Ko sem ga prvič videl - bilo je na nekem avtomobilskem salonu v Frankfurtu ali v Ženevi - nisem prav nič okleval. To je avto zame! In nanj vsaj podzavestno pozabil.
Tudi zato, ker ga Bavarci ne prodajajo v prav veliki seriji in ga na cesti komajda kje vidite. V Sloveniji ni uradno nobenega, še v Monte Carlu jih je malo, manj kot za prste ene roke jih je bilo ob dirki formule 1. No, ob dogovoru, da mi ga bodo dovolili temeljiteje preizkusiti, sem se znova spomnil nanj. Ja, seveda, moj Z8! Če je mogoče, naj bo rdeč, sem zapisal v svojem odgovoru v München. In res je bil rdeč. Moj bavarski Ferrari. Le za nekaj dni sicer . .
BMW Z8 je umetniški izdelek avtomobilske industrije. Butični primer vrhunske tehnologije in športnosti. Zmogljivosti so, ah, kaj bi o tem, tolikšne, da se vam zvrti v glavi. Osemvaljnik, ki žlahtno grgra kot kakšna ameriška pločevinasta zverina in se rezko dirkaško odzove, ko pohodite, sicer žal ne iz aluminija narejeno stopalko za plin. Z8 ima 400 KM, ki jih na cesto prenaša z zad- njim parom koles, ne igrajte pa se s stikalom, ki je, k sreči, povsem neopazno nameščeno ob radijski sprejemnik.
Izklopljena elektronika proti zdrsu koles vas bo, če niste Juan Pablo Montoya, kmalu zavrtela in uničila izredno lepo, v preteklost zazrto obliko tega BMW-ja, naslednika modela 507 izpred skoraj pol stoletja. Pri BMW-ju so z Z8 želeli poudariti nego podrobnosti, kar lahko občudujete okrog avtomobila. Od maske, prednjih žarometov, visoko dvignjenih sprednjih bokov z zelo dolgim pokrovom motorja, ki vas ob pogledu iz kokpita spominja na Corvetto. Žlahtno, boljšo, skratka nemško Corvetto. Pocinkan zračnik na boku pred vrati je izrazito močan oblikovalski detalj kot tudi kljuki in zadnje, elegantno ozke luči. Roadster v pravem pomenu besede, je tale Z8.
Z električno pomično streho, ki ji morate ob vračanju v pokrit položaj rahlo pomagati z rokami. Skozi katero ob nalivu ali v avtopralnici včasih kaplja voda. Zaščitna mrežica med vzglavniki dveh sedežev je bolj okrasna, saj že pri 120 ali 140 km na uro okrog ušes divje piha. Toda to je roadster, pravi roadster, dragi moji. Pri katerem vas bodo Američani, če lasje ne bodo frfotali v zraku, tožili. Za ta denar, vsekakor.
In zdaj kokpit. Polakiran umetni material na vratih in enaka z usnjem kombinirana armatura delujeta zelo žlahtno. Do prvega stika s človeškimi prsti. Odtisi so močni in moteči. Ne pozabite na krpico, mehko, da ne bo spraskala laka, s katero boste odstranjevali prah in prstne odtise. Ali pa naj to počne sopotnica, da ji ne bo dolgčas. Števci so nekaj posebnega: okrogli, baročno umeščeni v armaturo na sredini, stikala pa iz aluminija in vsako drugačno. Ter prav nobeno enako kot v kakšnem drugem BMW-ju. To velja tudi za obvolanske ročice in ročaje na vratih, stikala za ogledala in ogledala sama . . Unikatno! Mercedes, Jaguar, Maserati, poglejte si to!
O stranskem oprijemu sedežev raje ne bi polemizirali, a kaj, ko na to malenkost pozabite med vožnjo. Moči je toliko, da tale BMW ne potrebuje ničesar drugega kot dirkalno stezo. Običajne ceste s semaforji, pešci in kolesarji so zanj prenevarne. Lega na cesti je ob širokih pnevmatikah in odličnem M-podvozju fantastična, uravnoteženost avtomobila popolna, saj tudi pri več kot 220 km na uro v še tako zavitih avtocestnih ovinkih le vaša zadnjica sili iz premalo školjkastega sedeža. To je še eden izmed tistih avtomobilov, za katere pravimo, da jih ni mogoče spraviti s ceste. Ah, verjetno gre le za lastno kukavičjo tolažbo. Si pač s tujo in predrago pločevino verjetno premalo upamo. In včasih, ko nam posodijo Z8, je kar prav tako.
Našteval bi lahko do zadnje strani te revije, kaj vse ima ta Z8 in česa mu primanjkuje. Mnogo je malenkosti, ob katerih bo pikolovec samo zamahnil z roko in odšel po svojega športnika v Stuttgart. Na eno ali drugo stran mesta, k Zvezdi ali h Konjičku. In če je posebnež, individualist, ljubitelj avtomobilskega oblikovanja, nostalgije in vrhunske vozne tehnike, potem ga je polomil. Z8 je namreč edini avtomobil tega razreda, v katerem boste imeli občutek, da je narejen samo za vas in namenjen le vam. Če kaj, potem je inženirjem in oblikovalcem v Münchnu uspelo to!
Še bolj kot divjanje mu pristoji umirjena vožnja pri 2000 vrt/min, kjer osemvaljnik prijetno prede, odličen navor in zelo prožen 6-stopenjski menjalnik pa omogočata prijetno vožnjo brez vsakršnega nepotrebnega cukanja. Toda ko pohodite stopalko za plin, ne glede v kateri prestavi in pri vsakršni hitrosti - naj vam nihče ne stoji na poti. Z8 je zver v mačji podobi. To je avto za križarjenja po Toskani ali dolenjskih gričih ter za okrutne Bondovske akcije, kjer vam avto, njegova hitrost in zmogljivost lahko rešita življenje. Morda tudi brez Q-jevih dodatkov.
Na koncu mi vedno ostane le še eno - cena. Pri nas okrog 31 milijonov tolarjev, nič več od konkurence. Česa že? Ne, ne, brez zamere, gospodje, ne Mercedesov SL ne Carrera nista konkurenca. Tale roadster nima konkurence. Je unikat, ki stane. Tudi Picasso ali Dali danes staneta. In ni jih veliko, ki so zanju pripravljeni odšteti toliko. Tisti pa, ki so, vedo zakaj. Picassa in Dalija bom imel na stenah vedno kot kopije, Z8 pa bi enkrat rad imel v originalu. Za več kot deset dni . .
Miran Ališič
Foto: Bor Dobrin
Prodaja: | Avto Aktiv d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 137.918,32 € |
Cena testnega modela: | 137.918,32 € |
Moč: | 294kW (400 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 4,7 s |
Največja hitrost: | 250 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 14,5l/100km |
Motor: | 8-valjni - 4-taktni - V-90° - bencinski - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 94,0 × 89,0 mm - gibna prostornina 4941 cm3 - kompresija 11,0 : 1 - največja moč 294 kW (400 KM) pri 6600/min - srednja hitrost bata pri največji moči 19,6 m/s - specifična moč 59,5 kW/l (80,9 KM/l) - največji navor 500 Nm pri 3800-5000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2×2 odmični gredi v glavi (veriga), 2×VANOS - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (MSS 52) - tekočinsko hlajenje 11,45 l - motorno olje 7,5 l - akumulator 12V, 110 Ah - alternator 120 A - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnji kolesi - enokolutna suha sklopka - 6-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 4,227; II. 2,528; III. 1,669; IV. 1,226; V. 1,000; VI. 0,828; vzvratna 3,746 - prestava v diferencialu 3,150 - platišča spredaja 8J × 18, zadaj 9J × 18 - gume spredaj 245/45 R 18 W, zadaj 275/40 R 18 W, kotalni obseg 2,04 m - hitrost v VI. prestavi pri 1000/min 47,0 km/h |
Zmogljivost: | največja hitrost 250 km/h - pospešek 0-100 km/h 4,7 s - poraba goriva (ECE) 21,1/10,6/14,5 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | kabriolet - 2 vrat, 2 sedeža - samonosna karoserija - Cx = 0,43 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, potezni drogovi, stabilizator - zadaj posamične obese, prečna vodila, vzdolžna vodila, poševna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), servo, ABS, EBV, mehanska ročna zavora na zadnja (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1660 kg - dovoljena skupna masa 1900 kg - vleka prikolice ni predvidena |
Zunanje mere: | dolžina 4400 mm - širina 1830 mm - višina 1317 mm - medosna razdalja 2505 mm - kolotek spredaj 1552 mm - zadaj 1568 mm - rajdni krog m |
Notranje mere: | dolžina (od armaturne plošče do sedežnega naslonjala) 910 mm - širina (komolci) spredaj 1470 mm - višina nad sedežem spredaj 890-950 mm - vzdolžnica prednji sedež 950-1120 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 73 l |
Prtljažnik: | normno 203 l |
Pospešek 0-100km: | 5,4s |
---|---|
1000m z mesta: | 24,7s ( 216km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 6,5 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 5,9 (V.) / 8,0 (VI.)s |
Največja hitrost: | 250km/h (VI.) |
Najmanjša poraba: | 13,7l/100km |
Najvišja poraba: | 25,3l/100km |
poraba na testu: | 18,5 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 61,0m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 35,4m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi | 60dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 71dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 68dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 67dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 66dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 76dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 74dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 73dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 72dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
BMW Z8 je sanjski avtomobil, pravzaprav je eden izmed naj- boljših in najlepših roadsterjev, ki krožijo po zemeljski obli. Moderna, a hkrati »retro« oblika zunanjosti in notranjosti, motor V8 s 400 KM in zvok iz izpušnega sistema, ki vsakemu naježi kocine, so zagotovilo, da boste na cesti zelo opaženi. Zato v tem avtomobilu še posebej velja, da je voznik v vsakem primeru dobro videti. Saj vendar vozi BMW-ja Z8!