Fiorino. Je majhen, a ima tehniko.
Resda so trije PSA-Fiatovi dostavniki (Fiat Fiorino, Peugeot Bipper in Citroën Nemo) v osnovi enaki (kar pomeni tudi od 2, 5 do 2, 8 m? tovornega prostora), po videzu, še posebej notranjem, pa nezamenljivi (edina razlika je značka na volanskem obroču), a razlike med njimi obstajajo.
Še najbolj oprijemljiva se kaže v ponudbi motorjev. Medtem ko lahko kupite PSA-jevca z 1, 4-litrskim turbodizelskim 50-kilovatnim HDijem, vas bodo Fiatovi trgovci le debelo pogledali, če boste v njihovem prodajnem salonu izrazili željo po takšnem strojčku. Fiat v Fiorina namreč vgrajuje svojega turbodizla, za 5 kW močnejšega 1.3 Multijeta, ki nas je v praksi bolj navdušil kot francoski pivec plinskega olja.
Multijet se zdi v spodnjem območju vrtenja prijaznejši (živahnejši), čeprav je tudi zanj značilno, da postane opazno poskočnejši pri okoli 2.000/min. Tudi Fiorinov turbodizelček je sparjen s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Ročica je priročno blizu, njeni gibi so dokaj kratki in natančni, nastavitve menjalnika pa v prid mestni in primestni vožnji.
Pri 130 kilometrih na uro je Fiorinov motor na teritoriju večjega Ducata, to je na avtocesti, pri 3.000/min že pošteno glasen, naloženemu pa mu v (avtocestnih) klancih zmanjkuje volje. Ob tem, da zaradi neravnin preizkuša voljo potnikov tudi s poskakovanjem (potnicam priporočamo uporabo čvrstega modrčka).
Tako je, ko je Fiorino lahek, zgodba pa je drugačna, ko je naložen (dostavnik se hvali z nosilnostjo 535 kilogramov) in je vožnja z njim prijetnejša, kar smo ugotovili, ko smo vanj naložili odslužene monitorje. Tisti poklicni vozniki, ki so plačani po učinku, bodo izkoriščali motorne vrtljaje nad 2.000/min, varčneže pa bo zadovoljil že pri 1.500/min (recimo v četrti prestavi pri okoli 50 km/h ali v peti pri 60 km/h).
Motorček bo navdušil vse lovce na majhne porabe, saj med varčno vožnjo zlahka ohranja porabo med 5 do 6 litri (odvisno od naloženosti), pri priganjanju po avtocestah, ki so mu najmanj pisane na karoserijo, pa se bo poraba le stežka prebila prek osmih litrov na sto prevoženih kilometrov.
Pri večjih hitrostih postane Fiorino občutljivejši za bočni veter, sicer pa kljub škatlasti karoseriji, ki je v službi kar največjega izkoristka prostora, dobro stoji na vseh štirih.
Mali dostavniki so prišli v pravem času, ko postaja problem čedalje višjih cen naftnih derivatov vse bolj pereč in je treba racionalizirati poslovanje. Recimo namesto velikega dostavnika zaposliti malega, ki je v mestih okretnejši in porabi manj goriva, da o drugih stroških (Fiorinovi servisni intervali so obvezni na vsakih 30.000 kilometrov) niti ne pišemo.
Brez doplačil Fiorinova oprema Elegant prinaša voznikovo varnostno blazino, ABS, desna bočna drsna vrata (za 300 evrov dodajo še leva), dvokrilna zadnja asimetrična vrata s kotom odpiranja do 180 stopinj (za 110 evrov jih zasteklijo), električni pomik prednjih šip in ogledalc, po višini in globini nastavljiv volan, voznikov sedež nastavljiv tudi po višini in v ledvenem delu ter centralno zaklepanje.
CD MP3-avtoradio (330 evrov) prinaša dodatna oprema, prav tako klimatsko napravo (650 evrov), sovoznikovo varnostno blazino (190 evrov), prednji meglenki (70 evrov) in parkirna tipala zadaj (200 evrov).
'Piskač' je nekoliko v pomoč pri parkiranjih, pri katerih se sicer dokaj dobro obnesejo velika stranska ogledalca, še najbolj moteč pa je zaradi pomanjkanja stranskih šip okrnjen bočni pogled.
Voznik se bo v svojem okolju, ko bo našel ustrezen položaj za volanom, v katerem se s nogama ne bo zaletaval v armaturno ploščo, dobro počutil. Klimatska naprava (doplačilo! ) deluje dobro, sedež je dovolj udoben, odlagalnih mest bo za drobnarije dovolj, merilniki so pregledni, potovalni računalnik informativen, večina gumbov pa je dobro postavljenih. Precej manj od voznikovega je udoben sovoznikov sedež (preklopni, ne običajni! ).
Ta ravni in z zelo skromno odmerjeno sedalno površino odmerjeni sedež ima pomembno funkcijo: lahko se povsem zloži v dno, sovozniški del predelne mreže pa se premakne za 90 stopinj in omogoča prevoz daljših predmetov in povečanje tovornega dela na 2, 8 m? . Še nasvet: pred nakupom je zelo smiselno primerjati cene vseh treh, Fiorina, Nema in Bipperja, še zlasti njihove dodatne opreme, katere cene se lahko razlikujejo tudi po nekaj sto evrov.
Primer? Klimatska naprava v Fiorinu za 650 evrov, v Nemu (skupaj z gretima vzvratnima ogledaloma) pa 1.020 evrov. Nekateri Fiatovi deli so tudi dražji, nekaterih pa recimo sploh ni, saj je tempomat možno kupiti le v Peugeotovem Bipperju.
Mitja Reven, foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 12.430 € |
Cena testnega modela: | 14.253 € |
Moč: | 55kW (75 KM) |
Največja hitrost: | 157 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,5l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.248 cm? – največja moč 55 kW (75 KM) pri 4.000/min – največji navor 190 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 175/70 R 14 T (Michelin Energy). |
Zmogljivost: | največja hitrost 157 km/h – pospešek 0–100 km/h: ni podatka – poraba goriva (ECE) 5,7/3,8/4,5 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.165 kg – dovoljena skupna masa 1.700 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3.864 mm – širina 1.716 mm – višina 1.721 mm – posoda za gorivo 45 l. |
Prtljažnik: | 2.500 l |
T = 26 °C / p = 1.250 mbar / rel. vl. = 33 % / Stanje kilometrskega števca: 3.287 km | |
Pospešek 0-100km: | 16,2s |
---|---|
402m z mesta: | 19,8s ( 111km/h) |
1000m z mesta: | 37,2s ( 138km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,3 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 27,1 (V.)s |
Največja hitrost: | 155km/h (V.) |
poraba na testu: | 6,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,6m |
AM meja: | 42m |
-
Potencialni kupci nikakor ne bi smeli izpustiti primerjave s Fiorinovima bratoma, saj utegne na koncu odločiti izbira opreme zaradi različnih cen. Obenem pa ne gre spregledati 1,3-litrskega Multijeta, ki se odlično razume s Fiorinovim menjalnikom.