Daewoo Nubira 1.8 CDX

22. 1. 2004 | Peter Kavčič
Deli
Daewoo Nubira 1.8 CDX

Eleganco avtomobila določa oblika, športnost pa videz in motor. Daewoo Nubira 1.8 CDX ima oboje, videz klasične limuzine in poskočen bencinski motor. če vas danes moti Daewoojev znak na nosu, naj povemo, da je bil test opravljen proti koncu lanskega leta, ko je bil Daewoo še Daewoo in ne Chevrolet, ki je vsekakor uglednejše ime. Toda z letošnjim letom je dejansko nova le značka na nosu, Nubira ostaja zunaj in znotraj enaka.

Novi Daewoo (Chevrolet)?

Pri nas je znamka Daewoo sicer še vedno sinonim za poceni (do neke mere cenene) korejske avtomobile. Vendar ima ta stereotip vedno bolj majave temelje. Ta Nubira nima s tistim Daewoojem Racerjem, na katerega večina pomisli ob tem imenu, nič skupnega, avto je zelo drugačen od prvih šklepetajočih in plastičnih Daewoojev, ki so pred približno desetimi leti vozili po naših cestah.

No, Nubira ima vseeno le nekaj tipično Daewoojevega - zelo dostopno ceno. Limuzina z bogatim izborom opreme CDX, v katerem dobite lično urejen potniški in voznikov prostor (za elegantnejši videz skrbi imitacija lesa), usnjen volan in prestavno ročico, električni pomik stekel, avtoradio z obvolansko ročico za upravljanje, ABS in lita platišča, stane vsega 3.529.000 tolarjev. To je zelo dobra cena za tak avto! Daewoo gor ali dol ali naj raje zapišemo dobra cena za bolj zvenečega Chevroleta?

Toda da ne bo kdo mislil, da je avto šklepetajoče sestavljen in da je plastika trda kot granit. Nikakor, če v notranjosti ne zahtevate dragih materialov, ki sodijo v avtomobile, ki stanejo najmanj enkrat toliko kot Nubira, boste več kot zadovoljni. Izdelavi res ne moremo ničesar očitati, ne nazadnje pa so marsikateri avtomobili evropskega porekla z dolgoletno tradicijo narejeni slabše. Seveda pa razlika med uglednejšimi limuzinami je.

V Nubiri je volan res usnjen, a nekako tanek in ne tako dodelan kot pri dragih evropskih tekmecih. Podobno velja za stikala, ročaje, skratka za vse malenkosti, ki so v avtomobilu. Nubiri z opremo CDX ne moremo očitati, da jih ne premore, druga pesem pa je njihova kakovost, kakšne so na otip, kakšen občutek dajejo vozniku in potnikom.

Ali je dovolj zgolj uporabnost ali mora biti sestavni del avtomobila že na videz prestižen? Na to si boste morali odgovoriti sami, kaj vam pomeni več: prestiž in visoka (zasoljena) cena ali Nubirina uporabnost z nekaj manj blišča?

V Nubiri se sicer sedi udobno, prostora za volanom je dovolj tudi za visoke voznike, s tem da zadaj ostaja dovolj prostora za udobno vožnjo dveh odraslih potnikov. Limuzinski prtljažnik pogoltne solidnih 405 litrov prtljage, kar v praksi pomeni, da boste redko v stiski s pomanjkanjem prostora.

Na cesti bodite zmerni

Na cesti se izkaže z udobnim podvozjem, ki dobro požira neravnine. Precej udobno je tudi med umirjeno vožnjo po ovinkasti cesti, pozibavanja ni preveč, lega pa je zanesljiva. Tudi sicer se boste v Nubiri najlepše počutili, ko se vam ne bo nikamor mudilo. Takrat daje dober občutek varnosti, ki je značilen za velike avtomobile. Na avtocesti se brez težav pelje tudi bolj dinamično, saj se je kazalec na preglednem merilniku hitrosti ustavil šele pri hitrosti 194 km/h. Precej poskočno in hitro za limuzino, ki tehta dobro tono in dvesto kilogramov.

Malce manj pa smo bili navdušeni med dinamično vožnjo po ovinkastih cestah. Pri športni vožnji se Nubira ne izkaže. Nagibanja v ovinkih je preveč, obenem pa ne zagotavlja dobrega občutka, ko zadek zdrsne. Čeprav motor to dopušča, podvozje ni naravnano na hitro nizanje ovinkov; takrat lahko preseneti z nemirnostjo zadka, ki ga je mogoče uloviti z nekaj spretnosti.

Toda da ne zaplezamo v slepo smer, Nubira že v svoji osnovni filozofiji o namembnosti ni mišljena za tako vožnjo. Glede na to, da so povprečni kupci tega Daewooja pretežno sivih las, ki iščejo ugodno razmerje med videzom avtomobila, prostornostjo in ceno, ne pa mladci, ki bi radi dirkali, je Nubira povsem na mestu.

Tudi družine, ki se rade peljejo v umirjenem tempu, bodo zadovoljne z Nubiro. Zagotavlja precej prostora in udobja, saj niso skoparili z notranjimi merami. K dobremu počutju pripomore še oprema CDX. Ne nazadnje je taka limuzina namenjena predvsem udobju in ne dirkanju.

Ob zmerni vožnji smo Nubiri namerili ugodno porabo goriva, ki je v povprečju znašala 9, 8 litra na 100 kilometrov, tudi ob malce težji nogi poraba ni pretirano narasla. Zgornja meja porabe je bila namreč 10, 6 litra. To je za 1, 8-litrski bencinski motor solidno, ni med varčnimi, med požrešneži pa tudi ne.

Tako lahko mirno trdimo, da je Daewoo naredil velik preskok v kakovosti in uporabnosti Nubire. S ceno malo več kot 3, 5 milijona dobite skoraj vse, kar potrebujete za udobno potovanje. Seveda če je to za vas dovolj.

Cenejšega avtomobila take kakovosti pri nas preprosto ni.

Peter Kavčič

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 14.726,26 €
Cena testnega modela: 14.976,59 €
Moč: 90kW (122 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,5 s
Največja hitrost: 194 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1799 cm3 - največja moč 90 kW (122 KM) pri 5800/min - največji navor 165 Nm pri 4000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski roeni menjalnik - gume 195/55 R 15 V (Kumho Powermax 769).
Zmogljivost: največja hitrost 194 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,5 s - poraba goriva (ECE) 9,8/6,2/7,5 l/100 km.
Voz in obese: limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, po dve tritočkovni prečni vodili, vzdolžni vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne - rajdni krog 11,0 m - posoda za gorivo 60 l.
Mase: prazno vozilo 1210 kg - dovoljena skupna masa 1695 kg - dovoljena obremenitev strehe ni podatka.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 L): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l); 1 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l)
Naše meritve
T = 9 °C / p = 1010 mbar / rel. vl. = 46 % / Stanje kilometrskega števca: 2392 km
Pospešek 0-100km: 10,4s
402m z mesta: 17,5s ( 129km/h)
1000m z mesta: 32,3s ( 160km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,0 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 15,2 (V.)s
Največja hitrost: 194km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,1l/100km
Najvišja poraba: 10,6l/100km
poraba na testu: 9,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (291/420)
  • Limuzina, nekaj športnosti zaradi solidnega motorja in zelo privlačna cena. Če vas moti ime Daewoo, pa počakajte kak mesec, saj se bodo Daewooji preimenovali v Chevrolete.

  • Zunanjost (11/15)

    Nova Nubira je zelo elegantna.

  • Notranjost (99/140)

    Prostora je za udobno vožnjo dovolj, notranjost je lična, toda za boljšo oceno premalo moderna in dognana.

  • Motor, menjalnik (28 /40)

    1,8-litrski motor nas je navdušil z dokaj zmerno porabo in zmogljivostmi.

  • Vozne lastnosti (68 /95)

    Vozne lastnosti bi bile pri živahni vožnji boljše, sicer nimamo pripomb.

  • Zmogljivost (24/35)

    Pospeški in prožnost so povprečni, preseneča končna hitrost.

  • Varnost (28/45)

    Glede varnosti Nubira zadosti vsem sodobnim standardom, z ničimer pa prav zelo ne izstopa.

  • Gospodarnost

    V začetku je poceni, upoštevati pa morate precejšnjo izgubo denarja, ko boste avto prodajali.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
oblika
notranjost
udobje
motor
cena
menjalnik
podvozje