Pravzaprav bi lahko rekli, da je skromno tudi čedno. In uporabno, tiho, udobno, lahko bi celo trdili, da športno. Najšibkejši turbodizel v seriji 1 je povsem dovolj, da različic 120d in 123d ne boste pogrešali.
Bomo zelo jasni: svetujemo 123d. Dve turbopuhali, skupni vod, 150 kilovatov ali bolj domačih 204 ‘konjev’ te razvaja, da ti nasmeh ne izgine, niti ko začneš na delovnem mestu prvi delati. Če je to preveč (denarja), bi vas preusmerili na 120d. Enak dvolitrski motor, vendar manj zmogljivo (enojno) turbopuhalo, 130 kilovatov oziroma 177 ‘konjev’, 50 Nm manj največjega navora in od tovarne obljubljena povprečna poraba okoli 5, 5 litra.
Še vedno preveč?
Potem pa je za vas vsekakor (spet v osnovi enak) motor z enojnim turbopuhalom, 105 kilovati oziroma 143 ‘konji’, ki ima za 100 (123d) oziroma 50 Nm (120d) manj navora, vendar po tovarniških podatkih porabi tudi pol litra (oziroma cel liter) več plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. Več? ! ?
V tem grmu pa tiči zajec. BMW ponuja enak aluminijast motor, vendar s tremi različnimi močmi (odvisno od števila turbopuhal in tlaka v njih, elektronike . . ). Za 118d lahko trdimo, da je ne samo povsem suveren v sodobnih prometnih tokovih, ampak da se v njem pretaka tudi dovolj športne krvi, da boste z veseljem vrteli njegov volanski obroč. A manj moči pomeni večjo porabo goriva.
Če ste zmeren voznik, potem morate za približno enako težek in velik avtomobil pri 118d malce bolj pohoditi (sicer odlično in pri peti vpeto) stopalko za plin, kar posledično pomeni, da v povprečju porabi celo več goriva kot zmogljivejša brata. Vendar pa to velja samo, če ne na polno zaposlite turbopuhalo, sicer je razlika v porabi bistveno drugačna (v prid 118d). Ker so avtomobili predragi, kazni vedno višje in promet čedalje gostejši, je 118d kljub našemu nasvetu najracionalnejša odločitev.
Prav tako ima šeststopenjski (ročni) menjalnik, prav tako ima sistem Auto Start Stop (ko nad tremi stopinjami v prostem teku v križišču ugasne motor) ter odličen električni servovolan in prav tako ima zabavni zadnji pogon, če se vam kdaj zahoče izključiti sicer vrhunski stabilizacijski sistem in uživati. Zato nikar ne glejte zavidljivo čez živo mejo proti sosedu, čeprav ima višjo številko na zadku svoje Enice. Vsaka od teh številk ima svoje prednosti in slabosti. Sploh pa: v današnjih, vedno dražjih časih skromnost (no, za BMW-jeve voznike) ni slaba, kajne?
Aljoša Mrak, foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 25.250 € |
Cena testnega modela: | 30.187 € |
Moč: | 105kW (143 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,7 s |
Največja hitrost: | 210 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,9l/100km |
Motor: | 4–valjni – 4–taktni – vrstni – turbodizelski z neposrednim vbrizgom – gibna prostornina 1.995 cm? – največja moč 105 kW (143 KM) pri 4.000/min – največji navor 300 Nm pri 2.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/55 R 16 H (Goodyear Ultragrip M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 210 km/h – pospešek 0-100 km/h 8,7 s – poraba goriva (ECE) 7,9/4,7/5,9 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.310 kg – dovoljena skupna masa 1.830 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.240 mm – širina 1.751 mm – višina 1.420 mm – posoda za gorivo 50 l. |
Prtljažnik: | 330–1.150 l |
T = 0 °C / p = 1.110 mbar / rel. vl. = 47 % / Stanje kilometrskega števca: 2.443 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,1s |
---|---|
402m z mesta: | 16,6s ( 133km/h) |
1000m z mesta: | 30,3s ( 172km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,0 (IV.), 13,3 (V.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 10,8 (V.), 14,8 (VI.)s |
Največja hitrost: | 205km/h (VI.) |
poraba na testu: | 7,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,0m |
AM meja: | 41m |
-
Res je, da smo ljudje po navadi ljubosumni na tiste, ki imajo več, vendar pa nam zaradi najšibkejšega turbodizla v seriji 1 ni treba biti slabe volje. Njegova brata imata sicer več moči, a je mišic in navora v 118d več kot dovolj tudi za zahtevnejše voznike.