehničnimi nasveti. Igro smo igrali na prvem Playstationu ali pa na MS Windows platformi. Izbor avtomobilov je vključeval vse modele, ki so bili del World Rally Championship sezone leta 1998. Na naslovnici pa je kakopak kraljeval Subaru Impreza, ki ga je vozil Colin McRae. 

Motocross Madness (1998)

Igra, ki so jo imeli vsi strici na svojem računalniku, da smo nečaki komaj čakali, da pridemo na obisk in potem ure in ure nažigamo to rjovečo arkadno simulacijo motokrosa. Divji skoki, odprt teren, izstreljevanje v zrak in na koncu seveda spektakularni padci.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja