Audi TT Roadster 2.0 TFSI

7. 6. 2007
Deli

V Wikipediji piše, da je testosteron moški spolni hormon, ki vpliva na rast mišic, kosti ter razvoj moškega telesa. In nabija samozavest, dodajamo mi!

So vam kabrioleti všeč? Razmišljate o nakupu enega od njih? Dobro premislite, preden se odločite. TT R morda ni pravi za vas. Ta Audi ni kabriolet, ampak roadster. In med tema dvema pojmoma je velika razlika. Kabrioleti so navadno štirisedežni avtomobili, s poudarkom na udob­ju, z relativno velikim prtljažnim prostorom in (vse pogosteje) s kovinsko zložljivo streho.

Audi TT R je vse prej kot to. Sedeža sta samo dva. Oba športno školjkasta, nizko nameščena, in če ste pripravljeni globlje seči v denarnico, oblečena v usnje. Prostora za otroka zadaj ni. Pa tudi za kaj drugega ne. Damska torbica bo morala v predal pred sopotnikom (če je dovolj majhna! ), poslovna torba pa v prtljažnik. Prtljažnik? No ja, nekaj podobnega temu. Prostor v zadku sicer ni majhen (250 l), je pa plitek. Kako pogosto ga boste uporabljali, pove dejstvo, da elektrostikala za odpiranje pokrova ni. Odprete ga le z ‘daljincem’ na ključu ali s stikalom na voznikovih vratih. Je pa, ne glede na to, ali je streha zložena ali razprta, vedno enako velik, kar je pohvalno.

Streha je nedvomno dokaz, ki potrjuje našo trditev o testosteronu. Ta je platnena in zvočno tako dobro izolirana, da tudi pri hitrostih, ki presegajo omejitve na avtocestah, še vedno ohranja znosen trušč v notranjosti. Tako znosen, da na trenutke celo pozabite, da sedite v roadsterju. Seveda to ni stvar, ki bi dvigovala samozavest. Za to poskrbi elektromehanizem. Za zlaganje zahteva le dobrih 11, za operacijo v nasprotni smeri slabih 14 sekund (s pomikom stekel vred! ), najlepše pa je, da vse to lahko počnete do hitrosti 50 km/h. Z drugimi besedami - pot v službo in oblačno vreme v TT R-u nista več težava. Streho lahko po mili volji odpirate in zapirate, pa zato ne boste prišli nič kasneje.

To pa je tudi bistvo ‘roadsterstva’: hitrost! Oblika TT ‘Era’ tega ne skriva. Verjetno se boste tudi vi strin­jali, da je Audijevim oblikovalcem uspelo odlično združiti eleganco in agresivnost. Še več tega razkrivata zasnova in mehanika, skriti pod karoserijo. Roadster je tako kot njegova kupejevska različica narejen iz aluminija (spredaj) in jekla (zadaj), ki so ga uporabili, da so dosegli čim enakomernejšo razporeditev teže med prednjima in zadnjima kolesnima paroma. Rezultat je zavidljivo majhna masa, ki se je na koncu ustavila pri 1295 kilogramih. Zgolj za primerjavo, prejšnji TT roadster je tehtal 220 kilogramov več.

Karoserija stoji na pomožnem okvirju, prednji kolesi sta pritrjeni posamično (vzmetni nogi, trikotna prečna vodila), zadaj sta vpeti na štirivodilsko premo (dve vzdolžni in dve dvojni prečni vodili) za dodatno togost pa poskrbita še primerno velika stabilizatorja. Za tiste, ki hočejo več, pri Audiju ponujajo tudi sistem magnetic ride, ki (samodejno ali ročno) prilagaja trdoto vzmetenja - testni ga ni imel, je pa imel večja platišča z gumami 245/45 ZR 17 Y, ki po velikosti že na pogled odstopajo od serijskih (225/55 R 16).

Če vas še vedno nismo prepričali v športnost Audijevega ‘izdelka’, poglejte v motorno paleto. Tam boste našli le dva motorja - prisilno polnjeni štirivaljnik z 200 in atmosferski šestvaljnik z 250 ‘konjskimi’ močmi. Podatek, da se pri Z4 paleta motorjev začne s prostorninsko sicer enako velikim, zato pa z zmogljivostno za četrtino šibkejšim atmosferskim štirivaljnikom, verjetno pove vse. Tega, kar zmore osnovni TT R, res ne moremo enačiti z besedo osnovni.

Tovarna obljublja pospešek z mesta do 100 km/h v 6, 7 sekunde, na naših meritvah je sicer potreboval sedem desetink več, ampak kljub temu je to še vedno hudičevo dober pospešek. Kaj dober, brutalen! V prvi in drugi prestavi se (vsaj) eno od prednjih koles ves čas vrti v prazno. Če asfalt ni dovolj grob, se to nadaljuje tudi v tretji.

Zvok motorja je povprečen. Zanj poskrbi šele dvojna izpušna cev, ki pričara dovolj globok ton v nizkem delovnem območju motorja in ravno pravšnji zvočni efekt ob popuščanju stopalke za plin. Manjkajo le decibeli! Menjalnika sta prav tako dva, ročni in S tronic (DSG). Ročni, s katerim je bil opremljen testni TT R, v 90 odstotkih svoje delo opravlja brez pripomb. Menjalniška razmerja so odlično preračunana (ta so drugačna kot pri S tronicu), menjalnik je natančen in tekoč, ročica pa se lepo prileže dlani.

Zaplete se, ko od njega zahtevate preveč. Takrat njegova poslušnost odpove in se lahko začne ‘zatikati’. Najpogosteje med hitrim prehodom iz prve v drugo ali iz tretje v drugo prestavo. Težavo elegantno rešite z S tronicom, za katerega boste morali doplačati 2.500 evrov. In če ste pravi uživač, boste to storili. Tako kot boste doplačali 1.440 evrov za sistem magnetic ride. In dobili boste vrhunski roadster, ki vam bo znal pričarati ogromno športnih užitkov.

Ne pozabimo, TT R 3.2 V6 je za dobrih 100 kilogramov težji, zaradi šestvaljnika v nosu je ta teža zbrana predvsem v nosu, povrhu vsega pa ga ženejo še vsa štiri kolesa. Res je, da z mesta do 100 km/h pospeši hitreje (za 0, 8 s) in doseže za deset km/h večjo največjo hitrost, toda za tako majhne razlike boste morali odšteti pet tisoč evrov več. Je vredno?

Mi pravimo, ne! Užitki, ki nam jih je testni TT R pričaral med ovinki, so skoraj povsem primerljivi s tistimi v dirkalnikih. Prednji del poslušno in natančno sledi voznikovim ukazom z volana. Tudi zahvaljujoč odličnim gumam. Pogon je speljan naprej, kar roadsterskim puristom sicer ne bo všeč, toda siljenja nosu iz ovinka skoraj ni zaznati.

Lega je dolgo časa povsem nevtralna in če je asfalt dober, tudi zadka zlepa ne boste prisilili v drsenje. Še dobro, saj je volanski obroč z ravnim spodnjim delom oblikovno sicer lep, vendar za preprijemanje precej neprimeren. Temno stran zasnove ta Audi pokaže šele v drugi fazi zavoja, ko je treba pospeševati. Takrat se, če je ESP izklopljen, začne prednje notranje kolo vrteti v prazno. Velika količina navora in majhna teža pač naredita svoje. Škoda je le, da Audijevi inženirji niso pomisli tudi na to in na spisek doplačil poleg S tronica in sistema magnetic ride niso porinili še zapore diferenciala.

Kupci, ki na TT R-a ne gledajo kot na roadsterja, ampak kot na športni kupe, bodo ta dodatek zagotovo pogrešali. Prepih v tem TT-ju namreč ni rezerviran le za prostor pod pokrovom motorja, ampak ga, ko je streha zložena, občutimo tudi okoli glav. Dvignjena stekla in električno pomična vetrna mreža zadaj ga le nekoliko omejita. In to je, preden se odločite za nakup TT-ja dobro vedeti. Kajti če tega ne marate, pozabite na roadster in raje razmislite o A4 Cabrioletu.

Matevž Korošec, foto:? Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 38.656 €
Cena testnega modela: 48.078 €
Moč: 147kW (200 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,7 s
Največja hitrost: 237 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4- taktni – vrstni – turbobencinski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1984 cm3 - največja moč 147 kW (200 KM) pri 5100/min - največji navor 280 Nm pri 1800-5000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 245/45 R 17 Y (Bridgestone Potenza RE050A)
Zmogljivost: največja hitrost 237 km/h - pospešek 0-100 km/h 6,7 s - poraba goriva (ECE) 10,7/6,2/7,8 l/100 km.
Voz in obese: roadster - 2 vrata, 2 sedeža - samonosna karoserija s pomožnimi okvirji - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator - zadaj štirivodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene) – rajdni krog 11 m - posoda za gorivo 60 l.
Mase: prazno vozilo 1.295kg - dovo­ljena skupna masa 1.615 kg.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 2 sedeža: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l);
Naše meritve
T=17 °C / p= 1.005 mbar / rel. vl.: 54 % / Gume: 245/45 R 17 Y (Bridgestone Potenza RE050A) / Stanje števca: 5.163 km
Pospešek 0-100km: 7,4s
402m z mesta: 15,4s ( 153km/h)
1000m z mesta: 27,6s ( 196km/h)
Prožnost 50-90km/h: 5,1/6,8s
Prožnost 80-120km/h: 7,0/10,7s
Največja hitrost: 237km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 7,8l/100km
Najvišja poraba: 15,1l/100km
poraba na testu: 12,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,9m
AM meja: 39m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 69dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 68dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (333/420)
  • TT R je nedvomno lep dokaz Audijevega slogana ‘Napredek v tehnologiji’. Lahka gradnja, odlična ergonomija, vrhunske vozne zmogljivosti in rekordno hiter strešni mehanizem. Verjemite, TT ni roadster, ki bi vas navduševal le s svojo obliko.

  • Zunanjost (14/15)

    Vas zanima, kako združiti agresivnost in eleganco? TT R je lep dokaz.

  • Notranjost (100/140)

    Sedeža sta dva – (oba odlična) – za njima ni prostora, prtljažnik je plitek.

  • Motor, menjalnik (37 /40)

    Štirivaljnik v nosu je sodoben in vrhunsko zmogljiv prisilno polnjen agregat.

  • Vozne lastnosti (82 /95)

    Prednji pogon ni isto kot zadnji, je pa res, da je podkrmarjenje komaj zaznavno.

  • Zmogljivost (33/35)

    Zmogljivosti so samo za odtenek slabše kot pri šestvaljniku, so pa zato agresivnejše.

  • Varnost (26/45)

    Dodatne ojačitve, loka, ki ščitita glavi, ABS, ESP, ksenonski žarometi …

  • Gospodarnost

    TT R ne pozna varčnosti. Pozna jo motor in še ta le pri 90 km/h v šesti prestavi.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
počutje v notranjosti
ergonomija
mehanika
motorne zmogljivosti
strešni mehanizem
zvočna izolacija
lahka gradnja
oblika volanskega obroča
(pre)malo odlagalnih mest
prtljažni pokrov nima stikala
manjka zapora diferenciala