Test: Fiat Tipo 4V 1.6 Multijet 16V Lounge - dobra mobilnost za primerno ceno

16. 1. 2017 | Tomaž Porekar
Deli

Fiat Tipo? A ni to nekaj, kar je že minilo? Je, a Italijani so ime, ki mu že v prejšnjih časih ni bilo mogoče očitati nič slabega, zdaj ponovno obudili iz pozabe. Naše izkušnje z drugim rodom kažejo, da Fiat povsem spreminja svoj ugled.

To sicer ni njihov prvi korak v to smer. Pred tem se je podobno pozitivno v naš spomin vpisal že Fiat 500X. A zgodba s Fiatovimi modeli z oznako 500 je nekoliko drugačna. Tem so poskušali pripisati drugačen pomen, nekakšen premijski značaj med množičnimi znamkami, kar je utemeljil njihov običajni 500. Tipo je Fiatov avtomobil s povsem drugačnimi cilji. Zasnovan je bil z mislijo na kar številne manj zahtevne trge 'tretjega sveta', Turčijo in arabske države (a tudi Iran), pa mogoče še za katere, kjer si bo Fiat v naslednjih letih poskušal odpreti vrata h kupcem. Zamisel sodelovanja s turško podružnico torinske centrale se je mogoče zdela drzna, vprašljiva, neproduktivna ...

Kar je bilo najprej videti kot korak vstran, se ob stiku z novim Tipom kaže kot še ena malo manj razumljiva, a povsem posrečena zamisel Fiatovega velikega italijanskega šefa Sergia Marchionneja. Turško-italijanska povezava je ponudila sicer povsem običajne rešitve, avtomobil, ki bo oziroma je že na voljo v treh karoserijskih različicah.

Da je Fiat Tipo zelo primeren za daljše potovanje, ste izvedeli v našem prvem poročilu o novosti, ki jo že nekaj časa temeljito preizkušamo, seveda pa veliko tudi že v našem testu v letošnji 18. številki Avto magazina. Vsekakor je prijetno presenečenje uporabnost te štirivratne limuzine, na kar smo pravzaprav med avtomobili nižjega srednjega razreda malo manj navajeni.

Res je sicer, da smo prav pred kratkim na testu imeli prenovljeno Hyundaijevo Elantro, in kmalu se bo na uredništvu pojavila Corolla. Obe limuzini sta že uveljavljeni. Ne pa Tipo. Fiat je pred časom ponujal nekaj manjšo limuzino Lineo, a ta se pač ni izkazala. Tipo je prav odrasel avtomobil, v večini ocenjevalnih kriterijev na precej visoki ravni (za ta razred). V oceni preseneča predvsem, ko ga primerjamo tudi s tem, kolikšna je njegova nabavna cena. Kakovost izdelave ni prav nič 'turška', čeprav ga izdelujejo prav v Turčiji. Vozna dinamika (glede lege na cesti) sicer ne odstopa od podobnih tekmecev, a zelo pomembno dejstvo, da se v Tipu med vožnjo dobro počutimo, je turbodizelski 1,6-litrski motor. Gre za motor, ki je dobro znan iz različnih drugih avtomobilov koncerna FCA (dobavljajo ga tudi Suzukiju, za vgradnjo v Vitaro ali SX-4 S-Cross). Zdi se, da je v Tipu zelo primeren, saj je skoraj vedno na voljo dovolj moči, prav zmerna pa je lahko tudi poraba (še zlasti na daljše razdalje, če ga ne priganjamo do skrajnosti).

Tudi pri meritvah našega normnega kroga se je dovolj dobro izkazal, saj je ta izid le nekaj desetink litra večji od siceršnje kombinirane povprečne porabe po ECE. Seveda lahko najdemo tudi to ali ono slabšo stran. Vsekakor bi si želeli malo manj hrupa izpod motornega pokrova v kabino, nekatere malenkosti, na primer zunanje kljuke, bi bile lahko boljše kakovosti, tudi z zasnovo limuzine povezana dolžina karoserije in nepreglednost zadka sta marsikomu manj všeč. Še nekaj: tudi če bi želeli, si ga ne morete izbrati v dražjih in z različnimi sodobnimi varnostnimi elektronskimi sistemi opremljeni izvedbi. A nudi veliko tistega, čemur bi lahko rekli dobra mobilnost za primerno ceno.

Tomaž Porekar foto: Uroš Modlic

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 16.790 EUR €
Cena testnega modela: 19.160 EUR €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,7 s
Največja hitrost: 199 km/h
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.750/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 H (PIrelli P7)
Zmogljivost: največja hitrost 199 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,2 l/100 km, izpust CO2 110 g/km
Mase: prazno vozilo 1.345 kg – dovoljena skupna masa 1.845 kg
Zunanje mere: dolžina 4.532 mm – širina 1.792 mm – višina 1.497 mm – medosna razdalja 2.636 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 45 l
Prtljažnik: prtljažnik 520 l
Naše meritve
402m z mesta: 17,7s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,6/10,6s (IV/V)
Prožnost 80-120km/h: 8,6/10,6s (V/VI)
poraba na testu: 6,3 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,4 mm
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB