Cadillac CTS 3.6 DI

4. 2. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

Čeprav smo pri velikem testu mislili, da bo CTS z ročnim menjalnikom bližje evropskim kupcem, bi svetovali model s samodejnim načinom prenosa.

V lanski 20. številki Avto magazina smo v velikem testu namigovali, da bi bil CTS z ročnim menjalnikom morda bliže evropskim kupcem, zadnji pogon pa zabavnejši. No, po nekaj tisoč kilometrih z obema različicama lahko zdaj potrdimo, da smo se takrat motili.

Zapisali smo, da je samodejni način prenosa neroden in pri dinamičnejši vožnji muhast, toda ročni šeststopenjski menjalnik je še slabša izbira. Je namreč nenatančen, počasen in se zatika pa tudi v vozniku ne zbudi velikega zaupanja. Za nameček so ga pred tem temeljito obdelali naši madžarski kolegi, zato so sinhroni pete prestave klicali na pomoč.

Kako? Saj veste, tisti 'škrsk' ob vsakem vklopu pete prestave, ki ni bil izveden pri najidealnejših (nizkih) motornih vrtljajih, je pač nočna mora vsakega voznika. Zato še enkrat poudarjamo: vzamemo nazaj, da je ročni menjalnik morda boljša izbira.

Znova se je namreč izkazalo, da so Američani boljši pri izdelavi samodejnih prenosov, zato kljub muhastemu delovanju šeststopenjskega samodejneža pri dinamičnejši vožnji volimo za počivanje desnice.

Kako pa je s pogonom? Pravzaprav je zadnji pogon v osnovi res zabavnejši, ko ob izklopljeni stabilizacijski elektroniki le s plinom poravnate avtomobil na izhodu iz ovinka, vendar pa je CTS pretežak in premehko vzmeten, da bi pri tem uživali.

Če pod (zadnjimi) kolesi ni zelo spolzko, začne celotna karoserija malce poskakovati, kar kmalu umiri še tako vročekrvne voznike. Ob tem pa je treba poudariti, da z vklopljeno stabilizacijsko elektroniko ni nobenih težav. Ko zdrsneta pogonski kolesi, ju elektronika kmalu in diskretno umiri, zato bo tistih 229 kilovatov na zadnjih kolesih prav krotkih.

Če nimate hiše ali vikenda v hribih, boste zlahka preživeli z zadnjim pogonom in tudi kakšen snežni zimski dan s primernimi gumami ne bo težaven.

Zato ugotavljamo, da je zadnji pogon (tudi zaradi razbremenjenega prednjega kolesnega para in s tem boljšega občutka na volanu ter manjše porabe goriva) pametna izbira, ročni menjalnik pa raje zamenjajte s samodejnim.

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Ski&Sea d.o.o.
Cena osnovnega modela: 51.430 €
Cena testnega modela: 58.119 €
Moč: 229kW (311 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,3 s
Največja hitrost: 249 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 11,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 3.564 cm? – največja moč 229 kW (311 KM) pri 6.400/min – največji navor 374 Nm pri 5.200/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/50 R 18 H (Bridgestone Blizzak LM-25 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 249 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,3 s – poraba goriva (ECE) 16,6/7,9/11,1 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.788 kg – dovoljena skupna masa 2.360 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.860 mm – širina 1.842 mm – višina 1.464 mm – posoda za gorivo 68 l.
Prtljažnik: 373 l
Naše meritve
T = 7 °C / p = 1.120 mbar / rel. vl. = 36 % / Stanje kilometrskega števca: 7.112 km
Pospešek 0-100km: 7,2s
402m z mesta: 15,1s ( 152km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,3/11,3s
Prožnost 80-120km/h: 9,9/18,1s
Največja hitrost: 249km/h (VI.)
poraba na testu: 13,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,7m
AM meja: 39m
Ocena
  • Čeprav bi sprva pomislili, da je zadnji pogon zabavnejši in ročni menjalnik bolj domač evropejskemu kupcu, je pametneje izbrati CTS s samodejnim šeststopenjskim menjalnikom. Palec gor pa za zadnji pogon!

Hvalimo in grajamo
oblika
udobje pri zmerni vožnji
bogata oprema
motor
delovanje ESP-ja
zadnji pogon
kakovost izdelave
ročni šeststopenjski menjalnik
bočna opora sedežev
povečljivost prtljažnika