Tudi Catherine Zeta Jones ima (najbrž) kakšno napako.Tista Catherine, ki se je pred leti tako erotično plazila skozi pokrov prtljažnika v Alfo 156 SW . .
Včasih zadostuje le pogled, sploh pogled na brezhibno očiščeno črno 159 SW TI z znižanim podvozjem, z rdečimi zavornimi čeljustmi, z velikimi, izrazitimi platišči, z v usnje odetimi sedeži z integriranimi vzglavniki, z diskretnimi rdečimi šivi v notranjosti . .
Prav nič ne skriva: zapeljuje z videzom, in to ji brez dvoma odlično uspeva. Alfo, tudi to, prodaja zunanjost; Alfa 159 SW, ki pravkar dopolnjuje dve leti, je lep športni avtomobil. Agresivnega in skladnega videza. In zelo dobre tehnike.
Tehnika morda v tem trenutku ni (več) avantgardna, je pa sodobna. Njeno srce, petvaljni turbodizel, je še vedno eden boljših motorjev: miren pri zagonu, miren, ko je hladen, ne preveč glasen, z malo zaznavnimi znaki, ki kažejo njegov (dizelski) značaj, a vseeno s športno zamolklim glasom iz dveh izpušnih cevi.
Motor nima ‘luknje’. Le malo nad prostim tekom se zbudi in je do štiri tisoč vrtljajev ročične gredi z velikim navorom vselej na voljo vozniku. Še v peti, predzadnji prestavi se zavrti do 4.500 vrtljajev v minuti, a je tudi ta motor nesmiselno priganjati tako visoko; zaradi življenjske dobe, če ta lastniku kaj pomeni, in zaradi zmogljivosti. Pri pospeševanju ne izgubite prav dosti, če pretikate kakih 500, moda celo tisoč vrtljajev niže in tako izkoriščate motorni navor. Motor bo suvereno in dobro zaznavno pospeševal, tudi če se peljete po avtomobilski cesti navkreber v šesti prestavi pri tri tisoč vrtljajih v minuti (kar po merilnikih pomeni dobrih 180 kilometrov na uro) in pohodite plin.
Dobra stran motorja je, da je lahko tudi nezahteven pri porabi goriva: z zmerno vožnjo se poraba lahko spusti tudi do slabih osem litrov na 100 kilometrov, v mestu naraste na 11, na avtomobilski cesti pa na 12 litrov za 100 kilometrov, seveda pa oboje velja za zelo dinamično vožnjo, brez posebne pazljivosti pri stopanju na stopalko plina. Šele pri polnem plinu v šesti prestavi pri 3.750 vrtljajih v minuti, ko merilnik hitrosti kaže 220 kilometrov na uro, bo potovalni računalnik pokazal porabo 20 litrov za 100 kilometrov.
Sicer pa je motor dosti zmernejši: pri stalni hitrosti 160 kilometrov na uro (2.750 vrtljajev v šesti) mu bo zadostovalo dobrih deset, pri 180 kilometrih na uro (dobrih tri tisoč vrtljajev v šesti) pa slabih 12 litrov plinskega olja na 100 kilometrov.
Tudi zato je takole motorizirana 159 SW odličen partner na daljših poteh, a se prav (oziroma še posebej) lepo pelje tudi zunaj avtomobilskih cest. Pretikanje menjalnika je uživaško delo, sukanje volanskega obroča pa še bolj – volan je namreč natančen in neposreden, predvsem pa daje odličen občutek izpod prednjih koles. Zavite ceste so zaradi volana, menjalnika, motornega navora in povsem izklopljivega stabilizacijskega VDC ena lepših izkušenj s takšno Alfo.
Tudi za volanom in še preden zaznate dinamični značaj motorja, je takšna 159 športna: volanski obroč je odličen in stopalka sklopke športno trda. Precej toga je tudi prestavna ročica, a daje jasen občutek, kdaj je prestava pri pretikanjih vklopljena. Informacije dobro prikazujeta velika merilnika in zaslon med njima, precej manj pa lahko med športno vožnjo sledite merilniku nadtlaka v turbopuhalu, ker je ta nameščen na sredinski konzoli, in to precej desno.
Sredinska konzola? Z nekaj preprostimi dekorativnimi posegi je postala prijaznejšega videza – v tej 159 ni več svetleče svetla, ampak antracitna, zato merilniki (predvsem tisti trije manjši) bolj izstopajo in tako bolj vplivajo na celoten videz.
Če je 159 Sportwagon, poskuša biti najprej trendna, a takoj tudi uporabna. Litri so sicer daleč od razrednih rekordov, niso pa moteče skromni. V splošnem daje prtljažnik zelo dober vtis: resda ima visok nakladalni rob, je pa zato globok, izrazito kvadrast, na vsaki strani ima po en zaprt predalček, na vsaki strani ima po eno mrežico na bokih, v naslonjalih, ki se tretjinsko položita, pa je še luknja za prevoz daljših predmetov. Skratka: dosti bolj uporabno, kot se morda zdi.
Tudi paket opreme je v splošnem bogat. Nekaj malenkosti sicer manjka, (a te večinoma prihajajo z zasnovo notranjosti in ne z boljšo opremljenostjo), začenši z odlagalnimi mesti ter s prostorom za pločevinke oziroma plastenke.
Ampak spomnite se na Catherine. Krožijo govorice, da slabo lika moške srajce. Ti, ti, Katka! Bi ji oprostili?
Vinko Kernc, foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 34.741 € |
Cena testnega modela: | 37.903 € |
Moč: | 154kW (210 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,4 s |
Največja hitrost: | 228 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,0l/100km |
Motor: | 5-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.387 cm? – največja moč 154 kW (210 KM) pri 4.000/min – največji navor 400 Nm pri 1.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/40 R 19 V (Dunlop SP Winter Sport M3 M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 228 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,4 s – poraba goriva (ECE) 9,4/5,6/7,0 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.755 kg – dovoljena skupna masa 2.200 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.661 mm – širina 1.830 mm – višina 1.422 mm – posoda za gorivo 70 l. |
Prtljažnik: | 445–1.235 l |
T = 0 °C / p = 880 mbar / rel. vl. = 77 % / Stanje kilometrskega števca: 14.300 km | |
Pospešek 0-100km: | 8,8s |
---|---|
402m z mesta: | 16,4s ( 144km/h) |
1000m z mesta: | 29,35s ( 184km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 6,5 /10,6 s |
Prožnost 80-120km/h: | 12,7/11,1s |
Največja hitrost: | 230km/h (VI.) |
poraba na testu: | 10,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,7m |
AM meja: | 39m |
-
Prav nobenih sprememb: tudi takšna Alfa je čudovit avtomobil za čustvene voznike. Pri tem pa ima še odlično mehaniko in uporaben prtljažnik. Družinsko.