Pri Audiju so zadeli v polno. To je zdaj že jasno. Kljub velikosti oziroma ogromnosti njihovega SUV-a in povprečnemu človeku nedosegljivi ceni je Q7 prav neverjetno pogost primerek na cestah. Tudi naših.
Razlogov za to je več. Prvi je zagotovo imidž, ki si ga je Audi zgradil med ljudmi, potem moč, ki jo izžareva ta SUV, našli pa bi tudi kupce, ki na Q7 prisegajo zaradi napredne tehnike, dobre mehanike ali kakovostne izdelave. Kakorkoli že, resnica je, da v tem SUV-u dobite veliko vsega, in če ga primerjamo z najbližjimi tekmeci, tudi za povsem konkurenčno ceno. Da se ne bomo napačno razumeli: to ni cena, ki bi bila ugodna ali sprejemljiva, le konkurenčna. In to je tudi vse.
Pozornejši ste poleg ogromne gmote pločevine opazili še oznake na zadkih in to, da na večini Audijevih SUV-ov piše 3.0 TDI Quattro. Nič slabega! Tudi ta motorna izbira omogoča dovolj suverenosti. Toda resnice, da govorimo o osnovnem motorju, vseeno ni mogoče prikriti. Res je, da je 3, 0-litrski dizel daleč najvarčnejši motor v paleti, in res je tudi, da je varčnost danes 'in'. Še posebej ker so govorice o pomanjkanju nafte in vse bolj onesnaženem okolju čedalje glasnejše.
Ampak lepo vas prosim, kdo od kupcev, ki kupujejo SUV-e, sploh razmišlja o globalnih težavah sveta? Ko glava preklopi na SUV-e, stopi v ospredje le dvoje: imidž in prestiž. In ko govorimo o prestižu v Q7, to vlogo igra model z osemvaljnikom v nosu. Pri nas ga skoraj ne boste videli. Ja, tako redek je. Toda verjemite, ko zjutraj obrnete ključ in zaslišite zvok 'osmaka', ta v ušesih zapoje povsem drugače kot šestvaljni 'dizelček'. Pa ne samo zjutraj, tako poje čez ves dan.
Verjetno se sprašujete, kje se ustavi cena takšnega Audija. Tiho vam zaupamo, da številka pri testnem ostaja petmestna – če vam to kaj pomeni – in namignemo, da ji do šestmestne ne manjka veliko. To seveda velja za testnega Q7 4.2, ki je imel poleg osnovne še bogato dodatno opremo.
Ampak osnovnega, ko govorimo o Q7 4.2, tako in tako ne boste odpeljali iz salona. 'Investirali' boste vsaj še v dvobarvno lakiranje (na primer takšno kot pri testnem Q7), usnje v notranjosti, nastavljivo zračno vzmetenje, aktivni tempomat, izbrane dekorativne dodatke v notranjosti, vzdolžno pomično zadnjo klop, informacijski sistem MMI, boljše ozvočenje, kup tipal, ki namesto vas skrbijo za pravočasen vklop brisalnikov in luči, ksenonske žaromete, ki jih, zanimivo, testni Q7 ni imel, pa še kaj bi se našlo.
Skratka, dejstvo je, da v takšnem SUV-u počutje, ki bi bilo manj kot udobno, ni sprejemljivo. In v ta koncept je vključen tudi motor. Osemvaljnik v nosu je paradni konj in hkrati dobro znani predstavnik Audijeve motorne palete. Najdete ga v modelih S4, RS4, A6, S6, RS6, A6 Allroad, A8 in S8. Torej v skoraj vseh modelih. Oznaka FSI pomeni, da motor v sebi skriva sodoben neposredni vbrizg goriva. O kako zmogljivem agregatu govorimo, pa priča njegova moč: 257 kilovatov (350 KM) in 440 Nm, ki ga ta bencinec doseže že pri 3.500 vrtljajih v minuti. Ampak resnica je, da moč ni namenjena divjanju.
Q7 je ogromen SUV, in če ne prej, to ugotovite pri hitrosti, večji od 180 kilometrov na uro. Takrat začne postajati nemiren in od voznika zahteva nenehne popravke z volanskim obročem – kar je utrujajoče! Od te hitrosti zaradi upora zraka močno naraste tudi trušč – kar je moteče! Najbolj boleča za lastnika pa je pri takšnem načinu vožnje poraba, ki brez težav preseže mejo 20 litrov na 100 prevoženih kilometrov. In kakšnem je potem smisel osemvaljnika v Q7? Ga ni. Njegova naloga je le ena: da izraža moč. SUV-a in njegovega lastnika.
Matevž Korošec
Foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 70.294 € |
Cena testnega modela: | 95.586 € |
Moč: | 257kW (350 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 7,4 s |
Največja hitrost: | 244 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 13,6l/100km |
Motor: | 8-valjni - 4-taktni – vrstni - bencinski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 4.163 cm3 - največja moč 257 kW (350 KM) pri 6.800/min - največji navor 440 Nm pri 3.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa - 6-stopenjski samodejni menjalnik - gume 235/60 R 18 H (Continental 4x4 WinterContact M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 244 km/h - pospešek 0-100 km/h 7,4 s - poraba goriva (ECE) 19,5/10,2/13,6 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 2.295 kg - dovoljena skupna masa 2.990 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 5.086 mm - širina 1.983 mm - višina 1.737 mm |
Notranje mere: | posoda za gorivo 100 l |
Prtljažnik: | 775-2.035 l |
T = 1 °C / p = 1.006 mbar / rel. vl.: 55 % /Stanje km števca: 21.868 km | |
Pospešek 0-100km: | 7,8s |
---|---|
402m z mesta: | 15,5s ( 148km/h) |
1000m z mesta: | 28,0s ( 191km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,0/11,9s |
Prožnost 80-120km/h: | 10,7/18,2s |
Največja hitrost: | 244km/h (VI.) |
poraba na testu: | 17,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 45,5m |
AM meja: | 40m |
-
O smislu nakupa takšnega avtomobila ne razmišljajte, ker ni smotrno. Ampak kaj pa je smotrno, ko se pogovarjamo o SUV-ih. Zatorej če imate dovolj pod palcem, hočete SUV-a in vas vleče k Audiju, ne razmišljajte predolgo. Če ne drugega, vas bo zjutraj v dobro voljo spravil že zvok, s katerim se oglasi 'osmak' v njegovem nosu.