BMW 635d Coupe

3. 1. 2008
Deli

Zasmehovanje, češ, kaj bo pa dizel počel v tem kupeju, raste na zelniku tistih, ki so ali povsem zeleni od zavisti, ker si bavarca z odličnim in večkrat nagrajenim srcem pač ne morejo privoščiti, ali pa tistih, ki zadnja leta umsko stopicljajo na mestu. 635d je namreč vrhunski.

Pa smo povedali vse že na začetku (da je avtomobil odličen)! Ampak saj se testi ne berejo kot kriminalke Agathe Christe, ki šele na koncu razkrije, kdo je morilec. Tu je ‘morilec’ ? trilitrski dizel z dvema turbopuhaloma ? poznan že iz Petice.

Zvezda münchenske palete motorjev vzbuja skomine celo zvestim častilcem bencinarjev. Povsem upravičeno, čeprav je miselnost, da pod pokrov takega avta še vedno sodi uglajen bencinski mogotec, še vedno prisotna. Da agregat grgra plinsko olje, je jasno, ko stopiš v bližino motornega pokrova (pri kabrioletu ti za poslušanje ni treba stopiti ven). Notranjost je namreč tako dobro izolirana, biturbodizel pa tako uglajen, da ga v potniško kabino pravzaprav ni slišati, kar je seveda plus.

Dizel ja, dizel ne ? to vprašanje postane brezpredmetno, ko pritisneš na gumb za zagon motorja in pohodiš stopalko za plin, več kot 1, 7 tone težak kupe pa se hipoma premakne. Vrstni šestvaljnik doseže največjo moč 286 ‘konj’ skoraj pri rdečem polju, bolj kot moč pa je pomemben navor. Že pri 1.250 vrtljajih streže 500 Nm, pri 1.750–2.750 pa največ, to je 580 Nm. Če ni večjih pretresov (klanci, nenadna pospeševanja in zaviranja), se lahko Šestica s tem motorjem spodobno pelje z iglo merilnika vrtljajev med 1.200 in 1.500, motor pa je ves čas pripravljen, da dvigne tempo.

Skrivnost iskrosti agregata je (tudi) v dveh turbopuhalih, manjše je zadolženo za spodnje območje vrtljajev, višje (v duetu ali solo) pa nastopa večji ‘polž’. Na zimskih gumah izmerjeni pospešek (6, 9 sekunde do 100 km/h) le še potrdi odličnost motorja. Nič čudnega, da je BMW kot prvi dizel v drugo generacijo Šestice vgradil prav tega. Prednost dizla v primerjavi z bencinskimi brati je večji domet. Ker 70-litrska posoda za gorivo ni največja, 635d pa ob zmerno težki nogi ne potrebuje več kot deset litrov plinskega olja na 100 km, lahko brez težav z eno posodo goriva prevozite 700 kilometrov.

Na testu je Šetica za 100 km porabila največ 11, 1 litra goriva, bila pa je tudi zadovoljna z 9, 7. Ampak ? kdo si kupi 100 tisoč evrov vreden avtomobil, da bi varčeval? 635d si ne zaželiš zaradi varčevanja, ampak zaradi zmogljivosti, prožnosti in odzivnosti, ki je še posebej hvale vredna v srednjem območju. Vsaka ravnina hitro postane prekratka, klancev pa ta stroj sploh ne pozna. Zaradi pospeškov se vam popek sicer ne bo lepil na hrbtenico, a srce 635d lahko označimo za športno.

Po merilniku hitrosti gre 50 km/h v četrti in 90 km/h brez težav v šesti prestavi pri okoli 1.500 vrtljajih (večina dizlov je pri teh vrtljajih še neuporabnih), po potrebi (pospeševanje) pa se motor zaradi dobre prožnosti takoj zgane in doda še več moči. Tudi pri 180 km/h (okoli 3.000/min) je v ‘hiši’ še vse mirno. Ob urejenem podvozju je to lahko pravi potovalni kupe, saj zaradi udobnega vzmetenja in dobrih sedežev (spredaj) iz njega izstopiš spočit tudi po nekaj 100 kilometrih.

Ker večjih novosti prenova ni prinesla (večji del Šestice ostaja enak kot v letu 2003, ko je prišla na svet), ostaja raven udobnosti manjša na slabih cestah, kjer se izkaže, da je vzmetenje trše nastavljeno. Vseeno je kupe še vedno vsakodnevno uporaben avtomobil in ne bi smel biti vzrok migren.

Kombinacije z različnimi menjalniki si že zdaj izbijte iz glave, saj je 635d na voljo le z novim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom (poznan iz X5), ki poleg običajnega samodejnega načina ponuja še športnega (prestavljanje pri višjih vrtljajih) in ročnega. Testni primerek je imel odličen, v usnje oblečen M-volan z obvolanskima ušesoma za pretikanje (vrtita se z volanom), ki pa sta bila večinoma brez posla, saj je avtomatika menjala prestave dovolj dobro, da se nismo želeli vmešavati.

Za največ užitkov s pogonskim sklopom skrbi Dynamic Driving Control, ki je namenjen hitrejši vožnji, motor je odzivnejši na ukaze s stopalke za plin, menjalnik hitreje pretika in v primerjavi z običajnim, nešportnim načinom deluje eno prestavo nižje (po navadi nad 2.000/min), v šesto pa pretakne šele pri hitrosti, ki je nad največjo dovoljeno v naši državi.

Prenovljeno Šestico boste spoznali po prednjih LED-smernikih, novih zadnjih lučeh, novih odbijačih in drugačnem pokrovu motorja. Notranjost je tudi rahlo osvežena, a bistvo ostaja isto. Odličen položaj za volanom, dobra ergonomija, električno nastavljiva in v treh stopnjah ogrevana prednja sedeža, iDrive (tudi s TV za 1.304 evre), nekoliko gimnastično dostopanje do zadnje klopi (kjer se visoki ne bodo počutili udobno) in kar solidno velik prtljažnik, ki ga boste, če niste zahtevni in ne potujete z ležalniki, lahko zapolnili tudi s (poletno) garderobo za dopust.

Testna Šestica je bila založena s kar precej opreme, ki je ceno dvignila z 81.600 evrov na skoraj 107 tisočakov in v kateri se skriva kar nekaj sladkorčkov. Recimo Night Vision (doplačilo 2.210 evrov), BMW-jev sistem, ki z infrardečo kamero (nameščena je v spodnjem delu odbijača) zaznava toploto in na osrednjem zaslonu prikazuje ljudi, živali in druge stvari (tudi hiše), njegova naloga pa je opozarjanje na preostale udeležence, ki jih morda zaradi teme ne vidimo.

Sistem ima tudi precej omejitev ? umazanija na kameri, neravna cesta, ne ‘vidi’ v ovinek, za uporabo je treba pogledovati na osrednji zaslon . . Ob prikazovalniku Head-Up (1.481 evrov) je bil BMW 635d opremljen tudi s sistemom, ki opozori na menjavo voznega pasu (LDW, 575 evrov). Ta ne deluje samo na podlagi talnih oznak (črte), zazna tudi rob ceste, in če obstaja nevarnost, da bomo zapeljali prek njega, voznika opozori z vibriranjem volana.

Seveda je sistem popolnoma izklopljiv (če kdo, potem BMW ne krati veselja do vožnje), ob prižganem smerokazu pa se ne vmešava. Največjo vrednost med dodatno opremo pa je dosegel paket Driving Dynamic (4.940 evrov), ki vključuje aktivno krmiljenje in Dynamic Drive. Je potreben? Če bi se s Šestico radi zapeljali tudi hitreje, je zaželen!

DD s predobremenitvijo stabilizatorjev skrbi za čim manjše, skoraj nezaznavno nagibanje karoserije v ovinkih, aktivno krmiljenje pa prilagaja delovanje krmilnega mehanizma. Igra z izklopljenim (ali vklopljenim, saj še vedno dovoljuje nekaj zabave) stabilizacijskim sistemom in sistemom proti zdrsu pogonskih koles tako še bolj pride do izraza in tudi zato Šestica nudi zadovoljstvo. Ni sicer M3 …

Seznam dodatne opreme za 635d je seveda še dolg, na njem pa sta tudi radarski tempomat s funkcijo Stop&Go in parkirni pomočnik, ki sta sicer pri testnem avtomobilu manjkala. Medtem ko prvega nismo pogrešali, se nam je pri tesnih manevriranjih zaradi nepreglednega zadka večkrat stožilo po drugem.

Mitja Reven, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 81.600 €
Cena testnega modela: 106.862 €
Moč: 210kW (286 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,3 s
Največja hitrost: 250 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.993 cm3 – največja moč 210 kW (286 KM) pri 4.400/min – največji navor 580 Nm pri 1.750–2.250/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 245/50 R 17 H (Goodyear Eagle Ultra Grip M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,3 s – poraba goriva (ECE) 9,2/5,6/6,9 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.725 kg – dovoljena skupna masa 2.100 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.820 mm – širina 1.855 mm – višina 1.374 mm – posoda za gorivo 70 l.
Prtljažnik: 450 l
Naše meritve
T=2 °C / p= 960 mbar / rel. vl.: 69 % /Stanje števca: 4.989 km
Pospešek 0-100km: 6,7s
402m z mesta: 14,8s ( 159km/h)
1000m z mesta: 26,4s ( 205km/h)
Največja hitrost: 250km/h (VI.)
poraba na testu: 10,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,2m
AM meja: 39m
Ocena
  • Denar v tem razredu ne bi smel biti težava, zato je čustvena navezanost na bencinski agregat morda edini razlog proti nakupu takšnega turbodizla. Odličen potovalni kupe, ki zadovolji tudi zahtevne voznike.

Hvalimo in grajamo
lega in vodljivost
menjalnik
motor
Dynamic Drive
velikost prtljažnika
na slabi cesti neudobno podvozje
prostor na zadnjih sedežih
nepreglednost zadka (ni PDC-ja)
majhna posoda za gorivo
cena