Nadaljnji porast prodaje osebnih avtomobilov v Sloveniji v letošnjem prvem polletju obeta celo rekorden rezultat ob koncu leta – več kot 80 tisoč prodanih novih avtomobilov.
Lani je prodaja prvič presegla številko 70 tisočakov, tako hitra rast pa je vsekakor presenečenje. A je po drugi strani tudi znak okrevanja celotnega gospodarstva, prodajni rezultati pa so bili s tem pri nas vedno v neposredni zvezi. Celoten trg je v prvih šestih mesecih zrasel za več kot šest odstotkov. Za največjo spremembo navzgor je poskrbel Fiat, ki je več kot podvojil prodajo, k čemur sta najbolj prispevala Panda in 500, večina drugih pa je rasla precej bolj 'organsko', oba največja sta s prirastkom 762 (Volkswagen) in 674 (Renault) tudi največ prispevala k večji prodaji. Med večjimi 'zgubaši' glede na prodajo v istem obdobju lani pa so Dacia (-701), BMW (-369) in Ford (-170).
Skupina Volkswagen je z naskokom najmočnejši prodajalec (13.321 avtomobilov), Renaultova zveza je nekoliko zadaj, predvsem ker se Dacia letos slabše prodaja. Od Oplovega prevzema sredi lanskega leta se PSA krepi tudi pri nas, a le številčno, saj je prav nemška znamka med tistimi, ki je prodala nekaj manj kot lani. Iz prodajne statistike pa je izginila njihova četrta znamka, DS.
Med japonskimi znamkami je vodilno mesto še potrdil Nissan, tudi Toyota je sicer letos prodala več, a sta oba izgubila tržne deleže, podobno tudi Honda, tako po prodajnih številkah kot po tržnem deležu pa sta nekaj pridobila Suzuki in Mazda.
Med premijskimi znamkami je zaznati, da se je boj med njimi ohladil, predvsem zato, ker se je malenkost zataknilo pri BMW, tako da je zdaj, malce presenetljivo, najuspešnejši glede prodaje znova Audi, ki je edini izboljšal število prodanih (v primerjavi z lani), sicer pa je tudi Mercedes-Benz nekaj izgubil. Tik pod dvajseterico se je s tretjinsko večjo prodajo kot lani uvrstil Volvo, a je s skupaj 200 prodanimi avtomobili še daleč od vodilne trojke med premijskimi znamkami.
Vir podatkov Jato/Sekcija Vozila TZS