BMW 650i

Beemveji, zlasti tisti večji, dražji, so zanimivi avtomobili; o njih lahko vedno povemo veliko. Ali pa (čisto) malo. Včasih v enem samem stavku še bolje zadeneš bistvo kot v daljši pripovedi.

Prenesi PDF testa
BMW 650i (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
29. 6. 2012

 Zakaj pravim tako? Ker sem dosledno odgovarjal le 'hud kot pes' (v dobrem pomenu misli) in vsi so to (tudi v dobrem pomenu misli) v hipu razumeli.

A vseeno kakšen stavek več o 650i. Najprej dilema: da ali ne? Pravim: sedeš vanj in razumeš, zakaj si (če si) odštel vse te denarce; zunaj slok, nizek, mišičast, eleganten (lep pa ne za vse), znotraj pa podobno, a hkrati nabit s tehniko, izstopajočo ergonomijo, odličnimi materiali in brezkompromisnim občutkom prestiža. A pravim tudi: sta njegova imidž in tehnika zares vredna tega denarja?

Tam pod motornim pokrovom je huda žival, okej, ni Ferrari, ni Porsche, niti ni Maserati, je pa vseeno konjušnica, ki zahteva lep čas in izkušenega voznika, da ta lahko reče: No, zdaj mi je pa 'konj' premalo. Malo nastopaš po mestu, niti ne ne vem kako otročje, pa te podatek v merilnikih prestraši s 34 litri na 100 kilometrov. A kdo ne bi – krasni motorni basi se pojavljajo bolj ali manj le v mestu. Ampak ... Za nekoga so, sicer lepo zadušeni, vseeno s časom nadležni. Žalostna resnica je, da si ga 20-letnik po pošteni poti ne more privoščiti, 55-letnik pa nima več smisla za motorni hrup.

BMW je v Evropi najbolj predvidljiv avtomobil: o njem je s praktičnega stališča težko povedati karkoli novega, ker so si (če izvzamemo videz) med seboj tako podobni – znotraj; poglejte iDrive, popolnoma enak kot v seriji 1, poglejte merilnike z infosistemom, na las podobni, mogoče je osrednji zaslon malo večji, okej, kakšna funkcija je v izbirniku več pa ročica menjalnika ... Celo gumbi so večinoma enaki. Saj ni s tem nič narobe, a potrjuje predvidljivost. In daje zagotovilo, da bo tudi naslednji BMW vsaj enako dober. Začenši z ergonomijo.

Malo o legi na cesti: spet in znova se je izkazalo, da je pri njih serija 5/6 najlepše dinamično (statično imajo tako in tako vsi razdelitev mase 50 : 50) uravnotežena, torej z navorom na kolesih, ob izklopljenem stabilizacijskem sistemu in skozi delo voznika na volanskem obroču. Najbolj lahkotno ga je v ovinkih ob oddrsavanju zadnjih pogonskih koles nadzorovati s plinom in volanom, saj je občutek, koliko zadek zdrsne, zelo dober. A spet vprašam: ali je za to res potrebna takšna tehnika? Se spomnim Mustanga ...

Ja, zadnji pogon je krasna zabava, z elektroniko tudi lepo ukročena, a je v snegu pri hitrih startih štirikolesni pogon (recimo od sosedov malo nad Münchnom) vseeno krepko hitrejši. A tu pri nas se ta potreba resda pokaže zelo redko. V mokrem in suhem pa odlična kalibracija mehanike in elektronike z vsemi nastavitvami (še enkrat: ali so res vse nujne?) ne kaže več pomanjkljivosti, včasih je celo v prednosti.

Pa še stavek o uporabnosti. Prodajajo ga s štirimi sedeži, ki so na oko čudoviti, a pozabite nanje, saj so povsem neuporabni. Prostora je v (nekaterih) Beemvejih zadaj vse manj. Niti ni zadaj nastavljivih zračnih rež, vtičnice, predalov ... No, predalov tudi spredaj ni prav veliko, a na to pozabite; BMW, zlasti 650i, prodaja vse kaj drugega.

Malo prostora, a veliko tehnike in imidža. Tole tule stane slabih 150 tisoč.

BMW 650i

Osnovni podatki

Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 300kW (407 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 4,9 s
Največja hitrost: 250 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,5l/100km

Tehnični podatki

Motor: največja moč 300 kW (407 KM) pri 5.500–6.400/min – največji navor 600 Nm pri 1.750–4.500/min.
Prenos moči: Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume spredaj 245/35 R 20, zadaj 275/35 R20 (Dunlop SP Sport).
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 4,9 s – poraba goriva (ECE) 15,4/7,7/10,5 l/100 km, izpust CO2 245 g/km.
Mase: Masi: prazno vozilo 1.845 kg – dovoljena skupna masa 2.465 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.894 mm – širina 1.894 mm – višina 1.369 mm – medosna razdalja 2.855 mm
Prtljažnik: 640 l
Ocena
  • Če kdo zna izkoristiti vsaj 75 odstotkov ponujene mehanike (motor, pogon) in če ta denar pošteno zasluži, potem mu takega BMW-ja resnično od srca privoščimo. Sicer pa je zabava lahko tudi krepko cenejša in enako dobra.

Hvalimo in grajamo
oprema
podvozje
imidž
tehnika
uravnoteženost pogona
motorni zvok
pojava zunanjosti
notranji predali
prostor zadaj
samodejnost klimatske naprave
neprijetno zaviranje regenerativnega sistema
poraba goriva
predraga imidž in tehnika

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri