BMW 118d

31. 3. 2005
Deli
BMW 118d

Res je, da je serija 1 v tem trenutku najmanjši BMW. Ampak če izberete takšnega, kjer prvi Enici v imenu sledi 18d, ste v paketu dobili veliko.

Bojazen s prve vožnje, kjer smo imeli za preskus na voljo le obe Stodvajsetici, bencinsko in dizelsko, se je izkazala za neupravičeno. Naj povzamem: 120d je s pogonom navdušil, 120i pa je vzbujal rahel dvom; ne zaradi njegovega motorja, pač pa zato, ker se je zdelo, da bo vse, kar bo manj od obeh preskušenih motorjev, premalo. Za BMW-ja.

Številke v imenu lažejo. Če pričakujete, da je v 118d 1, 8-litrski dizelski motor, se motite. V njem je dizel, natančneje turbodizel s tehniko vbrizga po načelu skupnega voda, toda njegova prostornina je dva litra. Konfiguracija motorne mehanike je povsem enaka kot pri 120d (štirje valji, enaka vrtina in gib, štiriventilska tehnika), le da znaša njegova moč 95 kilovatov (namesto 120 kot pri 120d) in njegov navor 280 njutonmetrov (namesto 340), res pa je, da se obakrat najvišje vrednosti zgodijo pri enakem režimu delovanja.

Kar govorijo te številke, je res, in razliko lahko pričakujete tudi v praksi. Nekaj suverenosti modela 120d tej Stoosemnajstici manjka, ima pa za dinamično vožnjo 118d povsem dovolj zmogljiv stroj. Ta je kot vsi sodobni dizli najbolj prepričljiv med 2000 in 3500 motornimi vrtljaji v minuti, njegov značaj pa se lepo ujame s šestimi prestavami v menjalniku. V šesti prestavi se pri 2000 vrtljajih v minuti pelje okrog 120 kilometrov na uro in pri pohojenem plinu občutno pospešuje.

Se pravi: menjalnik je športno izračunan, a kljub temu 118d preseneča s porabo goriva. Potovalni računalnik obljublja v 6. prestavi pri 130 kilometrih na uro 6 litrov za 100 kilometrov, pri 160 pa 9 litrov za 100 kilometrov. Tudi v praksi je zelo podobno; najmanjša zabeležena poraba na normni razdalji je znašala 6, 5, največja pa 8, 6 litra dizelskega goriva.

Kaj to pomeni? Če se vozite po ’švicarsko’, torej s karseda nespremenjeno hitrostjo okrog 140 kilometrov na uro po merilniku, je v posodi za gorivo (po cestah brez vzponov) za do 900 kilometrov goriva! In če ste dinamičen voznik, se pravi da od Beemveja zahtevate to, kar vam obljubljajo s prospektov, bo na dolivanje treba zaviti šele po 500 kilometrih vožnje.

Dobre motorne odzivnosti in dobrega navora ne bo težko pogosto izkoriščati. Mehanika podvozja je vrhunska, uglašena po športno, kar pomeni, da karoserija sledi srednjim in daljšim cestnim valovom, drobne udarce izpod koles pa vzmetenje lepo ublaži. Tudi krmiljenje in lega, ki svoje prave vrednote pokažeta šele ob izklopljenem sistemu DSC, sta vrhunska; dokler ni prečnega zdrsa koles, se Enka obnaša zelo nevtralno, ko pa zaradi navora zdrsneta zadnji (gnani) kolesi, je odnašanje zadka prav lahkotno nadzirljivo (čeprav operacija zahteva bliskovite odzive na volanu) z odvzemanjem volana, ki je, mimogrede, med najnatančnejšimi nasploh.

S tega zornega kota je tudi 118d športen avtomobil. A prav zato zasluži nekaj pripomb. Merilniki, pregledni in minimalistični, so le še trije; manjka vsaj eden za temperaturo hladilne tekočine, pa morda še (čisto zaradi Beemvejeve tradicije) drugi za spremljanje trenutne porabe goriva. Športno dirkaški (ročni) menjalnik ni, ki je zelo dober, a ne odličen, ko ocenjujemo pretikanje. Tako kot smo pri Beemvejih že lep čas vajeni.

Spet športno je počutje in sedenje v 118d. Počutje zaradi okolja samega, sedenje (predvsem voznikovo) pa zaradi sedežev z odlično, električno nastavljivo bočno oporo v delu naslona, zaradi dobro oprijemljivega volanskega obroča in (spet pregovorno) odličnih stopalk. In seveda zaradi samega položaja za volanom. Spet pa zaslužijo nekaj graje sedeži, ki s svojo usločenostjo ne nudijo dovolj dobre opore hrbtu (utrudljivi na daljši poti) in samodejna klimatska naprava, ki za ugodno klimo zahteva pogosto popravljanje želene temperature.

Še enkrat pa je serija 1 dokazala, da gre kljub njeni majhnosti za povsem uporaben avtomobil: zaradi petih vrat, zaradi prostorske prilagodljivosti (zadnja klop), vzdolžne in višinske prostornosti (tudi na zadnji klopi) in zaradi odlične ergonomije upravljanja. Da je pri tem videz njegove notranjosti najmanj resen, je logično, saj serija 1 cilja na najmlajše Beemvejeve kupce, ki pa vseeno zahtevajo vse, po čemer je BMW poznan.

Se pravi: da je športnega značaja in da ima odlično mehaniko. 118d je tak.

Vinko Kernc

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Aktiv d.o.o.
Cena osnovnega modela: 22.663,16 €
Cena testnega modela: 27.449,51 €
Moč: 90kW (122 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,0 s
Največja hitrost: 201 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1995 cm3 - največja moč 90 kW (122 KM) pri 4000/min - največji navor 280 Nm pri 2000/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 H (Dunlop SP WinterSport M3 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 201 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,0 s - poraba goriva (ECE) 7,7/4,5/5,6 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1385 kg - dovoljena skupna masa 1810 kg.
Zunanje mere: dolžina 4227 mm - širina 1751 mm - višina 1430 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 330-1150 l
Naše meritve
T=3 °C / p= 1017 mbar / rel. vl.: 86 % /Stanje km števca: 4146 km
Pospešek 0-100km: 10,5s
402m z mesta: 17,4s ( 129km/h)
1000m z mesta: 31,9s ( 163km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,7/12,9s
Prožnost 80-120km/h: 15,0/15,1s
Največja hitrost: 198km/h (VI.)
poraba na testu: 7,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Tudi s tem (turbo)dizlom je serija 1 pravi BMW. Lahko se peljete zelo dinamično in uživate v vožnji, lahko pa se peljete umirjeno in pri tem ne trpite. Navdušuje poraba goriva kljub dobrim motornim zmogljivostim.

Hvalimo in grajamo
zmogljivosti motorja in poraba
volan
položaj voznika
podvozje
obvolanske ročice
usločenost sedežev
klimatska naprava
skopi merilniki