Fiat Doblo 1.9 Multijet 8v (88 kw) Family

26. 10. 2006 | Peter Kavčič
Deli
Fiat Doblo 1.9 Multijet 8v (88 kw) Family

Fiat je izkoristil priložnost in kot prvi med vsemi, ki izdelujejo ’dostavniške’ limuzinske kombije, ponudil avto s sedmimi sedeži. Pametno!

Doblo, ki se je s svojo prijazno in posebno obliko že dobro uveljavil tudi pri nas, je sicer malce prenovljen. Ne moremo spregledati sodobnejšega sprednjega dela, saj je z novo začrtanimi linijami mehkejši, celo eleganten. Spremenili so mu tudi zadek, kjer so novi odbijač in par zadnjih luči.

A to, da je sedaj bolj svež na pogled, je ob bogastvu uporabnosti tega avtomobila že skoraj postranska zadeva. Največja novost je namreč zadnja vrsta sedežev, pa ne druga, kot je bilo v navadi do sedaj, ampak tretja! Da, tako kot pri limuzinskih kombijih, kot je denimo luksuzni Fiatov Ulysee. A ta je precej dražji od preprostejšega Dobloja in si ga tudi ne more privoščiti vsaka večja družina ali pa se jim preprosto ne zdi smiselno vložiti toliko denarja v avtomobil.

Kakorkoli – da je Doblo sedaj na voljo tudi s sedmimi sedeži, je razveseljiva novica ne le za družine, ampak tudi za obrtnike. Dostop do zadnjih sedežev bi sicer lahko malo pograjali, a priznati moramo, da z nekaj telovadbe tja spleza tudi odrasel potnik, stare mame ali starega očeta pa tja verjetno tako ali tako ne bi posedli. Otroci seveda ne bodo imeli težav. Še več, njim se zdi kobacanje do zadnjih dveh sedežev zabavno in glede na njuno velikost in prostornost, ki je v širino omejena z notranjo stranjo kolotekov, na ta par sedežev pravzaprav spadajo bolj otroci kot odrasli potniki.

Ob postavljeni zadnji vrsti sedežev je sicer prtljažnik komaj še vreden tega imena, saj kaj več kot dežnika, škornjev in jakne za njun naslon ne boste spravili. Moramo pa pohvaliti veliko odprtino z nizkim nakladalnim robom, ki nastane, ko odpremo zadnja dvižna vrata.

Zato vsem, ki se odločate za nakup takega avtomobila s sedmimi sedeži, priporočamo še nakup velikega strešnega kovčka, kamor boste pospravili vso prtljago, če bodo vsi sedeži zasedeni.

Povsem nekaj drugega pa je, če se zadnjih sedežev znebite. Takrat bo za drugo vrsto sedežev, ki so mimogrede trije, vsak s tritočkovnim varnostnim pasom, nastal velik prtljažnik, ki meri zajetnih 750 litrov. To je toliko, da boste vanj brez težav naložili tri otroška kolesa in se s svojo mladino odpeljali do otroškega igrišča, ne da bi podrli en sam samcat sedež ali se mučili s prtljažnikom na strehi.

To je vsekakor zelo uporabno, še uporabnejše pa je, če odstranite vse sedeže za voznikom in sovoznikom, saj boste potem lahko odprli popoldansko obrt za hitre dostave. Prtljažni prostor se namreč poveča na zajetnih 3.000 litrov. Ta podatek bo všeč tudi vsem, ki živijo aktivno in poleg avtomobila potrebujejo prostor za prevoz gorskih koles, kajakov in podobne športno adrenalinske krame, za katero v navadnem osebnem avtomobili vedno primanjkuje prostora.

Dobra novica je še, da vas bo prenovljeni Doblo kljub polni naloženosti s prtljago na cilj prepeljal udobneje in hitreje. Krivec za to je nov, močnejši dizelski motor z večtočkovnim vbrizgom goriva, ki zmore 120 ’konjev’. Ta motor je sicer že preizkušen in znan iz Fiatovih osebnih avtomobilov, kjer nas je že takrat navduševal z močjo in navorom. Dvesto njutonmetrov navora je vozniku v veliko pomoč, saj lahko pretika s prestavno ročico menjalnika že pri slabih 2.000 vrtljajih na minuto. Takrat motor namreč doseže največ navora, obenem pa mu velik razpon moči in prožnost motorja to dodatno omogočata. Doblo tako od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v 12, 4 sekunde, največjo hitrost pa doseže pri oznaki 177 kilometrov na uro. Za mali dostavnik ni slabo, kajne! ? Sprejemljiva je tudi poraba; tovarna sicer navaja 6, 1 litra na 100 kilometrov, a naša realnost je bila v povprečju 8, 7 litra, najmanjša, ki smo jo dosegli, pa 7, 6 litra, če smo zares pazili na obremenitev stopalke za plin.

Toda o kakšnem dirkalniku za sedem potnikov vseeno ne moremo govoriti, saj Dobloja pri tem omejujeta podvozje, ki ima nalogo prepeljati čim več na čim udobnejši način, in velika čelna površina, ki sicer zagotavlja dober pregled skozi velika okna (visoko nasajena karoserija, ki že malce spominja na terence, mu je pri tem v dodatno pomoč). Lega na cesti in odlične vozne lastnosti med športno vožnjo so pri tem postranskega pomena.

Žal pa za sam menjalnik nimamo toliko pohval kot za zares odličen motor. Lahko bi bil hitrejši in natančnejši, še zlasti ob pretikanju v vzvratno prestavo. Kakšen kovinski oz. mehanski zvok vam ne uide, pa če boste še tako nežni in prizanesljivi do njega. Seveda pa to ne moti vsakega voznika, poleg tega tisti, ki so jim všeč športni avtomobili, ki imajo ponavadi natančne in hitre menjalnike, tudi ne iščejo avtomobila, kot je tale Doblo. Zato tudi ta menjalnik ne pokvari pozitivnega skupnega vtisa, ki je tako močno prežet s široko in z vsestransko uporabnostjo prostora v notranjosti.

Nekoliko bolj kislo smo sprejeli le dejstvo, da pri Fiatu za ta simpatični in vsestranski avto zahtevajo 4, 3 milijone tolarjev. Saj ne rečemo: če bi bil v notranjosti nekoliko bolje izdelan, če bi imel žlahtnejšo plastiko in blago, če bi se vrata zapirala še lažje, če bi bili sedeži udobnejši in položaj za volanom bolj ergonomski, bi to ceno še nekako sprejeli, tako pa se ne moremo znebiti občutka, da je avto predrag za to, kar ponuja.

Peter Kavčič

Foto: Peter Kavčič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.815,39 €
Cena testnega modela: 18.264,90 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,4 s
Največja hitrost: 177 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1910 cm3 - največja moč 88 kW (120 KM) pri 4000/min - največji navor 200 Nm pri 1750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/65 R 16 T (Goodyear GT3).
Zmogljivost: največja hitrost 177 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,4 s - poraba goriva (ECE) 7,5/5,2/6,1 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1505 kg - dovoljena skupna masa 2015 kg.
Zunanje mere: dolžina 4253 mm - širina 1722 mm - višina 1818 mm - prtljažnik 750-3000 l - posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
(T=14 °C / p= 1016 mbar / rel. vl.: 59 % /Stanje km števca: 4680 km)
Pospešek 0-100km: 14,9s
402m z mesta: 19,7s ( 111km/h)
1000m z mesta: 36,2s ( 144km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,2 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 18,8 (V.)s
Največja hitrost: 170km/h (V.)
poraba na testu: 5,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,0m
AM meja: 42m
Ocena
  • Zelo uporaben avtomobil, ki ga odlikujejo prostornost, sedem sedežev in odličen dizelski motor, a žal nekoliko površno narejen, da bi lahko rekli, da je zares vreden 4,3 milijone tolarjev.

Hvalimo in grajamo
moč in navor motorja
sedem sedežev
dvojna drsna vrata
prostornost
vsestranska uporabnost
cena
izdelava v notranjosti
plastika z ostrimi robovi
poraba ob priganjanju