V Evropi že dolgo vlada trend dizelskih motorjev. In kakšne so posledice? Poglejte h Grande Puntu. V prejšnjem modelu je bil motorni vrh 1, 8-litrski bencinski motor. Zdaj je to dizelski 1.9 Multijet, med bencinskimi pa motor s komaj 1, 4 litra prostornine.
Grande Punto je nov avto. Je večji od svojega predhodnika, sodobnejši, prostornejši in v marsikaterem pogledu naprednejši. Tega morda ne kaže navzven, je pa lepo vidno v njegovi notranjosti. Skupaj z zunanjimi merami je zrasel tudi potniški prostor, ki zdaj še lažje sprejme pet odraslih. Kadar je to potrebno!
Armaturna plošča je dobila nove, bolj odrasle linije. Materiali na njej so kakovostnejši in končna izdelava natančnejša. Precej je napredoval tudi voznikov delovni prostor. Sedež in volanski obroč sta izdatno nastavljiva in omogočata resnično dobro prilagoditev glede na želje vsakega posameznika. Oprema Dynamic med drugim ponuja električno nastavljivo ledveno oporo, Grande Punto pa je po svojem predhodniku podedoval tudi dvostopenjski volanski servoojačevalnik, ki v programu ’City’ še olajša vrtenje obroča. Čeprav tega, roko na srce, ne bi potreboval.
Servoojačevalnik že v osnovi dovolj dobro opravlja svoje delo. Novi Punto je tudi eden redkih, ki že v osnovnem paketu opreme (Young) ponuja potovalni računalnik, žaromete s funkcijo ’follow me home’, električni pomik stekel, po višini in globini nastavljiv volanski obroč, po višini nastavljiv voznikov sedež, varnostni blazini za voznika in sovoznika, ABS in EBD, za najmlajše pa še pritrditve isofix in izklopljivo sovoznikovo varnostno blazino. Zato je še toliko bolj nerazumen korak nazaj, ki ga so ga Fiatovci naredili v ponudbi bencinskih motorjev.
Ta se začne z 1, 2-litrskim ’osemventilcem’, ki zmore štiri kilovate več kot v predhodniku, nadaljuje z 1, 4-litrskim osemventilskim agregatom in konča s prostorninsko enakim motorjem s po štirimi ventili na valj. Prav žalostno,
če to primerjamo s ponudbo dizlov (1.3 in 1.9 Multijet). Še bolj žalostno pa je bilo za nas spoznanje, kaj v resnici zmore najmočnejši ’bencinec’. Tovarna navaja moč 70 kilovatov (95 KM) in 128 Nm, kar ni malo.
Tudi za 1000-kilogramskega Grande Punta ne. Poleg tega je motor opremljen s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki naj bi s krajšim diferencialom skrbel za večjo poskočnost v primerjavi z Grande Puntom z motorjem 1.4 8V in s petstopenjskim menjalnikom, ki ga dobite v njem. Pa so naše meritve pokazale, da je poskočnosti le za odtenek več. Pospešek z mesta do hitrosti 100 kilometrov na uro je boljši za sekundo in pol.
Skoraj povsem enaka časovna razlika ostaja tudi po prevoženem prvem kilometru, ki ga zmogljivejši Grande Punto opravi v 34, 1 sekunde, z izstopno hitrostjo 153 kilometrov na uro, medtem ko šibkejši za enako razdaljo potrebuje 35, 8 sekunde in ob izstopu doseže 10 kilometrov na uro manjšo hitrost. Največje razočaranje pa je Grande Punto 1.4 16V pokazal pri meritvah prožnosti. Tu je šibkejši brat, kljub manjši moči in navoru ter petstopenjskemu menjalniku, dosegel celo boljše rezultate.
To, kar so pokazale naše meritve, sicer ni v skladu s podatki o zmogljivostih, ki jih navaja tovarna. In resnica je, da se v redakciji povsem strinjamo in dopuščamo možnost, da ta šestnajstventilski motor ni bil rojen pod najsrečnejšo zvezdo. Dejstvo je namreč, da so razlike v zmogljivostih, ki jih navaja Fiat, precej velike. Če drži. kar navajajo v teh. podatkih, pa velja, da, 99.000 tolarjev doplačila, kolikor ga zahtevajo pri nas za dodatnih osem ventilov v glavi in šeststopenjski menjalnik, ni veliko.
Matevž Korošec
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | AC Intercar d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 12.068,10 € |
Cena testnega modela: | 12.663,97 € |
Moč: | 70kW (95 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,4 s |
Največja hitrost: | 178 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,0l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1368 cm3 - največja moč 70 kW (95 KM) pri 6000/min - največji navor 125 Nm pri 4500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/65 R 15 T (Continental ContiEcoContact 3). |
Zmogljivost: | največja hitrost 178 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,4 s - poraba goriva (ECE) 7,7/5,2/6,0 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1150 kg - dovoljena skupna masa 1635 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4030 mm - širina 1687 mm - višina 1490 mm - prtljažnik 275 l - posoda za gorivo 45 l. |
(T=17 °C / p= 1025 mbar / rel. vl.: 52 % /Stanje km števca: 12697 km) | |
Pospešek 0-100km: | 13,1s |
---|---|
402m z mesta: | 18,6s ( 122km/h) |
1000m z mesta: | 34,1s ( 153km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 13,7 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 20,5 (V.)s |
Največja hitrost: | 178km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,4m |
AM meja: | 42m |
-
Če sodimo po tem, kar so pokazale naše meritve, potem ni dvomov. Domov raje odpeljite osemventilskega Grande Punta – dobili boste zmogljivejši avto – in si za 99.000 tolarjev, kolikor jih je treba doplačati za 16-ventilskega, raje omislite kakšen kos dodatne opreme. Sicer pa velja, da za zmogljivosti, ki jih obljublja Fiat (če seveda podatki držijo), doplačilo ni pretirano.