Fiat Bravo 1.9 Multijet 8V Emotion

22. 11. 2007
Deli

Če ste se slučajno navadili, da so Fiatovi turbodizli športnega, skoraj razbijaškega značaja, potem boste morda ob vožnji takšnega Brava (zaradi motorja v njem) rahlo presenečeni.

Res je, da (hladen) ne steče prav rad tale motor, ko pa steče, pa se karoserija v prvem hipu kar malce strese. Ampak od tu dalje postane tih in znotraj ni neljubih tresljajev. Pravzaprav je s tega zornega kota vse od zagona dalje vzoren.

Nasproti vozniško zahtevnim vedno stojijo drugačni vozniki, takšni, ki se radi peljejo hitro, če je treba, ne marajo pa brutalnosti, ki je sicer značilna za turbinsko podprte motorje. Takšen motor, kot ga ima ta Bravo, je pravi zanje: lepo vleče iz nizkih vrtljajev, je v vsem področju delovanja uporabno prožen in za volanskim obročem deluje zelo mehko ter uglajeno. Tudi ko se razmere spremenijo v manj ugodne (vzponi, več potnikov in prtljaga), je zaradi prožnosti motorja pet prestav v menjalniku povsem dovolj, je pa res, da bi mu ustrezno izračunana šesta prestava lepo pristajala.

Motor se v četrti prestavi brez težav zavrti do 4.500 vrtljajev v minuti (rdeče polje), od kakih 3.800 vrtljajev pa naraščanje vrtljajev ni več tako hitro. Tudi sicer motor ne daje vtisa, da bi bil živahen, čeprav je to bolj rezultat občutkov voznika na eni in programa motorne elektronike na drugi strani. Vsekakor se da tudi s tem motorjem v Bravu precej hitro peljati, a je v tej kombinaciji bolj razveseljiva poraba goriva ? če se peljete znotraj hitrostnih omejitev, se pravi že kar hitro, a brez mladostniških izpadov, pokaže potovalni računalnik tudi pod sedmimi litri na 100 kilometrov. Tudi pri največji hitrosti naj bi bil zadovoljen s 14 litri goriva na 100 kilometrov, kar je za hitrost blizu 200 kilometrov na uro dober rezultat.

Podobno umirjen značaj, kakršnega ima pogonska mehanika, ima tudi podvozje, ki je dober kompromis med udobjem in športnostjo; tudi v zelo hitrih ovinkih nagibanja karoserije še ni prav dosti, zato pa prav lepo požira neravnine vseh oblik, kar bodo potniki posebej cenili. Pri tem se zdi precej močan volanski servo pravšnja izbira za tako zasnovan avtomobil.

Iz opisanega je zato takoj jasno: ciljna skupina za takšnega Brava je povsem druga kot za sicer podobnega, a po značaju krepko drugačnega Brava s 16-ventilskim turbodizlom. Ni jih malo, ki se raje vozijo lagodno, a še vedno hitro.

Vinko Kernc

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 18.460 €
Cena testnega modela: 19.993 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,5 s
Največja hitrost: 194 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.910 cm? – največja moč 88 kW (120 KM) pri 4.000/min – največji navor 255 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Continental ContiSportContact3).
Zmogljivost: največja hitrost 194 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – poraba goriva (ECE) 6,9/4,3/5,3 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.395 kg – dovoljena skupna masa 1.850 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.336 mm – širina 1.792 mm – višina 1.498 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 58 l
Prtljažnik: 400–1.175 l
Naše meritve
T=21 °C / p= 1020 mbar / rel. vl.: 46 % /Stanje števca: 6.657 km
Pospešek 0-100km: 10,9s
402m z mesta: 17,5s ( 128km/h)
1000m z mesta: 32,0s ( 166km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,6s
Prožnost 80-120km/h: 14,2s
Največja hitrost: 194km/h (V.)
poraba na testu: 8,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,7m
AM meja: 40m
Ocena
  • Povprečno zahteven voznik bo zadovoljen: motor je prožen in zmogljiv, a ne brutalen, ravno nasprotno. Tudi sicer je vožnja lahkotna in neutrujajoča, avtomobil pa zunaj in znotraj čeden.

Hvalimo in grajamo
‘mehka’ mehanika
videz
lahkotnost upravljanja
zunanji ogledali
motor
poraba
podvozje
predolg gib stopalke sklopke
premalo uporabnih mest za drobnarije
dokaj skopa oprema
nima elektronskega ESP ali vsaj ASR
previsok rob prtljažnika