Citroën Nemo 1.4 HDi SX

31. 7. 2008
Deli

Prvi poskus je uspel: PSA-jevca Citroën in Peugeot sta v prejšnjem tisočletju naredila dostavniški dvojček Berlingo/Partner in ju uspešno ponudila še v kombijevski različici. Vnovična uporaba te formule tovor-ljudje je tako pri manjšem Nemu (ki ima Peugeotovega in Fiatovega brata) povsem logična. Pa bo tako uspešna?

Resnično dvomimo, da si bodo zgodovinske črke zapomnile Nema (simpatičnemu imenu, ki ga povezuje z risanim junakom, navkljub) s takšnim navdušenjem kot Berlinga, saj se nam najmanjši Citroënov limuzinski kombi ne zdi avtomobil, ki bi izstopal.

Pravzaprav v nekaterih ozirih res štrli iz množice pločevine, a žal gre tu za negativno 'slavo': v osnovni opremi X je le ena varnostna blazina, v SX serijsko pride še sovoznikova, za doplačilo 240 evrov pa dobite še stranski, kar pa je tudi vse, kar se blazin tiče. In to v času, ko imajo malčki že kolenske varnostne blazine in varnostne zavese.

Razumemo, da je kombijevski Nemo nadgradnja dostavnega, kar se pozna tudi pri (varnostni) opremi, a to ne bi smel biti izgovor. Šok bodo doživeli tudi kupci, ki hočejo elektronski stabilizacijski sistem. Nemo ga nima! Ne v serijski opremi ne na sicer zelo revnem seznamu doplačil.

Tudi za dobro delujočo (ročno) klimatsko napravo ne zadostujeta prvi opremi: serijsko jo vgrajujejo šele v tretjo, z dvignjenim vzmetenjem in dodatno zaščito trebuha bolj terensko XTR, pusti pa se obkljukati tudi na seznamu dodatne opreme (cena od 1.000 do 1.200 evrov, odvisno od kombinacije), kjer je tudi povsem soliden MP3 CD avtoradio, ki je prav tako serijsko vgrajen šele v XTR. O kakšni panoramski šipi, tempomatu in obvolanskem upravljalniku avtoradia boste pri Nemu le sanjali …

Na neki način je sestava opreme, ki zadovoljuje le osnovne potrebe (kar je relativno, glede na to, da je ESP za nekatere osnova), tudi logična, saj se z njo Nemo oddaljuje od mersko podobnega C3 Picassa, ki prihaja v prvi četrtini prihodnjega leta in je povsem pravi limuzinski kombi, kar pomeni prostorsko prilagodljiv in zračen.

Pri Citroënu so se potrudili, da si Nepicasso in Picasso ne bosta kradla kupcev tudi na drugih področjih, od zasnove vrat (Nemo ima dvokrilna in drsna), izbire motorjev (Nemo ima le dva, oba 1.4) in opreme do udobja v vožnji ter prilagodljivosti potniškega in prtljažnega prostora. Nemo je v Citroënovi silno pestri ponudbi limuzinskih kombijev velik posebnež, tako za volanom kot v povsem uporabnem smislu.

Z dostavno različico si deli mere, kar pomeni manj kot štiri dolžinske metre in skoraj kockasto razmerje med višino in širino. Za volanom se sedi kot v dostavniku: (pre)visoko (zaradi visoke strehe je nad glavami potnikov sicer precej prostora), iskanje ugodnega položaja za volanskim obročem, nastavljivim po globini in višini ter dokaj položnim, pa lahko zahteva kar nekaj prilagodljivosti. Seveda voznikove.

V višino in širino je prostora dovolj, pri tem pomaga tudi po Pandino (o sorodstvu s Fiatovim malčkom smo razpredali že pri testu Peugeota Bipperja in Citroëna Nema v AM13) dvignjena prestavna ročica, ki v tem položaju ne sili med sedeža.

Zadaj bosta brez večjih težav sedela tudi dva potnika, višja od 180 centimetrov, ali trije otroci. Po Nemovi kabini je raztresena kopica bolj ali manj uporabnih odlagalnih mest. Kakšen prostorček bo sicer zmanjkal za pločevinko (prava reža je le ena med sedežema), predal pred sovoznikom ni osvetljen, odlagalni bazen na vrhu armaturne plošče pa je zaradi drseče podlage namenjen le odlaganju papirjev (no, njihova podoba se prerada blešči v prednji šipi in moti pogled) ali plišastim kačam in podobnim, saj vse, kar je trše, poškoduje potnike ali 'poriše' povsem plastično armaturno ploščo.

Uporabnejši so predali v vratih, odlagalna plošča okoli ročice ročne zavore in predalček levo od volanskega obroča, ob katerem je tudi paket nastavitvenih gumbov in stikal za prižiganje in ugašanje meglenk. To so edini gumbi, ki so 'skriti', vsi drugi, vključno s tistimi za avtoradio in klimatsko napravo, pa so postavljeni vzorno. Merilniki so pregledni, Fiatov potovalni računalnik pa zelo informativen.

Volanski servo je s povratnimi informacijami manj radodaren, a Nemo je, kar se upravljanja tiče, zelo prijazen, okreten in nezahteven. Slaba je notranja osvetlitev, saj sta v kabini le dve lučki, prva nad glavama prednjih potnikov, druga pa pri desnih drsnih vratih.

Pri nočnem prebiranju vsebine prtljažnika je tako potrebno tudi nekaj sreče. Ali baterija. Preglednost prednjega konca krati zelo kratek nos, zadek pa je zaradi z ravnilom začrtane oblike ob uporabi velikih stranskih ogledalc povsem obvladljiv.

Le ovire, ki so nižje od zadnje šipe, so nevidne, kar pa z nakupom parkirnih tipal (300 evrov) ne bi smelo več povzročati težav. Pogled nazaj (zlasti med vožnjo) otežujejo robovi dvokrilnih (asimetričnih) vrat z le enim brisalnikom, ki je del druge opreme in v dežju 'pozabi' obrisati večji del površine.

Vrata prtljažnika z ugodno nakladalno višino in brez nakladalnega robu se odpirajo vse do 180 stopinj. V velikem prtljažniku, kamor so šli skoraj vsi naši testni kovčki in torbe, kar je za to velikost avtomobila zelo dober dosežek (ki tudi veliko pove o uporabnosti prtljažnika), je opazna še ena razlika med Nemom in C3 Picassom: obdelava.

Nemov prtljažnik je pločevinast, neobdelan, tudi stranice zgoraj, kjer bi recimo pričakovali tretji stranski šipi (Fiatov potniški Fiorino jo recimo ima), sta ostali dostavniški, posledično pa je v potniškem prostoru manj svetlobe, zaradi nič kaj velikih stranskih oken drsnih vrat (desne so serijske pri prvi opremi, od druge pa se Nemo vozi s parom) pa človek nima občutka, da sedi v prostornem kombiju.

Tudi bočni pogled v križiščih je zaradi tega okrnjen. Šipe praktičnih drsnih vrat, ki omogočajo lahkotno vstopanje in izstopanje v ozkih ulicah ali na tesnih parkiriščih, se odprejo le za zračenje in niso pomične tako kot prednji stranski in ogledalca (oprema SX).

Zadnja klop na žalost ni ne deljiva ne pomična, lahko pa se zloži, prekucne naprej za prednja sedeža in tudi odstrani, za kar sta potrebna dva para rok in le nekaj minutk časa. Odstranjena zadnja klop še poveča velikost tovornega prostora, ki postane zrel za prevoz kakega hladilnika.

Zadnjica odkrije, da je klop mehka in udobna, pa tudi zelo ravna, iz česar sledi, da zaradi dokaj mehkega podvozja in nagibanja karoserije zadaj sedeči ne bodo ravno veseli hitrega voznika. Če razumete, kaj mislimo. Z enako težavo se med hitreje odpeljanimi ovinki sooča tudi voznik, ki zaradi dokaj ravnega, a udobnega sedeža išče oporo s koleni v vratih in armaturni plošči ter pri tem pritisne tudi na (notranjo) vratno kljuko in zaklene avtomobil. Nerodno.

Glede na to, da je Nemo v osnovi dostavnik, pri udobju ne pričakujte čudežev. Zvočna izolacija je v primerjavi z običajnimi dostavniki neprimerno boljša in povsem v redu, saj pretakanja vsebine posode za gorivo ne boste slišali, boste pa na avtocesti zaradi podvozja ves čas rahlo poskakovali (valovali), pri večjih hitrostih (pri Nemu je to že med 120–130 in dobrih 150 km/h, kjer se Nemo počasi utrudi) pa postane opaznejša tudi občutljivost za sunke vetra. Blaženje je zadovoljivo, tudi na cestnih neravninah je zvok dobro zadušen.

Testnega Nema je poganjal 1, 4-litrski turbodizel z le 50 kilovati (68 'konjev'). Izbira agregata sicer ni Nemova močna stran, saj je poleg dizla na voljo le še 1, 4-litrski bencinski s 54 kilovati. HDi ima že z napol naloženim Nemom (pre)polne roke dela, posebej utrudljivi so klanci. Nemo je rojen za mestno gnečo, kjer lahko voznik izkorišča njegovo majhno površino in okretnost.

Za mestni vrvež je motorček, ki resneje poprime za delo nad 1.750/min (v nižjem območju je potrebno nekaj potrpljenja) in se v prvih treh prestavah brez večjega oklevanja zavrti do štirih tisočakov, dovolj dober, da z veseljem sledi prometnemu toku.

Tudi odprtih magistralk, če le omejite prehitevanja na dolge ravnine in dovolj počasne 'tekmece', se ne ustraši, prija pa mu tudi nepriganjanje: vozniku omogoči ležerno 'jadranje' pri okoli 1.500/min, zaradi česar je ugodna tudi poraba goriva (pod šestimi litri).

Da ne mara avtocest in hitre vožnje, je na testu dokazal tudi z največjo izmerjeno porabo goriva, ki je po predvsem avtocestnih kilometrih presegla celo deset litrov! Naložen je Nemo na avtocesti lahko že ovira za druge udeležence. Hitrost nabira počasi, pospešek od 0 do 100 km/h ni njegova močna stran (na naših meritvah smo mu izmerili kar 18-sekundnega! ), prožnost tudi ne.

Menjalnik, katerega ročica se predaja veselju do dela s srednje velikim zanosom, je le petstopenjski, kar spet ni v prid avtocestnim križarjenjem, saj je hrup pri 130 km/h (podatek merilnika hitrosti), ko merilnik vrtljajev v peti prestavi kaže na tri tisočake, že zelo velik, a pomešan s pišem vetra in šumi podvozja pretirano ne izstopa.

Skupaj z Nemom in brez C3 Picassa, ki prihaja prihodnje leto, ima Citroën v ponudbi kar sedem limuzinskih kombijev, to pa je že izbira, s kakršno se lahko pohvalijo le Francozi.

Nemo je v druščini najkrajši (nekateri kupci iščejo prav to), najbolj dostavniški (za tiste, ki jih to ne moti) in najbolj mestni z vsemi plusi in minusi. Zadnjih je kar precej, a pri Citroënu že vedo, kaj delajo. Vam Nemo ne ustreza? Kaj pa zimzelena Xsara Picasso in Berlingo First? Ne? Počakajte na C3 Picassa! Tako nekako (verjetno) poteka pogovor v Citroënovem avtosalonu.

Iz oči v oči

Aljoša Mrak: To je eden tistih avtomobilov, ki ti takoj priraste k srcu. Nemo je dimenzijsko skromen zunaj in primerno prostoren znotraj, z všečnimi zunanjimi oblinami in s trpežnimi materiali, ki preživijo otroško huliganstvo. Želel bi si le močnejši motor, da bi polno naloženi Nemo zmogel dinamične prometne tokove brez naprezanja.

Recimo 1, 6-litrski HDi bi bil pravi, če bi ga le ponujali. Ima pa Citroënova ribica huda tekmeca znotraj družine (C3 Picasso in Berlingo First), ki sta (hmmm, bosta) približno enako draga, predvsem pa pogrešam tisto okroglo zadnje okence, ki ga je imel prototipni Concetto.

Dušan Lukič: Pravzaprav ne razumem najbolje, kaj so pri Citroënu hoteli s tole 'družinsko' različico Nema. Prostora je manj kot v prejšnjem Berlingu (ki ga, mimogrede, še vedno lahko kupite z boljšo opremo in motorjem za podobno ceno), materiali so slabi, varnostna oprema pomanjkljiva, zadnja klop ni pomična, motor je močno preslaboten . . Raje se ozrite drugam.

Mitja Reven, foto:? Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 12.990 €
Cena testnega modela: 14.700 €
Moč: 50kW (68 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 16,9 s
Največja hitrost: 152 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 16,9l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 2 leti mobilne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, 3 leta garancije na lak.
Menjava olja vsakih 30.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 612 €
Gorivo: 10.225 €
Gume (1) 618 €
Obvezno zavarovanje: 1.755 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.740 €
Skupaj 21.203 € (strošek na km: 0,21 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 73,7 × 82 mm – gibna prostornina 1.399 cm? – kompresija 17,9 : 1 – največja moč 50 kW (68 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 10,9 m/s – specifična moč 35,7 kW/l (48,6 KM/l) – največji navor 160 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 2 ventila na valj – turbinski polnilnik na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja sprednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,42; II. 1,81; III. 1,17; IV. 0,85; V. 0,68; – diferencial 3,59 – platišča 6J × 15 – gume 195/65 R 15 T (Michelin Energy Saver), kotalni obseg 1,91 m.
Zmogljivost: največja hitrost 152 km/h – pospešek 0–100 km/h 16,9 s – poraba goriva (ECE) 5,7/3,8/4,5 l/100 km.
Voz in obese: imuzinski kombi – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetne noge, dvojni prečni vodili, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 3 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.185 kg – dovoljena skupna masa 1.700 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.300 kg, brez zavore: 600 kg – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka.
Zunanje mere: širina vozila 1.716 mm – kolotek spredaj 1.470 mm – zadaj 1.465 mm – rajdni krog 10,6 m
Notranje mere: širina spredaj 1.420 mm, zadaj 1.460 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 530 mm, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 1 x kovček (68,5 l)
Naše meritve
T = 26 °C / p = 1.180 mbar / rel. vl. = 31 % / Stanje kilometrskega števca: 3.838 km / Gume: Michelin Energy Saver 195/65/R15 T
Pospešek 0-100km: 15,2s
402m z mesta: 20,7s ( 106km/h)
1000m z mesta: 38,3s ( 133km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,5 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 21,6 (V.)s
Največja hitrost: 156km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,4l/100km
Najvišja poraba: 10,3l/100km
poraba na testu: 7,8 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 68,3m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,9m
AM meja: 42m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Trušč v prostem teku: 40dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (276/420)
  • Že dolgo ni bilo avtomobila, ki bi na našem testu zbral tako skromno število točk. Upamo, da so številke dovolj zgovorne, da Nemo ni avtomobil, ki bi si ga želela in ‘zaslužila’ vsaka družina.

  • Zunanjost (10/15)

    Simpatičen kot dostavnik, kot kombi pa le siva miška. Po natančnosti izdelave ne izstopa.

  • Notranjost (101/140)

    Upoštevajoč velikost avta sta mu veliko točk prinesla prostornost in prtljažnik, izgubljal pa je pri položaju za volanom, ergonomiji ter še posebej pri materialih.

  • Motor, menjalnik (28 /40)

    Pazite pri nakupu, saj je velika verjetnost, da bo motor prešibak za vaše potrebe.

  • Vozne lastnosti (59 /95)

    Tudi pri voznih lastnostih Nemo caplja za drugo pločevino. Neudobno podvozje (tudi zaradi kratke medosne razdalje) še posebej pride do izraza na avtomobilskih cestah.

  • Zmogljivost (15/35)

    Tu je mali Citroën izgubil ogromno točk, saj je počasen, neprožen, končna hitrost pa je komaj kaj večja od največje dovoljene.

  • Varnost (34/45)

    Brez ESP-ja, brez stranskih varnostnih blazin, brez varnostnih zaves. V avtu za 13 tisočakov bi to moralo biti vključeno v ceno.

  • Gospodarnost

    Ugodna poraba goriva in zgledna garancija.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
okretnost
servisni intervali (stroški)
prostornost (potniki, prtljaga)
odstranljiva zadnja klop
velika stranska ogledalca
ravno dno prtljažnika
informativen potovalni računalnik
uporabnost drsnih vrat
ugodna poraba goriva
delovanje klimatske naprave
enosmeren potovalni računalnik
skopa varnostna oprema (ni ESP-ja!)
odpiranje posode za gorivo le s ključem
ni tretjih stranskih šip (vidljivost, zračnost)
prešibak motor
občutljivost za bočni veter pri večjih hitrostih
skromna izbira dodatne opreme in motorjev
položaj za volanom
škripanje prednjih brisalnikov
udobje podvozja (avtoceste)
šibka osvetlitev notranjosti
položaj rezervne gume (pod prtljažnikom – umazanija)