Dacia Logan Pick-Up 1.6 Ambiance

26. 12. 2009
Deli

Pozabili na bencin? Res je, tudi mi smo se s tem avtomobilom na bencinski črpalki redno ustavljali pred ročko za točenje dizelskega goriva. Temu se reče avtomatizem in v konkretnem primeru izhaja iz nekega prepričanja, da mora vsa gospodarska vozila poganjati dizelsko gorivo.

Le zakaj? Ko sedeš v ta avtomobil in poženeš motor, se po vseh turbodizlih, naj bodo še tako sodobni, zdi zvok tega motorja kot balzam za ušesa, poleg tega pa ni podkrepljen z vedno čutnimi tresljaji – še tako sodobnih turbodizlov.

In tako ostane ves čas vožnje, no, vsaj v okviru hitrostnih omejitev in pri zmernih vrtljajih motorja. Pri višjih motornih vrtljajih postane stroj vse glasnejši, kot smo pač pri bencinskih vajeni, in res je tudi, da tale Pickup nima izolacije kot drugi osebni avtomobili.

V tem Pickupu se bo treba navaditi tudi na druge zvoke, ki jih v osebnih avtomobilih nikoli ne slišite, od katerih je najbolj zaznaven zvok kotaljenja zadnjih gum in udarjanja kamenčkov (prav tako z zadnjih gum) ob koloteka. Zadaj pač ni nič drugega kot pločevina.

A to velja tudi za turbodizle, zato nazaj k bencinskemu motorju. Ta je, jasno, povzet po osebnem Loganu in zato enako živahen. V peti prestavi se, ko je prazen, zavrti prek 5.000 vrtljajev v minuti, takrat pa je kazalček hitrosti krepko čez številko 160.

Sicer je avtomobil pri 170 kilometrih na uro, kolikor pokaže merilnik hitrosti, ko je prazen, nekoliko nemiren, a v povsem obvladljivem področju, v nižjih prestavah pa se zavrti do 6.800 vrtljajev v minuti, ko elektronika grobo poseže v delovanje. No, v četrti prestavi se motor do tja zavrti bolj mukoma, v prvih treh prestavah, ki so precej kratke, pa povsem zlahka.

Še enkrat kaže poudariti, da gre za dostavno vozilo, ki je nastalo iz osebnega, kar pomeni, da lahko do neke mere pričakujemo tudi takšno udobje. Navdušili bodo hitrost segrevanja notranjosti (spet: bencinski motor! ), hipen odziv stopalke plina (stara šola, brez manipulacije prenosa signala) in občutek stika gum s cesto (še enkrat stara šola), čeprav so gume visoke in v splošnem nič posebnega.

Malo manj prijeten, a v dostavniku pričakovan je plastičen volanski obroč, gumbi so veliki, oblike preproste, merilnika zunanje temperature ni in ventilator postane že na drugi od štirih stopenj precej glasen.

Ali pa je motor preveč tih? Pri tem tudi njegova poraba ni toliko večja kot pri turbodizlu, da bi bil to ključen razlog za nakup slednjega. Tale Pickup zato dobro lobira za izbiro bencinskega stroja. Sreča je, da lahko (vsaj v primeru te Dacie) izbirate.

Vinko Kernc, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 8.880 €
Cena testnega modela: 10.110 €
Moč: 64kW (87 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,0 s
Največja hitrost: 163 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.598 cm? – največja moč 64 kW (87 KM) pri 5.500/min – največji navor 128 Nm pri 3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/65 R 15 T (Goodyear GT3).
Zmogljivost: največja hitrost 163 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,0 s – poraba goriva (ECE) 11,0/6,5/8,1 l/100 km, izpust CO2 192 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.090 kg – dovoljena skupna masa 1.890 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.496 mm – širina 1.735 mm – višina 1.554 mm – nosilnost 800 kg – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 9 °C / p = 1.005 mbar / rel. vl. = 42 % / Stanje kilometrskega števca: 1.448 km
Pospešek 0-100km: 13,0s
402m z mesta: 18,8s ( 118km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,0 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 21,1 (V.)s
Največja hitrost: 166km/h (V.)
poraba na testu: 8,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 46,4m
AM meja: 43m
Ocena
  • Dacia je na našem trgu s svojo ponudbo lahkih gospodarskih vozil ustvarila povsem nov razred, kjer še vedno ostaja edina. Pickup z bencinskim motorjem je dobra izbira in ima tehnično enako vrednost kot različica s turbodizlom. Odločajo le osebne želje in zahteve.

Hvalimo in grajamo
tih tek bencinskega motorja
hitro segrevanje notranjosti v mrazu
občutek na volanu
živahnost motorja
cena
trušč iz zadnjega dela vozila
ni podatka o zunanji temperaturi
pretikanje pri visokih vrtljajih