Chevroletova Epica je že pri bencinskih različicah razvajala s prikupno pojavo, prostornostjo in bogato opremo, zato je bilo pričakovati, da bo s sodobnim turbodizelskim motorjem to le nadgradila. In si prislužila točko več!
Če bi sodili med stroge učitelje, bi Epici pripisali malce boljšo oceno zgolj zaradi novega motorja. Dvolitrski turbodizel s tehnologijo skupnega voda, turbopuhalom z električno vodljivimi (in elektronsko nadzirljivimi) prilagodljivimi lopaticami ter s hladilnikom polnilnega zraka je pač dovolj sodoben, da Epici nikakor ne moremo več prisoditi enice. Pa že prej si tako slabe ocene nikakor ni prislužila. Korejski GM DART, ki je licenco kupil od italijanskega VM Motori, je motor še dodatno prilagodil trenutnim potrebam, zato ni presenetljivo, da tudi filter trdih delcev ne potrebuje dodatnega vzdrževanja.
Chevrolet hoče z Epico, ki je nasledila Evando, privabiti tiste kupce, ki želijo od avtomobila več udobja, več opreme in ne nazadnje tudi več prostora. Tega je v Epici ogromno: spredaj se sedi kraljevsko, zadaj gosposko, v prtljažniku pa je dovolj prostora tudi za družinsko ‘selitev narodov’. Vsaj tako se nam ? moškim ? zdi vsakič, ko tlačimo v prtljažnik družinsko kramo, ki je po mnenju vas ? žensk in otrok ? nujno potrebna za konec tedna na morju. A Epica ni niti kombi niti enoprostorec ? ker je prehod v črno luknjo, kot nekateri radi rečejo prtljažniku, ozek, je 480-litrski prtljažnik kljub svoji velikosti še vedno manj uporaben.
V najbolje opremljeni različici LT dobite vse tisto, kar pričakujete od velikega in dobro založenega avtomobila. Medtem ko so osrednja ključavnica, električni pomik stranskih šip, radio (s CD-predvajalnikom), množica varnostnih blazin in samodejna klimatska naprava pričakovana oprema, ki jo ponujajo tudi tekmeci, so strešno okno, usnje, tempomat, potovalni računalnik, dodatno gretje prednjih sedežev itd. za ta denar prej izjema kot pravilo. Zdi se, da bi Epica za to lahko dobila šolsko petico. Velja pa omeniti tudi njene pomanjkljivosti.
Motor je v delovnem območju vrtljajev dovolj suveren za sodobne prometne tokove, vendar z njim ne boste najhitrejši na avtocesti čez vrhniški klanec in tudi tako imenovana turbo luknja zna malce presenetiti, če pozabite prestaviti v nižjo prestavo in vztrajate v (pre)nizkih vrtljajih. Sto deset kilovatov (oziroma 150 ‘konjev’) se sliši veliko, toda tudi taka moč postane le pogojno uporabna, ko mora premikati tako velik (in skoraj 1, 8 tone težak) avtomobil.
Malce nas je zmotila tudi glasnost motorja, sploh v mrzlih jutrih, a bo motor s povprečno porabo 7, 6 litra (in to kljub dejstvu, da ima le petstopenjski ročni menjalnik! ) povsem zadovoljil tiste voznike, ki ne marajo pogostih obiskov bencinskih črpalk. Precej pa nas je presenetilo, da najbolje založena Epica nima stabilnostnega sistema ESP.
Odsotnost tega varnostnega pripomočka pride toliko bolj do izraza, če ste malce bolj nerodne (ali pa agresivne) narave, saj lahko z vključenim sistemom TCS (sistem proti zdrsavanju pogonskih koles) zlahka ‘kopljete v prazno’ v prvi in drugi prestavi. Da, prav ste prebrali, z vklopljenim sistemom lahko počnete vse tisto, kar naj bi ta sistem preprečeval. Chevrolet, to pa je godno za en velik minus!
Pri Chevroletu korakajo v pravo smer, vendar bodo morali za vstop v družbo malce večjih in boljših avtomobilov, kamor bi Epica rada stopila, še veliko narediti. Torej, medtem ko so s Captivo v koraku s časom, jim pri Aveu in Lacettiju manjka čisto malo, pri Epici pa jih čaka še veliko dela. Čeprav imajo zdaj točko več zaradi sodobnega motorja.
Aljoša Mrak
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | GM Southeast Europe |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 22.820 € |
Cena testnega modela: | 22.820 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,7 s |
Največja hitrost: | 200 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,5l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.991 cm? – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 2.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/50 R 17 V (GoodYear Eagle NCT5). |
Zmogljivost: | največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,7 s – poraba goriva (ECE) 7,5/5,3/6,1 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.560 kg – dovoljena skupna masa 2.045 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.805 mm – širina 1.810 mm – višina 1.450 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 65 l |
Prtljažnik: | 480 l |
T=12 °C / p= 980 mbar / rel. vl.: 56 % /Stanje števca: 12.310 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,1s |
---|---|
402m z mesta: | 17,7s ( 129km/h) |
1000m z mesta: | 31,9s ( 166km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,6s |
Prožnost 80-120km/h: | 11,9s |
Največja hitrost: | 200km/h (V.) |
poraba na testu: | 7,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,5m |
AM meja: | 41m |
-
Velikan, ki razvaja z opremljenostjo in razmeroma nizko ceno, je dobil še en adut: sodoben dvolitrski turbodizel. Če ste že prej premišljevali o Epici, imate zdaj še en razlog več za nakup.