Pustimo debate o tem, kako okolju prijazni so električni avtomobili! Preverite raje, kateri proizvajalci gojijo okolju najbolj prijazne prakse.
Prehod na električna vozila je v polnem teku, a čeprav so okoljski stroški same vožnje z električnim motorjem bistveno nižji kot pri bencinu, sta sporni predvsem proizvodnja in pridobivanje posameznih surovin, potrebnih za izdelavo avtomobilskih komponent.
V tem primeru okolje še vedno plačuje visok davek.
Nedavna študija je v ozir vzela okolju in človeku prijazne prakse avtomobilskih proizvajalcev, ki izdelujejo (tudi) električna vozila. Vpliv na okolje, ozračje, na zaposlene, tudi na domorodce.
Združenje 11 okoljevarstvenih organizacij, vključno s Sierra Club in Transport and Environment ter pro-domorodnimi skupinami, kot je Cultural Survival, je ocenila prakse 18 največjih proizvajalcev električnih vozil na svetu.
Pri tem so upoštevali okoljski odtis in vpliv na človekove pravice, s pomočjo podatkov, kakršne so lahko razbrali iz javno dostopnih informacij (četrtletna poročila delničarjev itd.)
»Prehod na električna vozila resnično ponuja priložnost proizvajalcem avtomobilov, da ne samo ponudijo čistejše možnosti potrošnikom, ampak tudi očistijo svoje dobavne verige,« je prepričana Erika Thi Patterson, vodja kampanje pri organizaciji Public Citizen, ki je sodelovala pri pripravi poročila.
Same dobavne verige pogosto predstavljajo kar 90 % izpusta toplogrednih plinov.
Kot so zapisali v poročilu, si prizadevajo, da bi bila oskrbovalna veriga povsem brez fosilnih goriv in bi imela kar najmanjši možni negativen vpliv na zdravje ljudi, biotsko raznovrstnost in izčrpavanje virov, hkrati pa bi spoštovala pravice delavcev, domorodnih ljudstev in lokalne skupnosti.
In kako so se odrezala posamezna podjetja?
Na vrhu lestvice prednjači Mercedes-Benz, ki si je največ točk zagotovil na podlagi okoljskih zavez in rezultatov na področju človekovih pravic.
Nemški proizvajalec avtomobilov je namreč eden izmed vlagateljev v brezogljičnega proizvajalca jekla H2 Green Steel, podjetje pa tudi od svojih dobaviteljev posameznih avtomobilskih komponent zahteva, da do leta 2039 postanejo ogljično nevtralni.
Takoj za Mercedesom je avtomobilski velikan Ford, predvsem po zaslugi prizadevanj za človekove pravice in odgovornem pridobivanju virov.
V poročilu pa ni upoštevana afera z aluminijem iz rafinerije v Braziliji, ki je, kot je poročal Bloomberg, povzročil zdravstvene težave več tisočim prebivalcem te južnoameriške države.
Na tretjem mestu je avtomobilski proizvajalec Volvo, sledita Volkswagen in BMW.
Na sedmem mestu je francoski Renault, pred njim korporacija Stellantis (Opel, Peugeot …).
Na deveto mesto lestvice se je uvrstil ameriški proizvajalec električnih vozil Tesla, ki pa je na področju pridobivanja surovin dosegel porazne rezultate.
Na repu lestvice so japonska in korejska podjetja.
Najbolj prodajani proizvajalec električnih vozil Toyota je uvrščen šele na 12. mesto, tudi po zaslugi lobističnih kampanj proti podnebnim zakonodajam.
Azijski proizvajalci, vključno z znamkama KIA in Mitsubishi, so dosegli slabe rezultate tudi zaradi slabše dostopnih informacij in manj transparentne politike delovanja.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj