Verjetno ga ni ljubitelja avtomobilov, ki ni vsaj enkrat pogledal za novodobnim Fiatom 500 in si zamrmral v brk, da gre pravzaprav za čisto simpatičen avtomobilček.
lede na uspešno prodajo, številne različice in dejstvo, da je avto razmeroma cenovno dostopen, to tudi ne preseneča. A eno je avto gledati, drugo pa voziti. Takrat postanejo pomembne tudi druge stvari, ne zgolj oblika, všečnost in zgodovinski vtis.
Sam priznam, da sem nad avtomobilom navdušen že od njegovega začetka, ko sem v živo gledal njegovo pompozno rojstvo sredi Torina. A navdušenje žal mine, ko se je treba z njim voziti. Takrat je avto preprosto premajhen zame oziroma se za njegovim volanom ne počutim najbolje. Ga pa z veseljem priporočim nižjim voznikom, še raje voznicam.
Zato sem z veseljem sprejel novico o različici 500L. No, veselil sem se zgolj novice, drugo ni pomembno. Pa je prišla še različica 500X. In ta ni zgolj nadgradnja različice 500L, ampak povsem drugačen in svojstven avto, pravzaprav Italijani pravijo, da s 500 nima nič skupnega, razen imena. No, da ne bom malenkosten, zame je to najboljši Fiat in Fiat 500.
Seveda v prvi vrsti tudi zato, ker je v sorodu z ameriškim Renegadom (čeprav oba izdelujejo v Italiji), ker je precej večji od originalnega, ker se zato v njem bolje sedi in ker je v njem, jasno, tudi več prostora. Ni utesnjenosti, celo potniki zadaj lahko sedijo brez težav.
In takšen je bil tudi testni X. Živahna modra barva se mu je podala kot malokateremu avtu, zadnji lepotni popravki pa so ga naredili še bolj privlačnega. Tudi notranjost sledi novodobnim trendom – digitalna armaturna plošča, velik sredinski zaslon, občutljiv za dotik, in izboljšana povezljivost. Glede zaslona sva si bila takoj na ti, se pa v močnem soncu skoraj nisva videla – prevlečen je z nekakšno folijo, ki sicer skrbi, da ni prstnih odtisov, a se v soncu blešči tako zdelo, da skoraj onemogoči pogled na zaslon. Kriva je bila tudi steklena streha, ki je ponujala soncu prosto pot. A če ta sije malodane še v zimskem času, človek pač malo potrpi in se mu ne izogiba. Sicer pa to še zdaleč ni bil edini bombonček, saj je poleg razmeroma bogate serijske opreme in že omenjene električne pomične steklene strehe testni 500X ponujal še odlične LED-žaromete, zatemnjena zadnja stekla, 18-palčna kolesa, ozvočenje Beats in Tech II paket, ki je med drugim ponujal tudi brezstični ključ – tako za zagon motorja kot tudi za odklepanje ali zaklepanje vrat.
In motor? Priznam, včasih sem krivičen. Sploh, če mi je avto všeč, mu brez težav pogledam skozi prste. Tudi testnemu 500X sem. Sicer z litrskim bencinskim motorjem ni bilo nič narobe, a bi pod motornim pokrovom vseeno raje imel večji in močnejši motor. Je pa seveda odvisno, kje in za kakšne namene se avto uporablja. Za mestne vožnje, šminkiranje po obalnih cestah ali predvsem umirjeno uživaško vožnjo bo 120 ‘konjev’ povsem zadostnih. Pri vsem drugem pa mu bo treba pogledati skozi prste. Tudi pri porabi goriva, ki na račun litrskega turbobencinskega motorja ni najmanjša, sploh če ni nežen niti voznikov pritisk na plin. S predstavnicami nežnejšega spola je verjetno drugače? A
Besedilo: Sebastjan Plevnjak · Foto: Saša Kapetanovič
Infoboxes
Poudarek
Za mestne vožnje, šminkiranje po obalnih cestah ali predvsem umirjeno uživaško vožnjo bo 120 ‘konjev’ povsem dovolj.
Hvalimo/Grajamo
+
oblika
počutje v kabini
oprema
-
Poraba goriva
Kratka ocena
Da je Fiat 500X drugačen Fiat, je jasno takoj. Nekatere malenkosti med vožnjo, podvozje in navsezadnje oddaljenost od tal takoj razkrijejo, da z malim 500 veliki 500X nima kaj dosti skupnega. In tudi ni mu treba imeti. Tak, kot je, je odličen, če ne že celo unikaten.
-
Da je Fiat 500X drugačen Fiat, je jasno takoj. Nekatere malenkosti med vožnjo, podvozje in navsezadnje oddaljenost od tal takoj razkrijejo, da z malim 500 veliki 500X nima kaj dosti skupnega. In tudi ni mu treba imeti. Tak, kot je, je odličen, če ne že celo unikaten.