Fiat Doblo Cargo 1.2 Base Plus

Da so po novem evropalete tako zelo v modi, so poskrbeli predvsem izdelovalci malih dostavnih vozil, kot so Kangoo, Berlingo in Partner. V njihovih reklamah se namreč nekateri ponašajo z zmožnostjo namestitve in prevoza ene evropalete.

Prenesi PDF testa
18. 10. 2001

Na trg je z Doblom pred kratkim poslal svoj adut tudi Fiat. Pri oglasih zanj so še posebej ponosni na bogato odmerjene izmere tovornega prostora, pri katerih ima še največjo vlogo širina zadnjega koloteka. Ta pri Doblu znaša točno 1200 mm, kar je ravno dovolj za prečno postavitev evropalete v tovorni prostor, hkrati pa notranja dolžina 1550 milimetrov omogoča, da naložite kar dve paleti zapored. Torej ima Doblo v tovornem prostoru, vsaj kar zadeva evropalete, 100-odstotno prednost. Pa vendar, ali je to njegova edina prednost pred tekmeci?

Ostanimo še malo pri tovornem prostoru. Ta zmore vsrkati do 3200 litrov tovora, kar je zopet plus točka za Dobla. Res je tudi, da zmore Renaultov Kangoo v podaljšani različici prejeti kar 3500 litrov tovora, a zaradi preozko odmerjenega koloteka zadnjega kolesnega para še vedno ne zmore peljati dveh evropalet hkrati, medtem ko ostala konkurenca premore največ 2800 litrov tovornega prostora.

Za nočno brskanje so Doblu namenili dodatno lučko, nameščeno v desni rob strehe. Ta sicer ni reflektor, a bo morala zadostovati. Tovor boste lahko ustrezno pritrdili s pomočjo šestih pritrditvenih ušes v dnu prtljažnika. Glede na to, da je za velike kose tovora zadaj dovolj dobro poskrbljeno, bi pričakovali, da bo enako dobro poskrbljeno tudi za malenkosti, ki jih bosta voznik in njegov edini sopotnik zagotovo želela odložiti nekje v potniškem delu avtomobila.

Toda zaradi primanjkljaja odlagalnih prostorov žal ni tako. Poleg zaprtega predala pred sovoznikom sta nad njim na armaturni plošči na voljo le še dva odprta predala (od katerih bo zgornji, če bo doplačana tudi sopotnikova varnostna blazina, odpadel) in seveda v takšnem tipu vozila že skoraj obvezna polica v prednjem delu strehe, ki pa je nameščena preblizu glav potnikov, kar bodo še posebej opazili visokorasli.

Druga lastnost, ki jo boste zagotovo hitro opazili v Doblovi notranjosti, je njegova osnovnost, celo špartanskost. Armaturna plošča je izdelana iz trde in manj kakovostne plastike, vratnih oblog je ravno za vzorec, pri čemer je pločevina vidna in bo v hladnih dneh zagotovo še kako občutna.

Zato pa vas bodo (če jih boste ob nakupu doplačali) med tovorjenjem razvajali nekateri dodatki s seznama dodatne opreme, med katere spada dovolj zmogljiva ročna klimatska naprava, daljinsko upravljana osrednja ključavnica in radijski sprejemnik s CD-jem. Ta iz zgolj dveh zvočnikov ne reproducira ravno glasbe po merah avdiofilov, a po drugi strani povsem zadošča, da se ne boste dolgočasili v monotonosti delovanja motorja.

O špartanskosti potniškega udobja govori tudi podatek, da posameznik zaman išče ogledala v potniškem prostoru, saj pri Fiatu v sicer ogromnih senčnikih še niso uspeli najti kvadratnega centimetra prostora zanje.

Cargo izvedba Dobla je od prednjih vrat naprej povsem »iz pločevine« (npr. bok in zadnja vrata). To je tudi razlog, zakaj je vidljivost nazaj in še posebej vstran močno okrnjena oziroma, v nekaterih primerih, skoraj onemogočena. Na pomoč delno priskočita veliki stranski ogledali, ki sta sicer dovolj »zmogljivi« pri parkiranju in vzvratni vožnji, a zagotovo nezadovoljivi pri vključevanju v promet (dovoz na avtocesto) ali pri zavijanju v križiščih. Takrat bi si zaradi mnogo boljše preglednosti zaželeli dodatni širokokotni ogledali. Prepričani smo, da bodo »pravi« prevozniki napako z namestitvijo slednjih hitro odpravili.

Da je motorček Fiatov, Doblo ne more in tudi noče skriti. Iz 1, 2 litra prostornine spravi agregatek na cesto celih 47, 5 kilovatov največje moči oziroma 65 konjev in še bolj »divjih« 102 Nm najvišjega navora. Prizemljeni se zavedajo, da te zmogljivosti ne bodo ravno katapultirale Dobla, saj je tovornjaček tudi na cesti vse drugo kot divjak (izmerjeni pospešek od 0 do 100 km/h je znašal 20, 1 sekunde).

A če pogledamo sliko z druge perspektive, zmogljivosti za tovorjenje več kot zadostujejo. Navsezadnje mora tovor, še posebej če je krhkejše narave, priti na cilj nedotaknjen, pri čemer dirkanje vsekakor ni oblika vožnje, ki bi to zagotavljala. V povprečju bo motorček svojo žejo potešil z dobrimi desetimi litri goriva, medtem ko vas bo za lepo ravnanje nagradil z nizko porabo (najnižja poraba na testu je znašala ugodnih 8, 4 l/100 km) ali opozoril na grobost s tudi nekaj litrov višjo porabo.

Dinamičnejšim po duši bosta pogodu lega in vodljivost »praznega« Dobla, ki sta predvsem zaradi čvrstosti podvozja in neposrednosti krmilnega mehanizma vsekakor med najboljšimi, če ne že najboljši v tem razredu. Da je podvozje tovornjaško čvrsto, ni nič posebnega, navsezadnje lahko vanj naložite bogatih 625 kg dodatne mase, zato morajo biti vzmeti temu primerno čvrste.

Zavore so spredaj kolutne in izdatno hlajene, medtem ko so zadaj bobnaste. Če so podprte še s sistemom ABS (doplačilo 162.768 SIT), si vsekakor lahko zaslužijo tudi vaše zaupanje. Vreden pozornosti je le primer polno naloženega vozila, saj je razlika med 1285 kg (poleg lastne mase vozila vštet še voznik, »narejen po evropskih standardih«, mase 75 kg) in 1835 kg polno obremenjenega Dobla očitna.

Doblo Cargo je v osnovi dober avto, namenjen dokaj ozkemu oziroma specifičnemu krogu uporabnikov. Morda bo najmanjši motorček občasno pokleknil pod maso, s katero ga boste obremenili, toda na cilj boste zagotovo prispeli. Edina razlika je, da boste cilj osvojili z rahlo časovno zamudo, a to preprosto predhodno vračunajte v planer in tudi ta težava bo odpravljena.

Pa srečno prevažanje kar dveh evropalet hkrati. Četudi bosta prazni, le da bosta dve in bodo inženirji pri Fiatu lažje spali.

Peter Humar

FOTO: Uroš Potočnik

Fiat Doblo Cargo 1.2 Base Plus

Osnovni podatki

Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 11.336,20 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 47,5kW (65 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 18,9 s
Največja hitrost: 142 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,7l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 70.8 × 78.9 mm - gibna prostornina 1242 cm3 - kompresija 9,8 : 1 - največja moč 47,5 kW (65 KM) pri 5500/min - največji navor 102 Nm pri 3500/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 4,2 l - motorno olje 2,8 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 4,273; II. 2.238, III. 1.520, IV. 1.156, V. 0,946, vzvratna 3,909 - diferencial 4,400 - gume 175/70 R 14 T (Pirelli P3000)
Zmogljivost: največja hitrost 142 km/h - popešek 0-100 km/h 18,9 s - poraba goriva (ECE) 9,8/6,5/7,7 l/100 km (neosvinčeno gorivo, OŠ 95)
Voz in obese: 3 vrata, 2 sedeža - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj toga prema, vzdolžne listnate vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolune (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1210 kg - dovoljena skupna masa 1835 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1100 kg brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4159 mm - širina 1714 mm - medosna razdalja 2566 mm - kolotek spredaj 1495 mm - zadaj 1496 mm - rajdni krog 10,5 m
Notranje mere: dolžina 1000 mm - širina 1545 - višina 1085 mm - vzdolžnica 870-1040 mm - posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: normno 3200 l

Naše meritve

T = 20 °C - p = 999 mbar - rel. vl. = 73 %
Pospešek 0-100km: 20,1s
1000m z mesta: 41,7s ( 121km/h)
Največja hitrost: 150km/h (V.)
Najmanjša poraba: 8,4l/100km
poraba na testu: 10,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,8m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 59dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Doblo z 1,2-litrskim motorjem ni šprinter, a na cilj bo zagotovo vedno prispel. Če poleg tega še upoštevamo, da lahko v Carga naložimo hudičevo veliko tovora, potem je vsekakor vreden vloženega denarja, ki ga bo ob pravilni uporabi zagotovo več kot le »privozil« nazaj (beri: upravičil).

Hvalimo in grajamo
podvozje
lega in vodljivost
nosilnost (625 kg)
zavore
velikost in uporabnost tovornega prostora
motor
ni širokokotnih vzratnih ogledal
ni ogledal v notranjosti
malo odlagalnih prostorov v kabini
ceneni materiali v notranjosti