23. novembra so pri BMW prvič uradno pokazali slike novega BMW serije 5. To seveda ne pomeni, da se je obstoječa serija 5 takrat poslovila, saj bodo novo Petico začeli prodajati šele spomladi prihodnje leto (ali še kak mesec kasneje).
Torej: do tedaj bo v prodajnih salonih obstoječi model, seveda pa se ga bo dalo, bolj ko se bo približeval čas začetka prodaje novega modela, kupiti vse ugodneje.
BMW 520d je, kar se srije 5 tiče, pravzaprav osnova, cenejši in šibkejši od njega je le še najšibkejši bencinski model, torej BMW 520i. A tisti, ki se z avtomobilom vozijo veliko oziroma na dolge razdalje, se bodo verjetno raje odločili za dizla – torej BMW 520d.
Slabih 42 tisočakov vas bi stal v osnovni različici, in čeprav za ta denar ne morete računati na kopico opreme, je treba priznati, da je tak BMW 520d v osnovi še vedno vreden svojega denarja. Ne le zaradi motorja, ki je ob ravno še zadostnih 177 'konjih' oziroma 130 kilovatih dovolj tih in prožen, da je mogoče voziti sproščeno, udobno, a še vedno hitro, temveč tudi zaradi skladnosti tehnike, ki je v njem, od menjalnika prek krmilnega mehanizma do lege na cesti in zavor.
Tudi poraba je ugodna, na testu smo zabeležili malo čez osem litrov, ob daljši, bolj umirjeni 'relacijski' vožnji pa so se številke gibale okoli sedmice.
Res je, kot 520d Touring bi bil bolj prilagodljiv, kot BMW M5 hitrejši, kot serija 5 Gran Turismo pa novejši in udobnejši, a tudi tak kot je, je še dovolj dober.
Je res? Komajda, in ob tem velja pripomniti, da bi bil za nekoga, ki si želi varčen in udoben potovalen avtomobil, BMW 525d s samodejnim menjalnikom boljša izbira ob ne prav veliko (če sploh kaj) večji porabi.
Res pa je, da bi vas takšen že v osnovi stal dobrih šest tisočakov več, za ta denar pa lahko BMW 520d kar lepo naložite z opremo (kot je bil recimo testni: navigacija, usnje, ksenonski žarometi . . ). In potem smo pri tistem večnem avtomobilskem vprašanju: manj pogonske tehnike in več dodatne opreme ali obratno?
Dušan Lukič, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 41.850 € |
Cena testnega modela: | 53.852 € |
Moč: | 130kW (177 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,3 s |
Največja hitrost: | 231 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,1l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm? – največja moč 130 kW (177 KM) pri 4.000/min – največji navor 350 Nm pri 1.750–3.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/50 R 17 W (Goodyear Eagle NCT). |
Zmogljivost: | največja hitrost 231 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,3 s – poraba goriva (ECE) 6,5/4,3/5,1 l/100 km, izpust CO2 136 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.585 kg – dovoljena skupna masa 2.050 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.841 mm – širina 1.846 mm – višina 1.468 mm – posoda za gorivo 70 l. |
Prtljažnik: | 520 l |
T = 23 °C / p = 1.050 mbar / rel. vl. = 43 % / Stanje kilometrskega števca: 11.151 km | |
Pospešek 0-100km: | 8,8s |
---|---|
402m z mesta: | 16,3s ( 139km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,0/13,6s |
Prožnost 80-120km/h: | 9,9/15,0s |
Največja hitrost: | 231km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 34,7m |
AM meja: | 39m |
-
520d je pri Peticah osnova, ko govorimo o dizelskih motorjih, in to daje jasno vedeti. Minusa na ta račun mu seveda ne moremo pripisati, konec koncev vsak kupec takšnega avtomobila sam dobro ve, kaj kupuje, lahko pa damo nasvet: posezite po 525d s samodejnim menjalnikom.