Silikon, masaža in vodna postelja. Vse omenjene mamljive razvade dobite v novem C5, ki bo skupaj z novim limuzinskim kombijem na osnovi C3, Berlingom in Nemom prav gotovo eden od stebrov Citroënove prodaje v prihodnjih letih.
Kako pospešeno so delali (delajo) v Citroënu v zadnjih letih, pričajo naše Novice. Če boste obrnili nekaj strani nazaj, boste opazili, da smo kar velik del Novic namenili novostim omenjenega francoskega izdelovalca avtomobilov.
V kratkem pričakujemo nove različice predelanega C3, da o ambicijah pri prodaji simpatičnega (osebnega) Nema, uporabnega Berlinga ali všečnega C5 sploh ne govorimo.
Ne glede na bogato ponudbo novosti pa je prav C5 najbolj napredoval. Zunanjost je v primerjavi z mlačno podobo predhodnika všečna in sodobna, notranjost in podvozje pa sta še vedno zelo citroënovska, tako da tradicionalisti ne bodo razočarani.
Citroën je v bistvu ponudil kar dve podvozji: zelo udobno Hydractive III+ in klasično, z vzmetnimi nogami in dvema trikotnima vodiloma (spredaj) ter večvodilno premo (zadaj). Eno za tradicionalne Citroënove kupce, ki želijo vrhunsko udobje, in drugo za nove kupce, ki jim je všeč oblika (tehnika, cena . . ), a aktivnega podvozja nočejo. Vendar velja pred nakupom pogledati v cenik, saj je klasično podvozje namenjeno manj zmogljivim različicam, aktivno pa je dodano močnejšim motorjem.
Pri Avto magazinu smo imeli na testu drugo najmočnejšo turbodizelsko različico z ročnim šeststopenjskim menjalnikom in aktivnim podvozjem.
Mogoče je omenjena različica celo najboljši kompromis med zmogljivostmi, ceno in zaradi kombijevskega zadka tudi uporabnostjo.
Zunanjost je lepa, o tem verjetno ni dvoma. Zaobljene karoserijske obline z nekaj dodatki kroma pritegnejo poglede, dvojni ksenonski aktivni žarometi in parkirna tipala spredaj ter zadaj pa olajšujejo vožnjo 'na centimetre'. Za volanom se zdi C5 namreč večji, kot je v resnici, zato si tipala omislite tudi, če imate vozniški izpit že 100 let in vsako leto prevozite več kot 50 tisoč kilometrov.
V notranjosti pa je Citroënovim oblikovalcev uspelo združiti novo s tradicionalnim. Novi so seveda oblika armaturne plošče, merilniki in sedeži, medtem ko sta stara negibna notranjost volanskega obroča in . . ha, majhen zaslon nad klimatsko napravo in radiem.
Volan smo že videli (in preizkusili) v C4 in C4 Picassu, s podobnega zaslona pa smo že razbirali podatke tudi v Peugeotih. Dobro jutro, skupina PSA. Sami presodite, ali vam je tak volanski obroč všeč, večina v uredništvu pa bi ga prej uvrstila med minuse kot pluse avtomobila. Negibljiv sredinski del volanskega obroča ni moteč, veliko bolj moteča je prevelika založenost z gumbi.
Našteli smo kar 20 različnih gumbov, od tega imajo nekateri tudi več funkcij. Če ste računalniški mojster, se boste počutili kot doma, če bi posadili za volan starejšega gospoda, pa bi se v množici upravljavskih možnosti verjetno kmalu izgubil.
Ob tem je treba poudariti, da so komande razmeroma preproste za uporabo in da so gumbi boljšemu občutku v prid prevlečeni s tanko silikonsko prevleko. Če ste ljubitelj silikona ali bi ga radi nekoč potipali, je Citroën C5 pravi naslov. Povem vam, ni tako napačno . .
Citroën je že dolgo znan po razvajanju, zato so bili tudi sedeži v testnem avtomobilu odeti v usnje, voznikov pa je imel še možnost gretja in masaže. Ker je usnje v osnovi zelo mrzlo, je gretje – sploh pozimi ? dobra zadeva. Mogoče bi pograjali le postavitev (in izpeljavo) vrtljivega gumba, saj je možnost, da ga pri vstopanju ali izstopanju nehote zavrtite, velika, poleg tega pa tudi ni prijeten za uporabo.
Masaža je še ena izmed stvari, ki bi jih zlahka pogrešali, čeprav vam hrbet ne služi več tako dobro kot v starih časih.
Namesto masaže (ki jo je občutiti tako, kot če bi otrok na zadnjem sedežu z nogami potiskal v naslon vašega sedeža, kar je za nekatere starše serijsko pri vseh avtomobilih) in že videnega opozorilnika nenadne spremembe smeri brez smernika bi osebno raje imel izdatnejši vzdolžni pomik volanskega obroča.
Ali pa – še bolje – malce bolj naprej nameščene stopalke, saj je stranica trikotnika volanski obroč-stopalke-sedež malce bolj skromna pri razdalji med sedežem in stopalkami.
Na sodobno oblikovani armaturni plošči smo pogrešali nekaj več odlagalnih površin, je pa zato instrumentna plošča všečna in dobro založena s podatki. Skrajno levo so skrili merilnik količine goriva, medtem ko v sredini kraljuje merilnik hitrosti, ki mu na desni strani dela družbo tisti za motorne vrtljaje.
Znotraj posameznih merilnikov je še veliko podatkov, ki so izpisani v pregledni digitalni obliki, tudi količina motornega olja in temperatura hladilne tekočine. Z
animiv je kazalnik hitrosti, ki se pomika okoli številčnice z zunanje strani merilnika. Mogoče zato merilnik ni tako pregleden, vendar pa si lahko pomagate tako, da si znotraj merilnika prikažete digitalno hitrost.
Saj veste, raje dva vaša merilnika kot eden policijski, imenovan radar . . Da je električna pomoč pri novem C5 kar pogosta, pričata voznikov sedež, ki se ob vsakem zagonu približa volanu (in nato pri odhodu voznika odmakne), ter prtljažnik, ki ga odpremo z gumbi.
Za odpiranje imate dve možnosti ? prek ključa ali prek zadnje kljuke, za zapiranje pa le pritisnete gumb in vrata se bodo počasi in elegantno zaprla.
Seveda ni treba poudarjati, da je prostora v prtljažniku ogromno. Zadnji sedeži se lahko tretjinsko preklopijo, prtljago lahko pritrdite s sidrišči, iz stranskih sten lahko izvlečete celo kakšno kljukico za vrečke, v primeru nesreče ali prazne gume ponoči pa si lahko pomagate tudi z (originalno nameščeno) svetilko . .
Tehnična poslastica je seveda podvozje Hydractive III+. Ko smo že govorili o prtljažniku ? aktivno podvozje omogoča spust zadka (prek gumba v prtljažniku), da je nalaganje lažje, lahko pa avtomobil tudi dvignete in recimo počasi zapeljete čez kak višji robnik.
To sicer ni najbolj pametno početje, čeprav je razlika med skrajnima legama kar šest centimetrov. Pri vožnji po avtocesti se malenkost spusti, da je vožnja varnejša, a v vsakem primeru je udobje vrhunsko. Luknje požira bolje kot sinji kit plankton in rakce, pri bolj dinamični vožnji pa si lahko podvozje tudi otrdite.
Razlika pri vklopljenem športnem programu za podvozje je očitna, vendar smo pogrešali bolj posreden volanski obroč, ki bi dejansko omogočil malce več užitkov tudi pri bolj dinamični vožnji skozi ovinke.
Zanimivo je polno pospeševanje. Če gledate v vzvratno ogledalo, boste pri polnem plinu gledali asfalt, ne pa prometnega dogajanja za vami. Aktivno podvozje (če nimate vklopljenega športnega podvozja) se seveda mehko odzove na delovanje mišičastega motorja, ki kraljuje v prednjem delu avtomobila. Govorimo seveda o 2, 2-litrskem turbodizelskem štirivaljniku, ki z dvema turbopuhaloma in tehnologijo skupnega voda tretje generacije zagotavlja kar 125 kilovatov ali bolj domačih 173 'konjev'.
Motor je zmogljiv, nikakor pa ne divji, zato lahko prometne tokove lovite z zmernim plinom. To se pozneje pozna tudi na bencinski črpalki, saj boste z zmerno desno nogo prišli tudi do povprečne porabe 8, 5 litra. Novi C5 vas kar prisili, da namesto divjanja po cestah izkoristite mehkobo podvozja in tišino v potniškem prostoru ter uživate v glasbi, ki se vije iz kakovostnih zvočnikov.
Menjalnik je boljši, kot smo jih vajeni pri skupini PSA, vendar vam bo takoj nakazal, da ljubi nežno in počasno pretikanje in da nima rad hitre in grobe voznikove desnice. Počasi in z užitkom, skratka. Ne velja to za vse dobre stvari?
Novi Citroën C5 se je z všečno obliko približal množici, z vrhunskim udobjem pa ostaja samosvoj, in zato osamljen na vrhu. A silikon in masaža na vodni postelji (beri aktivnem podvozju) nista poceni, še manj pa sta za vsakogar.
Aljoša Mrak, foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | Citroën Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 31.900 € |
Cena testnega modela: | 33.750 € |
Moč: | 125kW (170 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,4 s |
Največja hitrost: | 216 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,6l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne garancije, 2 leti mobilne garancije, 3 leta garancije za lak, 12 let garancije na prerjavenje. |
Servisni pregled na | 30.000 km |
Gorivo: | 11.422 € |
---|---|
Obvezno zavarovanje: | 3.280 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 4.855 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 85 × 96 mm – gibna prostornina 2.179 cm? – kompresija 16,6 : 1 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 18,4 m/s – specifična moč 57,4 kW/l (78 KM/l) – največji navor 370 Nm pri 1.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – dva turbinska polnilnika na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,42; II. 1,78; III. 1,12; IV. 0,80; V. 0,65; VI. 0,535; – diferencial 4,180 – platišča 7J × 17 - gume 225/55 R 17 W, kotalni obseg 2,05 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 216 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,4 s – poraba goriva (ECE) 8,9/5,3/6,6 l/100 km. |
Voz in obese: | kombi – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 2,95 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1.765 kg – dovoljena skupna masa 2.352 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.600 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 80 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1.860 mm – kolotek spredaj 1.586 mm – zadaj 1.558 mm – rajdni krog 11,7 m |
Notranje mere: | irina spredaj 1.580 mm, zadaj 1.530 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 500 mm – premer volanskega obroča 385 mm – posoda za gorivo 71 l |
Prtljažnik: | 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l) |
T = 28 °C / p = 1.120 mbar / rel. vl. = 31 % / Stanje kilometrskega števca: 1.262 km / Gume: Michelin Primacy HP 225/55/R17 W | |
Pospešek 0-100km: | 10,2s |
---|---|
402m z mesta: | 17,3s ( 132km/h) |
1000m z mesta: | 31,4s ( 168km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,8/11,5s |
Prožnost 80-120km/h: | 9,8/14,7s |
Največja hitrost: | 216km/h (VI.) |
Najmanjša poraba: | 8,1l/100km |
Najvišja poraba: | 9,5l/100km |
poraba na testu: | 8,8 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 66,2m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,2m |
AM meja: | 39m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 54dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 52dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 51dB |
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi | 51dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 60dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 66dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 64dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 63dB |
Trušč v prostem teku: | 36dB |
Napake med testom: | Snela se je guma pri stopalki za sklopko. |
-
Citroën C5 Tourer je pravi družinski kombi, ki razvaja predvsem s prostornostjo in udobjem. To pa je bistvo pri teh avtomobilih, kajne?
-
Zunanjost (14/15)
Lep, čeprav nekateri trdijo, da je limuzina lepša.
-
Notranjost (118/140)
Veliko prostora v kabini in v prtljažniku, malce manj točk pri ergonomiji in natančnosti izdelave.
-
Motor, menjalnik (35 /40)
Sodoben motor, ki se izkaže tudi v praksi. Malce slabše so lastnosti menjalnika.
-
Vozne lastnosti (66 /95)
Udoben, zanesljiv, vendar prav nič dirkaški. Pri volanu bi želeli več neposrednosti.
-
Zmogljivost (30/35)
Novi C5 je z 2,2-litrskim turbodizlom hiter, poskočen in zmerno žejen.
-
Varnost (37/45)
Zvrhana mera aktivne in pasivne varnosti, malce slabši rezultat pri zavorni poti.
-
Gospodarnost
Ugodna poraba goriva, dobra garancija, pričakovana malce večja izguba vrednosti.