Chevrolet Cruze 2.0 VCDi (110 kW) LT

6. 7. 2009
Deli

Da ne bo pomote: če vas mika tale Cruze in se nameravate (po prebranem testu) odločiti zanj, je z vašim izborom vse v najlepšem redu. Neposrečeno se zdi ime, ki so mu ga izbrali.

Cruze? Le kaj bi to lahko pomenilo? V angleškem jeziku prav nič. Še najbližje cruzu je cruzeiro, denarna valuta, ki so jo do leta 1993 uporabljali v Braziliji. Ampak z Brazilijo ta Chevrolet nima nič skupnega. Znamka je ameriška, izdelujejo ga v Koreji in ta, ki ga vidite na slikah, je priromal k nam, v Evropo.

V redakciji smo njegovo ime še najhitreje povezali s priimkom ameriškega igralca Toma Cruisa in ga štirinajst dni testa ljubkovalno klicali kar Tom. Cruze pa bi lahko z nekaj domišljije spominjal tudi na 'kruzanje' oziroma križarjenje. Toda lepo vas prosim, sprehodite se okoli njega in povejte, ali se vam res zdi namenjen ležernemu popotovanju.

Veliko bolj ga bodo veseli starejši pari in mlade družine. In s ceno, ki jo hočejo zanj – ta se vrti med 12.550 in 18.850 evri – Cruze to le še potrjuje. Škoda, da kombijevske različice ni v programu (ne v prodajnem ne v planskem za naslednjih nekaj let), toda kljub temu bo kar pravšen tudi takšen, kot je.

Nad njegovo zunanjo obliko se med našim testom ni nihče pritoževal, kar je zagotovo dober signal. Pravzaprav se je zgodilo celo, da ga je eden od mojih kolegov, ki mu avtomobili sploh niso španska vas, zamenjal za BMW-ja 1 Coupé.

No, da bi si bila tako zelo podobna, se mi ne zdi, zato mu v opravičilo štejem, da je Cruze stal za hišo, parkiran pod precej čudnim kotom, vseeno pa je to še en dokaz, da Cruze oblikovno ni napačen.

Tako se zdi, tudi ko pogledate v njegovo notranjost. Ampak še preden to storite, upoštevajte namig – materialov ne ocenjujte po kakovosti, ampak po tem, kako so narejeni in kombinirani med seboj. Eksotičnega lesa zato ne iščite pa plemenitih kovin tudi ne, je pa plastika kompaktna na otip, imitacija kovine presenetljivo dobra, za poživitev notranjosti in armaturne plošče pa poskrbi blago, podobno tistemu na sedežih.

Dobro delo je uspelo tudi oblikovalcem armaturne plošče. Ta sicer ni v ničemer revolucionarna in je na pogled neverjetno simetrična (preverjen oblikovalski recept! ), toda prav zato bo večini všeč.

Merilniki na instrumentni plošči hočejo biti celo nekoliko športni, prav tako trikrak večopravilni volanski obroč, prestavna ročica je dovolj blizu desne dlani, da pot do nje ni predolga, in na hitro se zdi, da sta previdno zamišljena tudi avdio-informacijski sistem skupaj z velikim zaslonom iz tekočih kristalov nad njim.

Kasneje se izkaže, da to ni čisto res, saj je uporabniški vmesnik precej zapleten za uporabo (kako 'oplovsko' oziroma GM-ovsko), da je Cruze veliko bližje matičnemu Chevroletu kot že davno pozabljenemu korejskemu Daewooju, pa pričajo tudi tipično ameriška 'ice-blue' osvetlitev notranjosti, številni zračniki, ki obljubljajo učinkovito delovanje klimatske naprave, solidno ozvočenje in radijski sprejemnik z le povprečnim sprejemom radijskih signalov.

No, brez dvoma pa si največ pohval zaslužita sprednja sedeža. Ta nista le izdatno nastavljiva in pomična (vzdolžni pomik voznikovega sedeža bo navdušil tudi največje, čeprav za njim potem ne ostane skoraj nič prostora za noge), ampak tudi oblikovana tako, da zagotavljata odlično oporo vzdolž celotnega hrbta in ledvenega dela. Ah, ko bi bil enako dodelan tudi volanski servomehanizem.

Na zadnji klopi je udobja in prostora razumljivo manj, čeprav tudi prostor tam ni povsem osiromašen. Predalov je dovolj, bralna lučka je na voljo, prav tako naslon za roke, in ko je treba prepeljati daljši tovor, je temu prilagojena tudi zložljiva in deljiva klop v razmerju 60 : 40.

Tako se na koncu zdi, da je še najmanj dovršen prtljažnik, s sicer 450 litri prostornine zato pa, s pokrovom, vpetim na klasična nosilca (namesto na teleskopska), z golo pločevino, ki ponekod zeva ven, in s presenetljivo majhno odprtino, skozi katero je treba potisniti daljše kose prtljage, če jih želimo prepeljati.

Testni Cruze je bil najbolje opremljen (LT) in motoriziran, če gre verjeti ceniku, kar pomeni, da je imel poleg bogate varnostne opreme (ABS, ESP, šest varnostnih blazin …), klimatske naprave, potovalnega računalnika, parkirnih tipal zadaj, tipala za dež, volanskega obroča z gumbi, tempomata itd. v nosu tudi najzmogljivejši agregat.

Pa to ni bencinski, ampak dizelski s 320 Nm navora, 110 kW moči in zgolj s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Zgolj pravim zato, ker je v drugih različicah na voljo tudi šeststopenjski samodejni menjalnik, toda to je že druga zgodba.

Motorni podatki na papirju so navdušujoči in dvomi, da ne bi zmogel kljubovati Cruzovim zahtevam, se zdijo povsem odveč. To je res. Toda le, če ste živahnejše sorte. Lenarjenja ta agregat ne mara, in to jasno pokaže. Ko vrtljaji padejo pod številko 2.000 na merilniku, začne počasi umirati, in ko dosežejo območje okoli številke 1.500, je skoraj klinično mrtev. Če se takrat znajdete na klancu ali sredi 90-stopinjskega ovinka, vas reši le eno – hiter pritisk na stopalko sklopke.

Povsem drug značaj pa motor pokaže, ko se kazalec na merilniku prebije čez številko 2.000. Takrat zaživi in se brez omahovanja zažene do rdečega polja (4.500/min). Temu načinu vožnje zlahka kljubujejo tudi podvozje (spredaj vzmetne noge in pomožni okvir, zadaj poltoga prema) in gume (Kumho Solus, 225/50 R 17 V), povsem nedoraslo pa se obnaša volanski servo, s sicer dovolj neposrednim prenosom (2, 6 zavrtljaja od ene do druge skrajne točke), zato pa z odločno premalo izrazitim 'občutkom' za povratne informacije.

Ampak če pogledamo v cenik, se zdi, da so te kaprice že rahlo neupravičene. Cruze ni prišel na svet zato, da bi razvajal voznika in ga navduševal, ampak zato, da za svojo ceno ponudi kar največ. In to mu, vsaj po tem, kar je pokazal nam, precej dobro uspeva.

Chevrolet Cruze 1.8 16V AT LT

Cena osnovnega modela: 18.050 EUR

Cena testnega vozila: 18.450 EUR

Pospeški: 0–100 km/h: 13, 8 s, 402 m z mesta: 19, 2 s (121 km/h)

Največja hitrost: 190 km/h (VI. prestava)

Zavorna pot od 100 km/h: 43, 5 m (AM meja 41 m)

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.796 cm? – največja moč 104 kW (141 KM) pri 6.200/min – največji navor 176 Nm pri 3.800/min.

Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/40 R 18 Y (Michelin Pilot Sport).

Mase: prazno vozilo 1.315 kg – dovoljena skupna masa 1.818 kg.

Zmogljivosti: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 11, 5 s – poraba goriva (ECE) 11, 3/5, 8/7, 8 l/100 km.

Chevrolet Cruze 1.8 16V AT6 LT

Tokratni test je bil nekoliko drugačen od drugih. Namesto enega smo v 14 dneh preizkusili dva Cruza. Oba z vrha ponudbe, torej z opremo LT in z najmočnejšima motorjema. Med bencinskimi to mesto zavzema 1, 8-litrski, klasično zasnovan štirivaljnik, s po štirimi ventili na valj, posrednim vbrizgom in prilagodljivimi časi odpiranja ventilov (VVT).

Zanimivejše pa je, da je poleg petstopenjskega ročnega menjalnika na voljo tudi šeststopenjska ‘avtomatika’. In ta kombinacija se zdi pisana na pločevino imenu tega avtomobila (Cruze – kruzanje). Priganjanja, čeprav motor s svojimi 104 kW (141 ‘konjev’) ni podhranjen, ne mara.

Temu se upira predvsem menjalnik, ki se na odločne ukaze s stopalke za plin preprosto ne zna ali ne zmore dovolj hitro odzvati. Tudi če nadzor nad njim prevzamete vi (ročni način pretikanja), ta še vedno ostaja zvest svoji osnovni filozofiji (beri: nastavitvam). Zna pa svojo lepšo plat pokazati ležernejšim voznikom, ki jih bo navduševal s svojo mehkobo in umirjenostjo. Pa tudi s presenetljivo majhnim truščem motorja v notranjosti, ki ga skoraj ni zaznati.

Koliko stane v EUR

Dodatna oprema testnega vozila:

Kovinska barva 400

Strešno okno 600

Matevž Korošec, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: GM Southeast Europe
Cena osnovnega modela: 12.550 €
Cena testnega modela: 19.850 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,0 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,6l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 15.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.939 €
Gorivo: 7.706 €
Gume (1) 1.316 €
Obvezno zavarovanje: 3.280 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.100 €
Skupaj 25.540 € (strošek na km: 0,26 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 83 × 92 mm – gibna prostornina 1.991 cm? – kompresija 17,5 : 1 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,3 m/s – specifična moč 55,2 kW/l (75,1 KM/l) – največji navor 320 Nm pri 2.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbinski polnilnik na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,82; II. 1,97; III. 1,30; IV. 0,97; V. 0,76; – diferencial 3,33 – platišča 7J × 17 - gume 225/50 R 17 V, kotalni obseg 1,98 m.
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,0 s – poraba goriva (ECE) 7,0/4,8/5,6 l/100 km.
Voz in obese: limuzina – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.427 kg – dovoljena skupna masa 1.930 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.200 kg, brez zavore: 695 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.788 mm – kolotek spredaj 1.544 mm – zadaj 1.588 mm – rajdni krog 10,9 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.470 mm, zadaj 1.430 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 480 mm, zadnji sedež 440 mm – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 1 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Naše meritve
T = 17 °C / p = 1.200 mbar / rel. vl. = 22 % / Gume: Kumho Solus KH17 225/50/R 17 V / Stanje kilometrskega števca: 2.750 km
Pospešek 0-100km: 9,3s
402m z mesta: 16,7s ( 136km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,9 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 12,8 (V.)s
Največja hitrost: 210km/h (V.)
Zavorna pot pri 130km/h: 69,6m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,1m
AM meja: 41m
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (269/420)
  • Če ste tiste vrste kupec, ki želi za svoj denar kar največ, potem se bo tale Cruze zagotovo uvrstil visoko na vaš seznam želja. Z njegovim imidžem se sicer ne boste mogli postavljati pa tudi kakšne malenkosti vas bodo lahko zmotile, toda v splošnem velja, da za svojo ceno ponudi zelo veliko.

  • Zunanjost (11/15)

    Prihaja z Vzhoda, kar pomeni, da je kakovostno izdelan, a hkrati tudi presenetljivo evropsko všečen.

  • Notranjost (91/140)

    V potniški kabini ni veliko pomanjkljivosti. Sprednja sedeža sta odlična in pomiki izdatni. Manj navdušuje prtljažnik.

  • Motor, menjalnik (41 /40)

    Gradnja motorja je sodobna in pogon zanesljiv. Razočarata petstopenjski menjalnik in prožnost motorja pod 2.000/min.

  • Vozne lastnosti (53 /95)

    To podvozje bo nosilo tudi novo Astro, kar zagotavlja zanesljivo lego. Volan bi lahko bil bolj komunikativen.

  • Zmogljivost (18/35)

    Prožnost je obupna (motor – menjalnik), vendar v splošnem zmogljivosti niso slabe. Zavorna pot je solidna.

  • Varnost (49/45)

    Kljub ugodni ceni pri Cruzu varnost ni pod vprašajem. Paketa aktivne in pasivne opreme sta dovolj bogata.

  • Gospodarnost

    Cena je nadvse ugodna, poraba in garancija sprejemljivi, edino, kar ga ‘tepe’, je izguba vrednosti.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
všečna oblika
zanimiva cena
zanesljivo podvozje
oblika in pomik voznikovega sedeža
oblika volanskega obroča
učinkovita klimatska naprava
bogat varnostni paket (glede na razred)
pretih signal parkirnih tipal
prožnost motorja v spodnjem delovnem območju
majhen in povprečno obdelan prtljažnik
nekomunikativen volanski servomehanizem
omejen prostor za glave zadaj
cenen zvok ob odklepanju in zapiranju vrat