Duhovita potegavščina ali pa vendarle nekaj, o čemer bodo morali razmišljati snovalci avtonomnih vozil, ki so prepuščena na milost in nemilost cestnim oznakam.
Britanski umetnik, filozof, programer in pisatelj James Bridle, ki pod nazivom Nova Estetika ustvarja raznolike umetniško-filozofske koncepte v realnosti našega vsakdana, med drugim gradi tudi čisto svoj avtonomni avtomobil. Zato ga je zanimalo, kako lahko po "hekersko" vplivamo na avtonomne avtomobile.
Projekt "Autonomous Trap 001" ali "Avtonomna past 001" je nekaj izjemno preprostega, a ima nepredstavljivo moč. Zadeva bi lahko bila popolnoma pobalinski način poigravanja z avtonomnimi avtomobili ali pa način, kako ujeti ubežnika v enem takšnih vozil. Seveda pa, ker živimo na svetu kakršen pač je, se bo nekaj takšnega prej uporabilo za zle namene kot pa kaj dobrega.
Trik je načinu, kako avtonomna vozila prepoznavajo cestne oznake. Prekinjena črta pomeni "zapelji tukaj", polna črta pa pomeni "stop". In ko se oboje združi v stvaritev, ki je na daleč videti kot poganski ritual, dobimo past, v katero avtonomno vozilo rade volje zapelje, potem pa ne more več ven.
Singapur: 300.000 samodejnih taksijev namesto 780.000 običajnih
Samovozeča vozila bodo kmalu postala realnost tudi v sklopu širše publike. Singapur namerava na ceste poslati 300.000 taksijev brez voznikov, da bi nadomestili 780.000 običajnih, ki danes povzročajo neizprosno gnečo na tamkajšnjih cestah. Google že od leta 2009 razvija svoj avtonomni avtomobil Waymo. Tudi Tesla ima pripravljen takšen projekt, pridružuje pa se jim celo bolj konservativni Ford.
Zato bodo morali ob vseh drugih paradigmah samovozečih vozil začeti razmišljati tudi o tovrstnih potegavščinah, ki lahko vodijo do neželenega vandalizma in zlorab.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere