To je po zadnji raziskavi sodeč poglavitni razlog, zakaj se več ljudi ne odloči za električni avtomobil

19. 11. 2023 | Nika Arsovski
Deli

Potrošniki so prepričani, da so cene previsoke. Se strinjate?

Trg električnih vozil doživlja postopno rast, a povpraševanje po električnih vozilih naj bi se v zadnjih mesecih pošteno zmanjšalo. Po večletni rasti trg očitno počasi postaja zasičen.

Da pa bodo proizvajalci električna vozila lahko prodali tudi bolj skeptičnim kupcem, se bodo morali pošteno potruditi.

Razlogov za skepticizem je kar nekaj, od surovin do varovanja okolja, prav tako pa mnoge od nakupa odvrnejo tudi pomanjkljiva infrastruktura, slab doseg in čas polnjenja.

A očitno glavni razlog, da se ljudje za nakup ne odločajo, ostaja cena. 

Raziskava S&P Global je namreč pokazala, da se skoraj 50 % potrošnikom po svetu zdijo cene električnih vozil previsoke, čeprav se zavedajo njihovih prednosti.

Večina električnih avtomobilov v ZDA in Evropi teži k luksuzu in vse bolj priljubljeni formi SUV, posledično pa je tudi njihova cena manj dosegljiva. A tudi drugod po svetu, kjer so električna vozila precej bolj dostopna (npr. na Kitajskem), praviloma višja cena električnih avtomobilov odbija kupce.

Cena pa še zdaleč ni edina težava električnih avtomobilov. Mnogi so namreč skeptični glede praktičnosti uporabe.

Med anketiranci jih je kar 46 % odgovorilo, da jih skrbi čas polnjenja, 44 % pa razpoložljivost polnilnika.  

Tudi polnjenje v domači garaži ne predstavlja dokončne rešitve.

Le 51 odstotkov lastnikov električnih vozil je v raziskavi izjavilo, da imajo polnilnik tudi doma, večina pa ni pripravljena doplačati za namestitev hitrega polnilnika v domačo garažo.

Namesto tega večina vprašanih avtomobile raje polni v službi ali na javnih polnilnih postajah, kar poveča stroške lastništva električnega avtomobila.

So se pa, kot kaže raziskava, zmanjšali pomisleki glede avtonomije tovrstnih vozil. Le 29 odstotkov vprašancev namreč od električnega vozila pričakuje, da bo prevozilo več kot 300 milj (482 km) z enim samim polnjenjem.

Približno 19 odstotkov jih je zadovoljnih z dosegom med 400 in 500 km, za 21 odstotkov pa je 300 do 400 kar v redu.

Tiste, ki se zanimajo za nakup električnega avtomobila, najbolj pritegnejo prihranki pri stroških goriva (69 % vprašanih), sledijo okoljske koristi (56 %), na tretjem mestu pa sta zmogljivost in vozniška izkušnja (31 %).

A ljudi, ki jih zanima nakup, je precej manj kot pred dvema letoma, ugotavlja raziskava. Leta 2021 je namreč kar 86 % potrošnikov zanimal nakup električnega vozila, zdaj je delež padel na 67 %. 

Preberite še: Tri leta je bil zakopan pod zemljo, a je še vedno živ!

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del