Golfova pretvorba v športnoterensko ponudbo.
Pohod priljubljenosti avtomobilov, pri katerih se nam za vstop ni treba sklanjati ali lomiti hrbtenice, se nadaljuje. Se človeštvo stara, so naši hrbti manj gibčni? Čeprav je najbrž vsaj pri avtomobilskih kupcih oboje res, pa je odločitev, zakaj bo odslej pred našo hišo ali v naši garaži terenec ali križanec, povsem drugačna. Si želimo biti neodvisni? Hočemo avto za vsako priložnost! Želimo prepeljati več potnikov? Pred vrati nam stoji sedemsedežni terenec! Želimo na pot z več prtljage in z dvokolesi, ki nam ne delajo vetrne napote na strešnem prtljažniku? Tu je v kombi preurejen – sedemsedežnik! Se želi na obisk v svoje stare kraje k sorodnikom peljati sodobna kitajska družina? Ja, sedemsedežnik, seveda. Moramo peljati svoje in sosedove otroke na nogometno tekmo? Tudi za Američanke so pravi odgovor – sedemsedežniki!
Vse to so pri Volkswagnu dolgo časa zanemarjali in šele ob koncu lanskega leta se je vodstvo temu vendarle dokončno posvetilo. V ZDA s svojima limuzinama, ameriškima različicama Jette in Passata, kupcev nikakor niso mogli prepričati, da bi se znova navdušili nad množičnim kupovanjem avtomobilov z značko VW. Zato je bila odločitev za cenovno podobne križance – terence, kot jih ima v svoji ponudbi ameriška Toyota ali Ford, povsem enostavna. Toyotina manjša terenca RAV4 in Highlander ali Fordova Escape in Edge namreč v ZDA privabita približno toliko kupcev, kot jih celotna Volkswagnova ameriška ponudba. Volkswagnov cilj pa je – prehiteti Toyoto.
No, tega na severnoameriški celini v doglednem času ne bodo uspeli doseči, a v svetu se jim že letos nasmiha prvenstvo. Pa ga ne bodo mogli obdržati, če se jim začne kvariti dobra prodaja na Kitajskem. Nikoli ne veš, Toyoti je na Kitajskem dobro kazalo, pa sta se državi sporekli za nekaj večjih čeri v Vzhodnem kitajskem morju, posledica pa je bila padec priljubljenosti japonskih avtomobilov na Kitajskem. Je položaj VW na Kitajskem res tako trden? Kdo ve!
Volkswagnovi načrti so predvsem povezani s platformo z oznako MQB. Računajo, da jim ne bo težko primerno reagirati na potrebe svojih tržnikov, in pripravljajo vrsto športnih terencev ali križancev, s katerimi se bodo poskušali v ZDA, pa tudi drugod, bolje odrezati v novih avtomobilskih segmentih. Platforma omogoča tudi konstruiranje terencev in križancev, prva konstrukcija na novi osnovi pa je tudi že tik pred dokončanjem razvoja – to bo naslednik sedanjega Tiguana. Prvi rod Tiguana je bil za VW nepričakovan uspeh in njegova priljubljenost se do zdaj še ni zmanjšala, čeprav je v prodaji že od konca leta 2007. Doslej je največji nemški avtomobilski predstavnik svoje modele menjal na sedem let. Novega Tiguana pa bomo prvič lahko videli septembra 2015 na avtomobilski razstavi v Frankfurtu, tako da se zdi, kot da njegov razvoj nekoliko zaostaja.
A že pred tem, novembra letos, bo v Los Angelesu predstavljen njegov ameriški brat. Običajna oznaka zanj je sicer Tiguan XL, a zdi se, da pri VW zanj ne bodo iskali primernejšega imena in bodo prevzeli kar oznako študije, ki so jo Nemci predstavili na avtomobilski razstavi v Detroitu leta 2013. Cross Blue so že uradno najavili pred nekaj manj kot mesecem, ko so predstavili tudi odločitev, da bo VW v svoji ameriški tovarni v Chatanoogi (Tennessee) poleg Passata sredi prihodnjega leta začel izdelovati še novega križanca (srednji športnoterenski model) za ameriški trg.
Celotna Volkswagnova strategija novosti med športnimi terenci je pravzaprav že določena. Nekoliko je povezana tudi z drugimi znamkami koncerna, saj si med seboj ne smejo preveč skakati v zelje. Zato sta postavljeni dve strateški liniji: množična in premijska. Med Volkswagnovimi športnimi terenci bodo v premijski liniji pravzaprav le trije – Tiguan CC ter običajni in kupejevski Touareg. Po doslej znanih podatkih je bilo prav pri Touaregu največ dilem o tem, kako velik avtomobil potrebuje VW. Za ameriški in kitajski trg je sedanji Touareg premajhen, za evropske kupce pa ima – čeprav so ga pravkar prenovili – preveč dolgočasen videz. Tako si med premijskimi kupci Touareg ne reže velikega kosa celotne pogače večjih SUV-ov. Res je sicer, da gre bolje koncernskim bratom, Porschejevima Macanu in Cayennu ter Audiju Q 7. Touareg bo med trojico z isto platformo (ob njem še Audi Q 7, Porsche Cayenne) za spremembo rodu na vrsti kot zadnji. Zato vse o tem, kakšni bosta obe različici, še ni odločeno, ob verjetno bolj kupejevsko poudarjeni karoseriji običajnega pa bo zagotovo na voljo še tista, v kateri bo na voljo sedem sedežev (predvsem za kitajski in ameriški trg). Posebno mesto ima Tiguan CC, ki bo – podobno kot Passatova različica s to dodatno oznako – namenjena zahtevnejšim kupcem, zaradi kupejevskega videza (a še vedno s štirimi bočnimi vrati) in bogate opreme pa se bo cenovno precej ločil od običajnega Tiguana.
Če pogledamo po predvideni novi Volkswagnovi ponudbi množičnih športnih terencev, je tu torej kot največji Cross Blue. Že res, da je ta predvsem namenjen ameriškim kupcem, a bo odlično prišel prav tudi drugod po svetu, posebno še na Kitajskem. Njegova dolžina bo tik pod petimi metri, tako da bo to tudi najdaljši model, skonstruiran na platformi MQB. Prav ta naj bi bila tisti Volkswagnov pripomoček, ki bi po načrtu vodstva, predvsem šefa Martina Winterkorna, moral največ prispevati k širjenju in uspehu celotnega koncerna.
Vendar se pri uveljavitvi pojavlja kar nekaj različnih težav. Prav zdaj se predvsem znamka Volkswagen spopada s težavami pri nekaterih izvedenkah (tudi obnašanje Golfove zadnje preme zahteva številne dodatne ure konstruktorjev, da jih bodo rešili). Neuradno je šef celotne produkcije koncerna (torej organizacijske strukture tovarn) Michael Macht moral oditi prav zaradi težav pri uvajanju novih modelov na osnovi platforme MQB. Zato bo imel prav primer konstrukcije Cross Blueja in uvajanja v proizvodnjo v ameriški Volkswagnovi Chatanoogi poseben pomen. Zanj bodo uporabljali enako tehnično osnovo kot je Golfova oziroma Passatova. Hkrati pa bodo zanj morali zagotoviti privlačno opremo in primerne motorje, da ga bodo že od predstavitve na ameriškem trgu v drugi polovici prihodnjega leta primerno sprejeli ameriški kupci. Zahtevnost tega podviga je predvsem v pravilno nastavljenih cenah na zelo konkurenčnem ameriškem trgu. Ob tem bo Cross Blue moral postreči tudi z vsemi tehnološkimi novostmi, od elektronskih pripomočkov za lažjo vožnjo do kar najenostavnejše povezljivosti z mobilnimi napravami ameriške generacije Y.
Manj težav je pričakovati z manjšimi 'brati'. Tiguan za evropske kupce bo sicer podobno ožlahtnjen, kot je bilo to pri prehodu na nove rodove Golfa ali Passata. Začetek njegove prodaje bo verjetno nekje konec leta 2015 ali (še bolj verjetno) v začetku leta 2016. Leto dni pozneje se mu bo pridružil že omenjeni Tiguan CC oziroma Cross Coupe, kot ga poznamo z letošnje avtomobilske razstave v Pekingu.
Volkswagen si bo vzel še kar nekaj časa za svojega zadnjega, najmanjšega športnega terenca na platformi MQB, torej za nekakšnega Golfovega SUV-a. Ta naj bi nastal iz študije T-Roc, ki smo jo lahko videli letos v Ženevi. Tudi tu se serijski avtomobil oblikovno ne bo veliko spremenil v primerjavi s študijo, ki je pri ženevskih obiskovalcih naletela na razmeroma dober sprejem.
Že pred začetkom serijske izdelave T-Roca sredi leta 2017 pa bo Volkswagen iz svoje brazilske ali indijske kolekcije tudi v Evropi začel ponujati križanca, ki naj bi združeval terenskost in športnost na osnovi njihovega najmanjšega modela – Upa. Nekoliko povišano in podaljšano Upovo podvozje ter bolj robusten videz bosta poskrbela za povsem drugačen avtomobil, kot je izhodiščni. Kupci seveda tudi ne bodo mogli dobiti štirikolesnega pogona.
Za vse druge tokrat predstavljene prihodnje Volkswagnove novosti (iz ponudbe množičnih modelov) pa velja, da bodo na voljo s prednjim ali štirikolesnim pogonom. Pri zadnjem za samodejni priklop zadnjega para koles skrbi peti rod Haldexove sklopke. Tudi glede motorjev bo ponudba podobna kot pri preostalih Volkswagnih. Torej bodo, seveda odvisno od velikosti in teže modelov, na voljo vsi prihajajoči ali že obstoječi motorji. Med bencinskimi motorji (TSI) se bo ponudba začela že pri 1,2 litra, pri dizelskih motorjih (TDI) pa pri 1,6 litra. Zgornja prostorninska meja Volkswagnovih strojev pri platformi MQB je seveda dva litra, v vseh primerih Volkswagen prisega na štirivaljnike. Iz njih bodo pri bencinskih z več puhali pripravili tudi 250 ali še več 'konjskih moči', podobna meja je najavljena tudi pri tistih z oznako TDI.
V prihodnjih letih se torej obeta prava volkswagnovska zasedba vseh segmentov in podsegmentov športnih terencev. Za njihove tržnike bi se takšna široka ponudba že zdavnaj morala zgoditi, konstruktorji imajo nekaj več težav, da jo bodo izpopolnili.
besedilo Tomaž Porekar foto Volkswagen in Automedia
Volkswagnovi dolžinski razredi:
pod 4 m Taigun 2016
do 4,30 m T-Roc 2017
do 4,50 m Tiguan 2015
do 4,80 m Tiguan CC (Cross Coupe) 2017
do 5,0 m Tiguan XL (Cross Blue) 2015
premijski Touareg CC 2017
premijski Touareg XL 2017
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del