Kratek test: KIA Rio 1.4 CRDi EX Luxury

25. 9. 2012 | Aljoša Mrak
Deli

Če je Rio de Janeiro po portugalsko januarska reka, potem je Kijin Rio korejska brzica.

Brazilsko mesto je bilo nekoč znano le po favelah in kriminalu, dandanes pa lahko številni turisti uživajo na prelepih plažah (vam je beseda Copacabana znana?), spijo v luksuznih hotelih in občudujejo kip Jezusa. Smo prelestne Brazilke že omenili?

Kia Rio kar kliče k primerjavi s slavnim brazilskim mestom, ki je dobil ime zaradi napake, saj so osvajalci na čelu z Amerigom Vespuccijem zaliv zamenjali za rečno ustje. Pri Kii je bil vzpon podoben južnoameriškemu velemestu: najprej nezanimiv avtomobil, ki so ga lahko prodajali zgolj zaradi nižje cene in bogate opremljenosti, zdaj pa ... Celo v primerjavi z merilom v razredu, Volkswagnovim Polom, je prav lep, všečen, čeprav bi za testnega morali odšteti že slabih 15 tisočakov. Resda se je lahko pohvalil z bogato opremljenostjo (EX Luxury je najbogatejša oprema) in 1,4-litrskim turbodizlom, a vseeno lahko dobite za ta denar že večji avtomobil.

Motor ni razgrajač, je pa povsem dovolj za malega Ria. Pohvali se lahko z vbrizgom goriva prek skupnega voda s tlakom do 1.800 barov, turbopuhalom s spremenljivo geometrijo in serijskim filtrom trdih delcev. Zaradi šeststopenjskega ročnega menjalnika, ki razvaja z natančnostjo in mehkobo pretikanja, ni moteče glasen niti pri avtocestni hitrosti, zaradi 220 Nm največjega navora med 1.750 in 2.750 vrtljaji pa tudi prehitevanje vedno večjega števila tovornjakov na naših cestah ne bo težav. Poraba okoli 6,3 litra pa je sprejemljiva, čeprav bi lahko umirjeni vozniki privarčevali še kakšen deci. Toda to bi šlo na račun časovno daljših poti in zato bi varčnežem nedvomno svetoval 1,1-litrski CRDi s 55 kilovati, ki si ga lahko omislite za zgolj 12.390 evrov.

Medtem ko lahko o notranjosti govorimo le v presežnikih (no, nekateri so se pritoževali le nad premehkimi sedeži, ki pri daljših vožnjah povzročijo boleče hrbte), pa bi se pri podvozju izogibali 17-palčnim platiščem. Pri najbogatejši opremi namreč dobite velika in lepa platišča z nizkopresečnimi gumami, ki pa avtomobil precej otrdijo in ga na luknjasti cesti naredijo neudobnega. Če ste pripravljeni trpeti za lepoto ... Opreme je v paketu EX Luxury res veliko, od štirih varnostnih blazin do dodatnih stranskih varnostnih zaves, od stabilizacijskega sistema ESP do klimatske naprave z ionizatorjem, radio z USB-priključkom, tipalo za dež, sistem prostoročnega telefoniranja, parkirna tipala zadaj, dnevne luči v tehnologiji LED, aluminijaste stopalke, pametni ključ, tempomat itd. Če ne štejemo zadnjega, bi takoj privarčeval tisočaka z izbiro paketa EX Style.

Če je brzica mesto v potoku ali reki, ki skače čez kamenje in skale, je Rio korejska brzica, ki namesto kamenja suvereno preskakuje tekmece. V vseh pogledih.

 

Tekst: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: KMAG d.d.
Cena osnovnega modela: 14.890 €
Cena testnega modela: 15.240 €
Tehnični podatki
Motor: Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.396 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 4.000/min – največji navor 220 Nm pri 1.750–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/45 R 17 W (Continental ContiSportContact).
Zmogljivost: največja hitrost 172 km/h – pospešek 0–100 km/h 14,2 s – poraba goriva (ECE) 4,9/3,7/4,1 l/100 km, izpust CO2 109 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.239 kg – dovoljena skupna masa 1.690 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.045 mm – širina 1.720 mm – višina 1.455 mm – medosna razdalja 2.570 mm –prtljažnik 288–923 l – posoda za gorivo 43 l.
Naše meritve
T = 20 °C / p = 1.290 mbar / rel. vl. = 32 % / stanje kilometrskega števca: 3.221 km
Pospešek 0-100km: 12s
402m z mesta: 18,3s ( 121km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,3/19,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,7/19,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 172km/h (VI.)
poraba na testu: 6,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41m
AM meja: 41m
Ocena
  • Tudi pri manjšem Riu velja, kar vemo že nekaj časa: sodobne Kie so res dobri avtomobili. Da je Polo kot merilo v razredu že ogrožen, si ne upam trditi, vendar pa je razlika med obema presenetljivo majhna.

Hvalimo in grajamo
motor (uglajenost, poraba)
šeststopenjski ročni menjalnik
prostornost za štiri osebe
opremljenost
materiali, kakovost izdelave
premehki sedeži
pretrdo podvozje (17-palčna platišča in nizkopresečne gume)
cena