Kratki test: BMW 320i xDrive Gran Turismo

26. 9. 2017
Deli

Osveženi Gran Turismo tretje serije ni samo že precej velik, ampak bolj odrasel - tudi zaradi (po sedmici pobranem) najnovejšem info-zabavnem sistemu.

Ne truditi se preveč prepoznati spremenjene oblike: malce je dodelan sprednji del avtomobila, ki je zdaj bolj agresiven, predvsem pa so spremenjene luči v LED-tehnologiji. S tem je GT tudi bliže drugim bratskim različicam razreda, kot so napredek zavili v BMW-jevih poročilih. Razlike boste opazili le, če parkirate tik ob parkirnem prostoru s staro različico trojke in po možnosti podnevi, sicer jih boste zgrešili. Mogoče pa nismo pravi navdušenec nad BMW-ji? Ne bi rekli.

Kaj po novem ponuja? Vrhunsko udobje, samodejni osemstopenjski menjalnik in štirikolesni pogon – še posebej, če upoštevamo še, da je pod motornim pokrovom predel 135-kilovatni bencinski motor. Česa pa ne ponuja? Čeprav smo ga dobili pozno v sezoni 2016, ko so bile ceste že spolzke, ni zadnjega pogona ali ročnega menjalnika, da bi lahko bili glavni zabavljači na cesti. Štirikolesni pogon v programu Sport+ (v nasprotju s Sportom, Comfortom in ECO PRO) pomaga zadnjemu pogonu v ovinek z rahlim zdrsom zadka. Pravijo, da je sodobna elektronika varnejša, mi pa pravimo, da je vešč voznik vseeno bolj zadovoljen, če mu dajo vsaj nekaj svobode pri upravljanju. Zato je testni kljub 4 x 4 in sicer vrhunski avtomatizaciji pri zobniškem mehanizmu še vedno dovolj zabaven, da prikliče nasmeh, če si le upate.

Ne boste pa nikoli razočarani nad prostornostjo. Že prejšnji GT serije 3 je res razkošen tako spredaj kot tudi na zadnjih sedežih (pozor na 4824 milimetrov dolžine, kar je za okoli 200 milimetrov več od drugih članov razreda 3, in prilagojeno medosje), zaradi vedno zahtevnejših kupcev predvsem na Kitajskem, v Nemčiji in tudi ZDA pa bolj koketira s petico kot s trojko. Boljši so materiali, testni GT pa je imel tudi najnovejši sistem BMW Navigation Professional, ki se je tako izkazal že v sedmici. Mešanica med kupejevsko obliko, limuzino in prostornostjo kombija pomeni, da je kljub malce nenavadni obliki ogromen prostor tudi v prtljažniku: z osnovnimi 520 litri nikoli ne boste razočarani, le padajoča vrata prtljažnika ne omogočajo takšne uporabnosti. Vas zanima, ali gredo vanj brez težav tudi smuči? Gredo!

Opreme je bilo v testnem BMW 320i xDrive Gran Turismo tako veliko, da se nam je od temeljitega študiranja seznama kar zavrtelo v glavah. Aktivni žarometi s samodejnim preklopom med dolgimi in kratkimi žarki, izdatne kamere za pregled okrog avtomobila, projicirni zaslon, pametni ključ, električni pomik vrat prtljažnika, pomoč vožnje po voznem pasu, sistem prepoznavanja najpomembnejših prometnih znakov itd. bo dovolj tudi za zahtevnejše, čeprav s tem zraste tudi cena avtomobila. Ali smo pri tem omenili še, da sta sprednja sedeža (usnjena, školjkasta, dodatno greta, tudi posebej nastavljiva sedalna dela) odlična, volanski sistem z dodatnima obvolanskima lopatkama pa vredna zahtevanega denarja?

Zato ne bodite preveč jezni, če ga na prvi pogled ne razlikujete od starega. Tisti, ki si ga lahko redno kupuje (da raste skupaj s potomci) in vozi, ve, kaj lahko pričakuje. Pravzaprav so nekateri lastniki celo tiho, da se med sosedi ne izve prehitro.

besedilo: Darko Kobal
foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 42.800 €
Cena testnega modela: 65.774 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.097 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 135 kW (184 KM) pri 5.000–6.250/min – največji navor 270 Nm pri 1.250–4.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 255/45 R 18 W (Continental Conti Sport Contact).
Zmogljivost: največja hitrost 224 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,6 l/100 km, izpust CO2 154 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.715 kg – dovoljena skupna masa 2.210 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.824 mm – širina 1.828 mm – višina 1.508 mm – medosna razdalja 2.920 mm – prtljažnik 520–1.600 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 1 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 4.338 km
Pospešek 0-100km: 8,8s
402m z mesta: 16,3s ( 140km/h)
poraba na testu: 9,3 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 7. prestavi 59dB
Ocena
  • Turbomotor je dovolj poskočen, samodejni menjalnik uglajen, notranjost velika, štirikolesni pogon varen in prtljažnik izdaten, tako da Gran Turismo le težko razočara.

Hvalimo in grajamo
uporabnost (prostornost)
tehnika, opremljenost
udobje, štirikolesni pogon
cena
poraba goriva