Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V

7. 8. 2003
Deli

Zdi se, kot da tej Alfi čas ne more do živega. Mnogi se še vedno obrnejo za njo, na cesti nastopa suvereno in nenazadnje tudi z dizelskim motorjem v nosu dokazuje, da ji športnost ni tuja.

Avto, ki zna prebuditi čustva, bi lahko zapisali. In s tem se bodo strinjali celo tisti, ki jim ime Alfa Romeo ne pomeni veliko. Oblikovno brez dvoma še danes spada v sam vrh. Pa čeprav so od trenutka, ko je prvič zapeljala na ceste, minila že polna tri leta.

Notranjost je seveda ukrojena športno. Nekoliko utesnjena, toda z udobjem nikakor ne varčna. V testni se je namreč na sedežih in zadnji klopi bohotilo nežno rjavo usnje, na sredinski upravljalni plošči dvokanalna klimatska naprava in nad njo odličen avdio sistem z aktivnim ozvočenjem Bose. To pa še ni vse!

Športno izoblikovan trikraki volanski obroč je vključeval stikala za upravljanje avtoradia, stekla v vratih je pomikala elektrika, zanimivo izoblikovana armaturna plošča, ki še dodatno poudarja temperament tega avtomobila, pa ima poleg merilnika hitrosti in vrtljajev tudi z informacijami poln potovalni računalnik.

Potrebujete še kaj več? Za marsikateri drug avto bi bil odgovor znan. Ne! To pa nikakor ne velja za Alfo. Po avtomobilu s tako zvenečim imenom vendar posežete zato, ker pričakujete, da vas bo razvajal tudi z vsem tistim, česar prsti in oko ne morejo zaznati. In prav v tem je čar Alfe. Mimogrede, v tako udoben sedež, kot ga je imela ta Alfa, že dolgo nisem sedel. Voznikovo delovno okolje je ukrojeno po okusu športnih užitkov željnih voznikov. Volanski mehanizem navdušuje z neposrednostjo, menjalnik s šestimi prestavami, dizelski motor v nosu pa z obilico moči in s še več navora.

Vas je v zadnjem stavku kaj zmotilo? Morda beseda dizelski? Res je, z zvokom, ki ga znajo pričarati Alfini bencinski motorji, se ta žal ne more kosati. Toda to mu boste oprostili že v trenutku, ko boste prvič povsem pohodili stopalko za plin. Novinec, ki zdaj poleg oznake 1.9 JTD nosi tudi 16V, se namreč baha s po štirimi ventili na valj, z dvema odmičnima gredama, s turbinskim polnilnikom, hladilnikom polnilnega zraka, predvsem pa z najnovejšim sistemom vbrizga multijet. Torej podatki o obljubljeni moči 140 »konjev« in kar 305 Nm navora morda sploh niso tako pretresljivi. Pretresljivi postanejo šele, ko to tudi okusite.

Za to Alfo namreč tudi strmi vzponi niso nobena težava. Še manj športno živahna vožnja skozi ovinke. Volan z 2, 5 zavrtljaja od ene do druge skrajne točke kar kliče po tem, prav tako zavore, ki dopuščajo precej športno doziranje sile in nenazadnje - podobno velja tudi za izklopljiv sistem VDC (Vehicle Dynamic control).

Ampak dotaknimo se še tistega, zaradi česar ljudje sploh posegajo po dizelskih motorjih. Porabe! Tudi zaradi tega si ta Alfa zasluži najvišje ocene. Celo ob grobem priganjanju več kot deset litrov na sto prevoženih kilometrov ne boste mogli porabiti. In če vas morda zanima še najmanjša poraba: mi smo namerili 5, 9 litra na sto prevoženih kilometrov, pa vožnja ni bila polžje počasna.

Ni kaj, tudi varčevati se da s to Alfo. Toda če imate v mislih to, nikar ne posegajte po znamki Alfa Romeo. Dejstvo je namreč, da kljub dizelskemu motorju v nosu, 147 nikakor ne skriva svojega značaja.

Matevž Korošec

Foto Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 21.454,62 €
Cena testnega modela: 24.859,61 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,1 s
Največja hitrost: 206 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,9l/100km
Hvalimo in grajamo
motor in zmogljivosti
šeststopenjski menjalnik
lega na cesti
delo oblikovalcev
na prah občutljivi materiali v notranjosti
kozmetični ogledalci v senčnikih
zasenčenost instrumentov v sončnih dneh
rajdni krog