BMW 530 iA

BMW-jev dragulj višjega razreda že več let zapored osvaja naslove najboljšega avtomobila v svojem razredu. Da bi se ta trend nadaljeval, so ga nekoliko tehnično dodelali.

Prenesi PDF testa
8. 2. 2001

Nova Petica bo poslej prepoznavna že od daleč, še posebej ponoči. Pri BMW-ju pravijo, da se bodo po novem modeli med seboj bolj razlikovali. S tem v mislih so preoblikovali tudi prednje žaromete. Po novem niso več oblikovani v solzice (kot pri seriji 3 in 7), ampak so obrobljeni z dvema obročema, ki sta ponoči, če notranji svetili ne gorita, zelo dobro vidna, saj sta hkrati tudi pozicijski luči.

Bavarcem je vsekakor uspelo narediti Petico dobro prepoznavno. Po čem so njihovi avtomobili še znani? Naj vam namignemo. Kratica BMW v slovenskem prevodu pomeni Bavarska motorna industrija. Se vam je že posvetilo? Seveda! BMW slovi predvsem po izvrstnih motorjih.

Hkrati s prenovo serije pet so prenovili tudi vse vrstne šestvaljnike. Mednje je spadal tudi »že zastareli« 2, 8-litrski agregat, ki ga po novem ni več v ponudbi. Zamenjal ga je nov trilitrski motor, ki so mu ob enakem premeru valjev spremenili glavno gred, tako da po novem pelje bate na 89, 6 milimetra dolg sprehod znotraj sten valjev. S tem so povečali gibno prostornino s 186 na 2.979 kubičnih centimetrov, iz katere lahko v najboljšem primeru izvabite 170 kW (231 KM) moči pri 5900 vrtljajih v minuti oziroma imate pri 3.500 vrtljajih v minuti na razpolago 300 Nm največjega navora. Vsekakor na papirju obetavni podatki. Pa je res tako? Je!

Zopet se je pokazalo, da Bavarci resnično znajo narediti pogonski agregat. Ta za povrh še odlično sodeluje s petstopenjskim samodejnim menjalnikom (doplačilo) in vozniku vedno ponuja dovolj moči in prožnosti. Seveda pa takšna kombinacija zahteva določeno količino goriva. Povprečna poraba na testu je znašala glede na sposobnosti sprejemljivih 13, 1 litra goriva na 100 kilometrov poti.

Menjalnik v samodejnem načinu delovanja (položaj izbirne ročice D) včasih deluje nekoliko zaspano, kar pa se preprosto odpravi z vklopom športnega programa (pomik izbirne ročice v levo kuliso), posledica je odzivnejše delovanje, seveda v skladu s položajem stopalke za plin in prestavljanjem pri nekoliko višjih vrtljajih motorja. Poleg tega Steptronic omogoča še ročno izbiranje prestav, kar prinese še večje užitke med preganjanjem skozi ovinke. In da vas za užitke ne bo prikrajšal sistem DSC, ga preprosto izklopite in že imate športnika v obliki limuzine višjega razreda.

Spremembam niso ušle tudi zaščitne letvice okoli avtomobila, ki so po novem v barvi vozila, in zadnje luči, ki so prekrite s čistim steklom. Tudi pri teh so poskrbeli za tehnični napredek in nemajhno novost v avtomobilizmu. Odslej namreč pozicijskih luči ne razsvetljujeta dve navadni žarnici (v eni luči sta doslej goreli dve žarnici), temveč diode, ki v elektrotehniki že dolgo slovijo po zanesljivem delovanju. Razvrščene so druga vzdolž druge in tako tvorijo luč.

Poleg naštetih sprememb seriji pet niso namenili drugih, posebne omembe vrednih popravkov oziroma dodelav. Ali drugače povedano: prtljažnik je v primerjavi z neposredno konkurenco še vedno enako povprečen, njegovo uporabnost pa lahko z doplačilom povečate z vrečo za smuči, ki naj bi prejela do štiri pare smuči. No, vanjo smo brez težav spravili dva para, toda najbrž bi se našlo prostora še za kakšnega, le zložiti bi jih bilo treba nekoliko skrbneje.

Prav tako nespremenjena je ostala ergonomija. Vsa stikala, ki so hkrati osvetljena, so točno tam, kjer morajo biti. Ustrezen položaj za volanom bo s po višini in naklonu nastavljivim sedežem ter s stopenjsko nastavljivim naslonom najbrž uspelo najti večini voznikov. Enaka je ostala tudi prostornost na zadnji sedežih, ki je v primerjavi z nekaterimi konkurenti še vedno ni ravno v izobilju.

Na drugi strani pa imamo, če lahko temu tako rečemo, dokaz o tehnični odličnosti serije pet. O tem priča nespremenjeno in že poprej dovršeno podvozje. Po drugi strani pa ugotovimo, če ga primerjamo z lažjimi modeli predhodnika, da se je kompromis med udobjem in športnostjo podvozja nagnil v korist slednje, saj je zdaj nekoliko čvrstejše. To se odraža v še nekoliko manjšem nagibanju v ovinkih in seveda za odtenek slabši sposobnosti požiranja grbinic. Kljub temu še vedno velja: požiranje neravnin je v samem vrhu. Posledično sta z nekoliko tršim podvozjem oziroma vzmetenjem podvozja izboljšali tudi vodljivost (sledenje prednjim kolesom je odlično) in lega, ki sta bili že do zdaj zelo dobri.

Ravno tako odlične so zavore. Njihovo silo je mogoče zelo natančno odmerjati in s tem učinkovito nadzirati pojemek, ki ga povzroča »grizenje« zavornih čeljusti v prisilno hlajene kolute spredaj in zadaj. Da pa v kritičnih okoliščinah »zajedanje« v kolute ne bi bilo premočno (blokiranje koles) in s tem ogrožena stabilnost vozila, poskrbi serijsko vgrajen sistem ABS. O sami učinkovitosti pričajo tudi izmerjeni podatki zavorne poti. 103, 3 metra od 150 km/h do mirovanja ni ravno blesteč rezultat, toda za ta letni čas vendarle zelo dober in predvsem zaupanja vreden dosežek.

Torej, kaj je serija pet pridobila s prenovo? Vsekakor izvrsten šestvaljnik. Izboljšala se je njena prepoznavnost (s pozicijskimi lučmi prednjih žarometov). In ne nazadnje se je, na žalost, povečala tudi cena. Model s samodejnim menjalnikom stane v osnovi za marsikoga nikoli dosegljivih dobrih 9, 3 milijona slovenskih tolarjev. Znesek vsekakor ni majhen, toda verjemite mi, če denar imate, se vam bo naložba z vsakim prevoženim kilometrom (po možnosti narejenim na zaviti gorski cesti) zdela bolj in bolj pametna in vsekakor ne zgrešena. Za povrh vsega pa boste na cilju vsakič posebej ugotovili, da vozite pravi dragulj med avtomobili, ki ga je BMW-ju uspelo še nekoliko izboljšati.

Peter Humar

Foto: Uroš Potočnik

BMW 530 iA

Osnovni podatki

Prodaja: Avto Aktiv d.o.o.
Cena osnovnega modela: 43.947,17 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 170kW (231 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,6 s
Največja hitrost: 244 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,7l/100km

Tehnični podatki

Motor: 6-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 84,0 × 89,6 mm - gibna prostornina 2979 cm3 - kompresija 10,2 : 1 - največja moč 170 kW (231 KM) pri 5900 vrt/min - največji navor 300 Nm pri 3500 vrt/min - ročična gred v 7 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (MS 43) - tekočinsko hlajenje 10,5 l - motorno olje 6,5 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja zadnja kolesa - 5-stopenjski samodejni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,670; II. 2,000; III. 1,410; IV. 1,000; V. 0,740; vzvratna 4,100 - diferencial 3,460 - gume 225/55 R 16 H (Nokian Hakkapelitta NRW M+S) - DSC III
Zmogljivost: največja hitrost 244 km/h - pospešek 0-100 km/h 7,6 s - poraba goriva (ECE) 15,5/7,9/10,7 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 91-98)
Voz in obese: 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator - zadaj večvodilska prema z vzdolžnimi, prečnimi in poševnimi vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1605 kg - dovoljena skupna masa 2070 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 2000 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4775 mm - širina 1800 mm - višina 1435 mm - medosna razdalja 2830 mm - kolotek spredaj 1516 mm - zadaj 1530 mm - rajdni krog 11,3 m
Notranje mere: dolžina 1650 mm - širina 1500/1500 mm - višina 930-990/900 mm - vzdolžnica 890-1120/870-660 mm - posoda za gorivo 70 l
Prtljažnik: (normno) 460 l

Naše meritve

T = -1 °C, p = 1025 mbar, rel. vl. = 86 %
Pospešek 0-100km: 7,5s
1000m z mesta: 28,8s ( 180km/h)
Največja hitrost: 246km/h (V.)
Najmanjša poraba: 11,9l/100km
poraba na testu: 13,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 46,2m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 51dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Serija pet je vsekakor s tehnično dovršenostjo pravi dragulj med limuzinami višjega razreda. Z odličnim motorjem in izdelavo se BMW-ju ni treba bati, da bi ji ta naslov odvzeli.

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
zavore
zunanja prepoznavnost
notranja ergonomija
le povprečna prostornost prtljažnika
vzdolžna prostornost na zadnji klopi

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri