Ni pravi Abarth, a ima 100 'konjev' in robotiziran ročni menjalnik. Torej ni le lep, barvno usklajen in dobro opremljen, ampak – presenetljivo – celo športen!
Verjetno bi se dekleta (ta avtomobil je namenjen predvsem njim) strinjala z ugotovitvijo, da se lepše sliši moj Abartek kot pa moj Fiat 500 100HP.
Da, prav ste uganili, v testni Petstotki se je šopiril motor iz Pande 100HP (kar dokazuje tudi napis na motornem pokrovu), ki nas je že pred časom presenetila s športno noto. In če k temu dodamo še, da je robotiziran petstopenjski menjalnik bolj športen kot udoben, dobimo malega Abartha. Piccolo Abarth, bi se slišalo v prelepi italijanščini.
Motor je torej že stari znanec, prav tako je že večkrat preverjen in preizkušen robotiziran menjalnik Dualogic. Pri Lancii ga recimo poznajo pod imenom Dolce Far Niente, kar precej bolj nazorno namiguje na njegovo naravo dela, saj pomeni sladko brezdelnost.
V osnovi je to ročni petstopenjski menjalnik, ki so mu namesto sklopke in klasične prestavne ročice pritaknili elektrohidravlični modul in ga tako spremenili v robotiziranega. A žal se je menjalnik znova izkazal z vsemi lastnostmi, ki jih imajo (poceni) robotizirani menjalniki.
V samodejnem načinu delovanja je premalo uglajen, saj pri vsakem prestavljanju vzdolžno zaniha vso živo vsebino v potniški kabini. V uredništvu takim menjalnikom pravimo kar kimavčki. To moteče počasno prestavljanje lahko omejimo s tem, da pred predvidenim prestavljanjem popustimo stopalko za plin (česar sicer ni treba početi! ), toda če se ne motim, bi se morala tehnologija prilagoditi vozniku, in ne obratno, kajne?
Potem pa obstaja še sekvenčni način pretikanja, ki deluje veliko bolje, v uredništvu pa smo se večinoma vozili v športnem programu (gumb na sredinski konzoli). Takrat je volanski obroč neposrednejši (a še vedno povsem primeren tudi za mestna potepanja), stopalka odzivnejša in menjalnik hitrejši.
Na presenečenje vseh pa pri polnem plinu sicer krotek in nedolžen Fiat 500 zamenja svojo naravo in postane precej divji. Nad štiri tisoč vrtljaji (do 6.000, ko se začne rdeče polje) in v športnem programu Fiatek poskrbi za navdušujoče pospeške, kratko in učinkovito prestavljanje in celo slušno razvajanje. Motor dobi rezek zvok, pri prestavljanju oziroma popuščanju plina pa se iz izpušnega sistema oglaša športno zamolklo bobnenje.
Uf, od kombinacije majhnega avtomobila in menjalnika bi pričakovali udobje, toda presenetili so nas predvsem športni občutki. Seveda ostajajo vse lastnosti robotiziranih menjalnikov: speljevanje zahteva več plina in tudi potrpežljivosti, za pretikanje v vzvratno prestavo morate obvezno pritisniti zavoro in pri neprimernem posegu voznika se oglasi opozorilni pisk.
A Fiat je treba pohvaliti. Prvič, shema prestavljanja je dirkaška (po vzoru dirkaškega Grande Punta S2000 je za prestavljanje v višje prestave treba povleči ročico, v nižje pa jo potisniti), in drugič, če res ne počnete neumnosti, bo elektronika pustila zelo veliko svobode, preden se bo vmešala v delovanje.
Z drugimi besedami: če ne boste pospeševali v peti prestavi pri 30 km/h in prestavili v drugo pri 5 km/h, bo menjalnik brez oklevanja dovolil tudi priganjanje v rdeče vrtljaje. Če bi bil ta menjalnik (predvsem v sekvenčnem načinu) v Abarthu, mu verjetno ne bi nič manjkalo!
Če torej združimo športen 1, 4-litrski motor in menjalnik, ki navdušuje s športnostjo v sekvenčnem načinu, vam je lahko jasno, zakaj bi bila testna Petstotka njen Abartek. Škoda je le, da podvozje in gume niso dorasli preostali mehaniki, sicer bi se res vprašal, zakaj bi si sploh omislil (še dražjega) 135-'konjskega' Abartha.
Testni 500 je imel opremo Pop (kar že v osnovni opremi pomeni ESP, pet varnostnih blazin, električni paket za upravljanje šip in osrednje ključavnice), z dodatno opremo (samodejna klimatska naprava, kakovosten avtoradio z možnostjo poslušanja datotek MP3, električno pomično strešno okno, sistem Blue & Me, večopravilni usnjeni volanski obroč) pa postane presenetljivo udoben in zabaven. A s ceno 18.551 evrov tudi hudimano drag, zato ga boste videli le na parkiriščih pred ekskluzivnimi trgovinami.
Abarth je bil vedno ekskluziven. Le zakaj bi bil Piccolo Abarth torej poceni in dostopen vsem?
Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 13.600 € |
Cena testnega modela: | 18.551 € |
Moč: | 74kW (100 KM) |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,3l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.368 cm? – največja moč 74 kW (100 KM) pri 6.000/min – največji navor 131 Nm pri 4.250/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski robotizirani menjalnik – gume 185/55 R 15 H (Bridgestone Turanza ER300). |
Zmogljivost: | največja hitrost: ni podatka – pospešek 0–100 km/h: ni podatka – poraba goriva (ECE) 8,2/5,2/6,3 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 930 kg – dovoljena skupna masa 1.370 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3.546 mm – širina 1.627 mm – višina 1.488 mm – posoda za gorivo 35 l. |
Prtljažnik: | 185 l |
T = 19 °C / p = 1.200 mbar / rel. vl. = 33 % / Stanje kilometrskega števca: 5.527 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,9s |
---|---|
402m z mesta: | 18,6s ( 120km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 13,7 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 21,7 (V.)s |
Največja hitrost: | 180km/h (VI.) |
poraba na testu: | 9,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,6m |
AM meja: | 42m |
-
Kar vidim jo, nadobudno mladenko, kako hiti z ene razprodaje na drugo. Parkiranje ne bo težava, mestna vožnja prav tako ne pa še med prvimi bo prišla.