Chevrolet Aveo 1.2 8V Moj

19. 7. 2007 | Aljoša Mrak
Deli

Aveo je sicer res majhen, vendar pomeni glavnino prodaje pri Chevroletu. Samo zaradi nizke cene?

Cena je res glavna vaba za kupce. Za 8.690 evrov dobite ABS, dve varnostni blazini, daljinsko osrednjo ključavnico, mehansko klimatsko napravo, radio z možnostjo poslušanja CD-jev in električni pomik šip. No, poleg tega pa še brezplačno registracijo in obvezno ter kasko zavarovanje, da o treh letih garancije sploh ne govorimo. Ta avtomobil zaradi svoje skromne velikosti ne spada v garažo večjih družin in tudi mladeniči, ki so radi na prehitevalnem pasu, se v njem nekako ne bodo počutili najbolje. Vsem preostalim, ki za novo avtomobilsko pločevino nočejo odšteti nekajlet­nih prihrankov, pa je Aveo pisan na kožo.

Kljub njegovi sveži zunanjosti ne pričakujte, da boste glavni vir občudovanja v mestu. Aveo je prikupno oblikovan, a povsem neopazen avtomobil. V notranjosti so materiali dobri, kakovost izdelave pa je bila vsaj pri testnem avtomobilu na zavidljivi ravni. Mogoče vas bo že po prvih metrih vožnje zmotila postavitev prestavne ročice (pri drugi in četrti prestavi rinete s komolcem v naslon voznikovega sedeža) ali nenatančna stopalka za plin (na začetku je kar nekaj časa neobčutljiva za voznikove ukaze), boste pa (še posebej predstavnice nežnejšega spola) še kako znali ceniti mehkobo upravljanja.

Rokovanje z volanom je lahko in prijetno opravilo in tudi menjalnik prehaja iz prestave v prestavo tekoče ter hkrati dovolj natančno. Preseneča prostornost v potniški kabini, saj smo 180-centimetrski vozniki zlahka premikali glave, pogrešali pa smo malce daljši sedalni del sedeža, da o boljših bočnih oporah sploh ne govorimo. Seveda je 1.150-kubični mlinček pod motornim pokrovom, ki se pohvali s 53 kilovati, namenjen predvsem mestni vožnji, zato je primerno poskočen v nižjih vrtljajih (za recimo dinamična speljevanja v križiščih) in malce nadležno glasen v višjih vrtljajih (vožnja po avtocesti).

Treba je biti zelo pazljiv pri prehitevanjih tovornjakov, saj Aveo potrebuje veliko časa in poti, da se varno vrne iz prehitevalnega na vozni pas. In ko smo že pri večjih hitrostih: nikar prehitro, saj temu ni namenjen. Pri živahneje odpeljanih ovinkih se namreč Aveo kar precej nagne, zato je velika verjetnost, da bo vašim sovoznikom slabo, pa tudi preostala tehnika (zavore, gume . . ) niso kos hitremu vozniku. Zato lepo počasi in varno - in vsi se boste počutili bolje . .

Čeprav je Aveo razmeroma poceni, je dobro opremljen (le kaj bi si še želeli? ) in dovolj prijeten za vsakodnevna križarjenja, tako da boste na njegovo (prostorsko) skromnost kmalu pozabili. Ostane le slabši priokus poskusnih trkov Euro NCAP, kjer se Aveo ni najbolje izkazal. A na koncu se boste vendarle tudi s tanko denarnico in novim jeklenim konjičkom v garaži lahko pohvalili: Pa vendarle je moj!

Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: GM Southeast Europe
Cena osnovnega modela: 8.690 €
Cena testnega modela: 8.690 €
Moč: 53kW (70 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,7 s
Največja hitrost: 157 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.150 cm3 – največja moč 53 kW (70 KM) pri 5.400/min – največji navor 104 Nm pri 4.400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/55 R 15 V (Hankook Optimo K406).
Zmogljivost: največja hitrost 157 km/h – pospešek 0-100 km/h 13,7 s – poraba goriva (ECE) 8,5/5,2/6,5 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 990 kg – dovoljena skupna masa 1.455 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.380 mm – širina 1.670 mm – višina 1.495 mm – posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 220-980 l
Naše meritve
T=21 °C / p= 1.090 mbar / rel. vl.: 51 % /Stanje števca: 2.259 km
Pospešek 0-100km: 14,8s
402m z mesta: 17,1s ( 116km/h)
1000m z mesta: 35,3s ( 137km/h)
Prožnost 50-90km/h: 20,0 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 34,7 (V.)s
Največja hitrost: 157km/h (V.)
poraba na testu: 8,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,0m
AM meja: 43m
Ocena
  • Cenejši novi avtomobil boste le stežka našli, sploh s tako bogato opremo. Treba je le opozoriti, da nikar ne izzivajte večjih in varnejših, saj boste verjetno potegnili krajšo ...

Hvalimo in grajamo
poraba
zunanji izgled
mehkoba upravljanja
cena
namestitev prestavne ročice
nenatančna stopalka za plin
varnost kljub ABS-u in dvema varnostnima blazinama