Dacia

Dacia je nastala kot socialistični državni projekt, temeljni kamen za tovarno v Piteştiju pa je leta 1965 osebno vgradil romunski diktator Nicolae Ceauşescu. Romunija, ki je tedaj letno uvozila 9000 avtomobilov, naj bi z njeno pomočjo tudi na avtomobilskem področju postala moderna in samozadostna socialistična država. Ker potencialov za razvoj lastnega avtomobila ni bilo, so razpisali mednarodni natečaj za licenčno proizvodnjo, na katerega so se odzvali Renault, Peugeot, Fiat, Alfa …

Dacia je nastala kot socialistični državni projekt, temeljni kamen za tovarno v Piteştiju pa je leta 1965 osebno vgradil romunski diktator Nicolae Ceauşescu. Romunija, ki je tedaj letno uvozila 9000 avtomobilov, naj bi z njeno pomočjo tudi na avtomobilskem področju postala moderna in samozadostna socialistična država. Ker potencialov za razvoj lastnega avtomobila ni bilo, so razpisali mednarodni natečaj za licenčno proizvodnjo, na katerega so se odzvali Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo in Austin. Romuni so se končno odločili za Renault 12, še pred tem pa so sestavili nekaj Renaultov 8 oziroma Dacij 1100. Leta 1969 predstavljeni Renault 12 se je kot romunska kopija imenoval Dacia 1300 in bil impresivno drag. Če je delavec vsak mesec na stran dal polovico svoje plače, si je avtomobil lahko privoščil v dobrem desetletju. Partijskim funkcionarjem je bila na voljo boljša različica 1301 v temno modri ali črni barvi. Osnovna štirivratna limuzina, ki je v dobrih treh desetletjih postala neke vrste romunski ljudski avtomobil, je dobila tudi vrsto izpeljank. V devetdesetih letih je osvežitev prinesel prvi popolnoma samostojni izdelek romunske tovarne, majhna petvratna kombilimuzina Dacia Nova, ki je leta 2000 postala Supernova, po Renaultovih lepotnih in tehničnih popravkih pa Solenza. V Renaultovi lasti se je Dacia končno razvila v proizvajalko poceni solidnih avtomobilov, kar je avgusta 2004 napovedal Logan, potrdili pa Logan MCV, Sandero, športni terenec Duster, enoprostorec Lodgy in lahki dostavnik Dokker.

Testi

Kratki test: Dacia Sandero Comfort TCe 90 (2021)

Samo še naprej

Test: Dacia Sandero Stepway 1.0 Eco-G 100 (2021)

Prikrito spogledovanje

Kratki test: Dacia Duster 1.0 Tce 100 Eco-G (2020)

Poznamo takšne in drugačne hibride. Ta Dacia je drugačna

Kratki test: Dacia Duster 1.3 Adventure (2020)

Nič več sramežljiv

kratki test Dacia Duster TechRoad 1,3 TCe 150 4x4 -

Rekorder z zmogljivim motorjem

Kratki test: Dacia Duster Techroad 1.3 Tce

Tehno Duster

Kratki test: Dacia Sandero Stepway Black&White 0.9 Tce 90

Test: Dacia Duster 1.5 dCi 110 4WD Prestige

Kratki test: Dacia Logan MCV Stepway Prestige dCi 90

Kratki test: Dacia Duster 1.5 dCi EDC

Ostali članki

Premiera: Dacia Jogger - znan obraz a več vsebine

Zastava 101 - toliko bi bilo zanjo potrebno odšteti danes

Predstavitev: Dacia Duster je (že) obiskala lepotnega kirurga

Zaradi romunske znamke je delo slovenskih gorskih reševalcev precej lažje (video)

EuroNCAP: dvakrat pet, dvakrat pa le dve zvezdici

Video: pospremite polet Dacie Dustar v vesolje!

To je z naskokom najcenejši električni avto!

Koncern Renault pripravlja nov globalni SUV z 'milijonsko naklado'

Dacia dobiva novega križanca, Lada 4X4 v pokoj - a dobiva naslednika!