Projekt Emonika z novimi težavamiRazkrivamo, KDAJ bomo Slovenci dočakali PRENOVO glavne avtobusne postaje v Ljubljani

Kljub potrjenim načrtom za začetek gradnje domači in tuji potniki na prevoz še vedno čakajo na razgretem betonu na 35 in več stopinjah. Na obzorju so že novi zapleti, ki bi znali razmere še poslabšati. Je to sploh še mogoče? Novinarji sosednjega uredništva so raziskali, kaj se v resnici dogaja.

Razkrivamo, KDAJ bomo Slovenci dočakali PRENOVO glavne avtobusne postaje v Ljubljani (foto: Profimedia) Profimedia
9. 8. 2022

Naš glavni kolodvor v Ljubljani je dodobra načel zob časa, njegovo stanje pa predstavlja eno bolj neprijetnih tem pogovora. Ljubljanska avtobusna postaja (AP), ki dnevno odpremi na tisoče potnikov, ima na voljo le nekaj sedišč, asfalt je marsikje že zelo razpokan, ljudje pa se ob najhujši pripeki in vročinskem valu še vedno nimajo kam umakniti v senco.

Zmedeni turisti se prestavljajo z enega avtobusnega perona na drugega, medtem ko z že nekoliko dotrajanih označb, pripetih visoko nad avtobusi, skušajo razbrati imena krajev.

Sicer relativno majhna ljubljanska postaja nenehno raste. Zadnja leta je moč opaziti nove in nove ponudnike avtobusnih prevozov, kar še dodatno vpliva na obremenjenost postajališča.

"Staro in neugledno"

Medtem ko stavba glavne železniške postaje potnikom ponuja vsaj zavetje pred vremenskimi neprilikami, je glavna avtobusna "točka" za nakup vozovnic videti kot zabojnik. V poletnih mesecih je prostor nabito poln in pregret, včasih se le s težavo prebiješ z ene na drugo stran. 

Še posebej ob koncih tedna se pred okenci za prodajo vozovnic (v najboljšem primeru sta odprti dve) vrste vijejo tudi na pločnik.

In čeprav se sliši skoraj neverjetno, potniki na glavni ljubljanski avtobusni postaji plačila vozovnic ne morejo opraviti z bančno kartico, temveč le z gotovino.

"Staro in neugledno," je bilo slišati iz ust tujega potnika, ki je čakal v vrsti.

Načrt je potrjen, a nove postaje do leta 2025 še ne bo

Po dologletnih zapletih in menjavah izvjalcev so Slovenske železnice (SŽ) konec lanskega leta prek razpisa za gradnjo novega potniškega centra Emonika izbrale projekt biroja Bevk Perović arhitekti (po prvih načrtih bi Emonika morala stati že leta 2010).

Tako naj bi po napovedih investitorjev do leta 2025 ob Vilharjevi cesti končno zrasla nova pokrita avtobusna postaja, ki bo nekakšnen "hibrid" postaje in pisarn zaposlenih na železnici. V načrtu so predvidene tudi površine za trgovine in gostinske lokale ter garažna hiša s 650 do 750 parkirišči. 

Od komaj znosnega na še slabše?

In kdaj se bo gradnja začela? Trenutno poteka faza pridobivanja projektne dokumentacije in gradbenih dovoljenj, je na naše vprašanje odgovoril vodja prometno-komercialne službe pri AP, Matija Jeras.

A pozor - v novih zazidalnih načrtih je predvidenih kar pet avtobusnih peronov manj, kot jih ima zdajšnja postaja. Torej bi se njihovo število zmanjšalo s 35 na 30.

Da je to nesprejemljivo, menijo tudi odgovorni na avtobusni postaji. Jeras ob tem pojasnjuje, da bi to lahko pomenilo nezmožnost upravljanja najpomembnejše avtobusne postaje v državi, ki ima za Slovenijo tudi velik mednarodni pomen.

"Verjetno bi bila taka avtobusna postaja v Ljubljani v posmeh vsem potnikom in tistim, ki si želijo močnejše vloge javnega potniškega prometa in potovanj z avtobusi, ki so ugodni, varni, udobni in okolju prijaznejši," se na nove gradbene načrte odziva šef postaje.

Obeti železnic so veliki ...

Medtem si pri Slovenskih železnicah od posodobitve obetajo povečanje števila potnikov z vlaki, ki sicer v zadnjih letih strmo upada.

Generalni direktor Dušan Mes je v zadnjem poslovnem poročilu poudaril vizijo preoblikovanja železnic "v enega od vodilnih tehnološko moderniziranih ponudnikov celovitih storitev logistike blaga in mobilnosti Slovencev in regije."

A po trenutnih napovedih se to gotovo ne bo zgodilo pred letom 2025. In še to ob predpostavki, da tokratne napovedi res držijo in da ne bo (spet) prišlo do novih zapletov.

VIDEO: Tako je videti vožnja čez Pelješki most

Fotografije: Profimedija, BOBO, promocijsko gradivo
Preberite več na Metropolitan.si