Niste prepričani? Samo pomislite: hladno jutro. Medtem ko pijete kavo, kar po telefonu vključite ogrevanje avtomobila. Ko sedete vanj, je v njem že prijetno toplo ... V tišini se odpeljete, neslišno pospešujete in ko si zaželite najljubšo glasbo, v njej uživate, ne da bi vas motil hrup motorja. Tudi ko obtičite v gneči. Kar se zgodi redkeje, kot bi se sicer, saj je vaš avto ves čas povezan s spletom in zato lahko pot prilagajate stanju na cesti v realnem času.
Tako lahko kot gospodična na fotografiji tudi vi s svojim Superbom iV v miru prevozite do 62 kilometrov, in to popolnoma brez emisij ogljikovega dioksida, z enim samim polnjenjem baterije in bencinskega rezervoarja pa se lahko brez skrbi podate na do 930 kilometrov dolgo pot. Kot jadralec na barki, ki uživaško jadra z vetrom in nato, ko je treba, zažene motor.
Bi torej to lahko bil avtomobil za vas?
Če se nikoli ne vozite tako po mestih kot na dolge proge, če vam ekologija ne pomeni prav veliko ali če živite nekje, kjer nimate popolnoma nobene možnosti za polnjenje baterije niti pri običajni gospodinjski vtičnici, potem to res ni avtomobil za vas. Za vse druge pa je ŠKODA Superb iV odlična, morda celo najboljša izbira. Ker je prostoren in udoben. Ker je povsem povezljiv. Ker je priključni hibrid. In ker ga lahko pozimi ogrejete in poleti ohladite, še preden sedete vanj, in to kar z aplikacijo.
Spoznajte ga
Kot priključni hibrid se lahko Superb iV pohvali z izjemnim navorom elektromotorja že pri prvih nekaj vrtljajih, zato je vozna dinamika izjemna. Najbolj se izkaže, ko je treba odločno pospešiti ob prehitevanju, hitro speljati ali ko si želite preprosto uživati ob pospešku. Zgolj s pomočjo električnega motorja s 85 kilovati (115 konjskimi močmi) lahko prevozite do 62 kilometrov (po standardu WLTP), kar zadostuje za večino vsakodnevnih potreb v mestih in primestjih. V električnem načinu, v katerem je največja hitrost 130 kilometrov na uro, je delovanje tiho, razen pri hitrostih do 20 kilometrov na uro, ko se mora zaradi varnostnih razlogov po zakonskih predpisih vključiti generator e-zvoka.
Električni motor črpa energijo iz baterije z zmogljivostjo 13 kilovatnih ur. Da bi se kdaj popolnoma izpraznila, ni bojazni, saj sistem zagotavlja, da je električne energije dovolj vsaj za speljevanje z mesta in pomoč pri vožnji. Za nujno polnjenje skrbita regeneracija zavorne energije in elektromotor, ki lahko med vožnjo deluje tudi kot generator za proizvodnjo elektrike. Voznik lahko sam nastavi minimalno raven napolnjenosti baterije in si tako zagotovi, da se denimo v mesto pripelje z dovolj električne energije za popolnoma brezemisijsko vožnjo po mestnih ulicah.
Ko ali če želite vso razpoložljivo moč (160 kilovatov oziroma 218 konjskih moči) in navor (400 njutnmetrov), Superb iV do sto kilometrov na uro pospeši v zgolj 7,7 sekunde, saj pri pogonu sodelujeta tako električni motor kot bencinski štirivaljnik TSI s 115 kilovati (156 konjskimi močmi). Ta je sicer na voljo za daljše poti in večje obremenitve. V hibridnem načinu je poraba bencina 1,5 litra na sto kilometrov, elektrike pa od 14 do 14,5 kilovatne ure na sto kilometrov. Povprečni izpust ogljikovega dioksida je pri tem pod 35 grami na kilometer. Na izbiro so trije vozni programi: športni, hibridni in električni način. V električnem načinu Superb iV do hitrosti 60 kilometrov na uro pospeši v petih sekundah. Največja hitrost je 224 kilometrov na uro v športnem načinu.
Kako do njega?
S pomočjo ugodnega financiranja ŠKODA 1% , pri katerem za vozilo plačujete en odstotek njegove maloprodajne cene na mesec. Zelo pomembno je tudi, da so stroški vožnje nižji, saj se cena elektrike ob najugodnejših pogojih lahko zniža tudi pod en evro na sto kilometrov. In še nekaj je treba poudariti: tistega, kar ob nakupu serijsko pride v paketu z oznako iV, ni malo.